Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Riom (F) --> geen biggenruggen...

IMG_0762.JPG
 
  • Like
Reactions: LaurensH
De nieuwe V4's hebben sowieso langere laadkabels. Er is dus geen reden meer om tot op 40cm van de stall te rijden.
Gisteren nog eens in Heusden-Zolder gestopt, daar zijn de biggenruggen ook niet meer te bespeuren. Bij de V4 in Riom (F) waren er 4 maand geleden (dacht ik) ook geen biggenruggen om aan te duiden tot waar je kon rijden. Voor de zekerheid zal ik zondag nog eens kijken in Riom (F) 😁
Zouden ze het ook gedaan hebben om andere merken meer vrijheid te geven? Zo'n rug vergroot immers toch de afstand. Los daarvan zijn je stalls wel exposed voor iemand die te laat op de rem stapt o.i.d, Tesla zal wel weten wat ze doen (hoop ik) :)
 
Er komt overigens een mooie update van supercharge.info aan: binnenkort ook informatie over het aantal V2/V3/V4 plugs, of er doorrij opstellingen beschikbaar zijn (voor aanhangers en dergelijke) en nog veel meer.
Jammer. Ik kijk dagelijks op supercharge.info, en ze hebben helaas het KISS-principe verlaten en zijn in de val getrapt van overdaad schaadt.
 
  • Like
Reactions: superuser_3000
Afgelopen weekend heb ik met de MG geladen bij Apeldoorn Oost, dit werkte echt heel goed met de Tesla app en de MG5 met neuslaadpoort. Je kunt tenminste gaan staan waar je hoort te staan. En voor 44 cent veel beter dan 70 cent bij fastned.
Wat mij ook opviel is dat naast de superchargers daar ook een batterij wisselstation van Nio stond. Wat een imposant gebouw is dat zeg.
 
Afgelopen weekend heb ik met de MG geladen bij Apeldoorn Oost, dit werkte echt heel goed met de Tesla app en de MG5 met neuslaadpoort. Je kunt tenminste gaan staan waar je hoort te staan. En voor 44 cent veel beter dan 70 cent bij fastned.
Wat mij ook opviel is dat naast de superchargers daar ook een batterij wisselstation van Nio stond. Wat een imposant gebouw is dat zeg.
Er staan er 9 in Nederland zie ik. Maar komt er vaak een auto? 🤔
 
Ik was gisterenavond bij Akersloot en zag dat in ieder geval bij 2 V4 stalls de knopjes voor de laadpoort niet meer werkten. Bovendien was het plastic bij de knop ook gescheurd. Design flaw van de V4's of toeval/vandalisme?
Volgens mij gevolg van een Design-flaw van de V4 laadpaal.
Als je de kabel terughangt zit die vaak niet goed vast doordat de vergrendeling niet lekker werkt. En dan dondert de kabel met de stekker op de grond.
Vergelijk: De vergrendeling van de V3 laadpaal is veel beter en de stekker valt daar lang niet zo snel uit.
Het valt mij op dat je bij V4 soms ook de kabel op de grond ziet liggen. Volgens mij tijd voor een re-design van de kabelophanging. :confused:
 
Volgens mij gevolg van een Design-flaw van de V4 laadpaal.
Als je de kabel terughangt zit die vaak niet goed vast doordat de vergrendeling niet lekker werkt. En dan dondert de kabel met de stekker op de grond.
Vergelijk: De vergrendeling van de V3 laadpaal is veel beter en de stekker valt daar lang niet zo snel uit.
Het valt mij op dat je bij V4 soms ook de kabel op de grond ziet liggen. Volgens mij tijd voor een re-design van de kabelophanging. :confused:
Dat viel mij laatst ook op bij de V4 in Weert, daar lagen er meerdere op de grond. Vroeger betekende dat informeel 'deze is stuk' dacht ik, dus ik toen heb er eentje die niet op de grond lag gekozen.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Volgens mij gevolg van een Design-flaw van de V4 laadpaal.
Als je de kabel terughangt zit die vaak niet goed vast doordat de vergrendeling niet lekker werkt. En dan dondert de kabel met de stekker op de grond.
Vergelijk: De vergrendeling van de V3 laadpaal is veel beter en de stekker valt daar lang niet zo snel uit.
Het valt mij op dat je bij V4 soms ook de kabel op de grond ziet liggen. Volgens mij tijd voor een re-design van de kabelophanging. :confused:
Jammer! Hopelijk lossen ze het snel op...
Bij de V2 CCS had je juist het probleem dat ze er zo lastig uit te trekken waren (voor de wat minder sterkere onder ons). V3 is wat dat betreft perfect, overigens ook een veel fijnere en handzamere greep+kabel, maar dat terzijde.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk