Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Elon Musk doekt vrijwel gehele Supercharger-laadpalendivisie van Tesla op

 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Elon Musk doekt vrijwel gehele Supercharger-laadpalendivisie van Tesla op




 
Ik snap er geen snars van.
Maar het zal in de toekomst wellicht duidelijk worden. :rolleyes:


Gerucht is dat Tenucci niet wou snijden in haar team wat nou niet bepaald uitblonk in efficiëntie. Handmatig betalingen verwerken voor de huur van SuC locaties onder andere.

Niet verstandig met Musk in reorganisatie ‘Demon Mode’, die dus waarschijnlijk een voorbeeld wou stellen.

Anyway, er is een skeleton crew om lopende zaken (hopelijk dan) te regelen en er wordt een nieuw team gevormd.
 
Kan zijn dat Musk verwacht dat door deals met derde partijen de huidige SuC's overbezet gaan raken. Dat geeft negatieve publiciteit. Beter dat iedereen roept hoe geweldig Tesla is met zijn SuC's.

Mjah met dit jaar > 10 miljard investeringen in AI moet er elders bespaard worden. Er is ook wel sprake van een (tijdelijk) plateau in EV verkopen dus minder agressief het netwerk uitbreiden is logisch.
 
Gerucht is dat Tenucci niet wou snijden in haar team wat nou niet bepaald uitblonk in efficiëntie. Handmatig betalingen verwerken voor de huur van SuC locaties onder andere.

Niet verstandig met Musk in reorganisatie ‘Demon Mode’, die dus waarschijnlijk een voorbeeld wou stellen.

Anyway, er is een skeleton crew om lopende zaken (hopelijk dan) te regelen en er wordt een nieuw team gevormd.
Musk heeft hetzelfde ooit al eens bij het autopilot team gedaan, en bij het Starlink team van SpaceX dat niet geloofde dat ze binnen de voorgestelde termijn het aantal satellieten in de lucht kregen.

Het nieuwe Starlink team slaagde er wel in.

Musk is een van de weinigen die wel durft te resetten. Ik denk dat heel wat bedrijven daar soms nood aan hebben. Ik ben er de laatste jaren tegengekomen die hilarisch oude brol hebben en op die oude brol blijven verder draaien, terwijl ze zelf intern graag een startup willen zijn. Dat gaat dus niet.
 
Musk heeft hetzelfde ooit al eens bij het autopilot team gedaan, en bij het Starlink team van SpaceX dat niet geloofde dat ze binnen de voorgestelde termijn het aantal satellieten in de lucht kregen. Het nieuwe Starlink team slaagde er wel in.

Musk is een van de weinigen die wel durft te resetten.
Uitstekend kort interview, een maand geleden, met Andrej Karpathy (mede-oprichter OpenAI, Director of Tesla AI 2017-2023) over de werkwijze van Elon.
In maar 2 minuten een duidelijk beeld. Aanbevolen :cool:

1714734570838.png

Twitter: Elon news & interviews

Dat de Supercharger afdeling gedecimeerd werd is misschien wel nodig.
De nieuwe V4-superchargers zijn niet klantvriendelijk, vind ik. Bij het de eerste keer ophangen van de kabel na gebruik, donderde deze op de grond. De vergrendeling ervan is niet goed ontworpen. Meer mensen hebben daar last van, want ik zie de kabel nog wel eens op de grond liggen. Naar mijn mening een ontwerpfout die ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Andej laat zien dat zoiets consequenties kan hebben.
 
Last edited:
Er zijn ook geruchten dat het Supercharger team bloated was geworden, vrij traag werkte en zelfs transacties zoals de huur van terreinen nog manueel betaalde.

Ja, even een reset, maar ik zie de toekomst wel rooskleurig in qua supercharging.
Goh, een positieve spin van Wooter, verassend. Ik denk dat Fred Lambert van Electrec dichter op de waarheid zit:

"Sources familiar with the matter believe that some of the layoffs have nothing to do with hiring inefficiencies or restructuring, but rather with Musk throwing his weight around Tesla.

Two sources told Electrek that Tinucci was fighting back pressure from Musk to fire a bigger percentage of her team, and the CEO decided to let go of the entire team as an example.

Firing the entire team because the head was pushing back on the number of layoffs is ridiculous, especially if the plan is still to grow the network. Tesla needs to grow the network since it is currently onboarding other automakers on it. Even if Tesla sees its own sales slowing down, the Supercharger network will need a capacity increase.

Everyone I talked to at Tesla says that it is a complete mess. Contractors for most ongoing Supercharger projects lost their point of contact at Tesla. Again, many suspect Tesla will try to rehire some of the workers fired."
 
Er zijn ook geruchten dat het Supercharger team bloated was geworden, vrij traag werkte en zelfs transacties zoals de huur van terreinen nog manueel betaalde.
Ik begreep dat iedereen ontslagen was en dat iedereen opnieuw naar de nieuwe functies mocht solliciteren.
Dat is wel een mooie manier om rigoureus doodhout uit een organisatie te krijgen.

Zeker bij een club als Tesla groeit alles heel hard maar soms ook een totaal verkeerde richting op.
Ja, even een reset, maar ik zie de toekomst wel rooskleurig in qua supercharging.
Ik dus ook.
 
Goh, een positieve spin van Wooter, verassend. Ik denk dat Fred Lambert van Electrec dichter op de waarheid zit:
Beide kunnen waar zijn, toch?

Hoofd van een afdeling die een opdracht van 10% snijden niet uitvoert? Tuurlijk dat de CEO dan schoon schip houdt.

De andere berichtgeving van Fred dat Tesla even niet meer weet met wie ze contracten hebben, geeft mooi aan dat de afdeling een puinhoop was. Dat zou allemaal netjes in het ERP systeem moeten zitten. Maar blijkbaar zat dat niet niet centraal, maar verdeeld onder de leden van het team. Da's gewoon slechte bedrijfsvoering.
 
De nieuwe V4-superchargers zijn niet klantvriendelijk, vind ik. Bij het de eerste keer ophangen van de kabel na gebruik, donderde deze op de grond. De vergrendeling ervan is niet goed ontworpen. Meer mensen hebben daar last van, want ik zie de kabel nog wel eens op de grond liggen.
Gek genoeg heb ik dat juist een beetje andersom. De V3's krijg ik met geen mogelijkheid netjes uit de houder, daar moet ik echt aan trekken en ik ben altijd bang de ophanging stuk te maken. Bij de V4 pak ik hem er zo uit en hang hem zo weer terug.
 
Gek genoeg heb ik dat juist een beetje andersom. De V3's krijg ik met geen mogelijkheid netjes uit de houder, daar moet ik echt aan trekken en ik ben altijd bang de ophanging stuk te maken. Bij de V4 pak ik hem er zo uit en hang hem zo weer terug.
optillen en handgreep omhoog kantelen net als bij de V2. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. Nee, je moet juist niet trekken. Eigenlijk precies hetzelfde als je ooit (wel heel lang geleden inmiddels voor mij) met een brandstofslang deed. Die trek je toch ook niet tegen de nokken in omlaag? Voor mensen die minder snappen van (opheffen van) gravitatie is de v4 schijnbaar makkelijker. Ik moet mijn eerste V4 nog tegenkomen, dus dat zal mij dan vast problemen opleveren, maar wellicht iets minder na jouw post, waarvoor dank.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Gisteren even kort geladen in Roosendaal. Een paar stalls naast mijn auto viel ook de stekker na terughangen weer op de grond. Lijkt alsof het nokje waar hij achter moet blijven zitten erg gevoelig is voor stukgaan als de stekker er verkeerd uitgenomen wordt. Terughangen van die kabel leek hem niet echt goed vast te houden. Bij mijn eigen stall bleef hij na laden prima hangen.

Overigens waren een paar stalls nog ingepakt maar locatie was verder prima. Veel keuze mbt iets te eten halen en meer dan voldoende plek om te parkeren.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk