Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Amiens is open

22780453_10214355321175904_7781039491926149023_n.jpg
 
Op supercharge.info staat dat Lons-le-Saunier "under construction"is. Als die voor het skiseizoen open gaat kun je mooi vanuit NL gezien links sneller naar de Franse Alpen ipv de leukere route via Beaune-Macon. Afstanden SuC Langres-Lons-Chambery zijn 213 en 199 km. Perfect te doen.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Over skivakanties gesproken, zijn er leden die in Chambéry-Barberaz ervaringen hebben met het Hotel Maison Rouge naast de SuC ?
Ik liet me deze week informeren dat er ook een Tesla DeC voorzien is in de ondergrondse parking van Arc 1950 ?
De 100% laadstop in Chambéry-Barberaz lijkt me onoverkomelijk voor de ski-alpen, want je moet kunnen rekenen op heen- en terug met je actieradius. Met een X 75D betekent dat aankomen met 40% en dan bergafwaarts terug bollen naar Chambéry... tenzij je tòch een bijlaadoptie hebt, zoals een DeC. Er mag anders niet veel fout lopen (omleidingen, files,...) of we geraken niet meer terug. ;)

Iemand tips ?
 
Over skivakanties gesproken, zijn er leden die in Chambéry-Barberaz ervaringen hebben met het Hotel Maison Rouge naast de SuC ?
Ik liet me deze week informeren dat er ook een Tesla DeC voorzien is in de ondergrondse parking van Arc 1950 ?
De 100% laadstop in Chambéry-Barberaz lijkt me onoverkomelijk voor de ski-alpen, want je moet kunnen rekenen op heen- en terug met je actieradius. Met een X 75D betekent dat aankomen met 40% en dan bergafwaarts terug bollen naar Chambéry... tenzij je tòch een bijlaadoptie hebt, zoals een DeC. Er mag anders niet veel fout lopen (omleidingen, files,...) of we geraken niet meer terug. ;)

Iemand tips ?
in de parking van Les Arc zitten verschillende stopcontacten. Kun je prima wat bijladen tot 90% en hij staat overdekt

PS: een verlengkabel van 25M kom je heel eind in een parkeergarage. En anders een middagje bij de het VVV kantoor. In Italië eens een kabeltje door het raam bij het VVV kantoor gedaan:)
 
Last edited:
De verdubbeling in Lille zou morgen aangesloten worden om live te gaan, hierdoor zou morgen tussen 7u en 17u de SUC niet beschikbaar zijn.

In Metz zouden nu 4 extra stalls beschikbaar moeten zijn voor een totaal van 10.

Al moet ik toegeven dat ik bij alle bezoeken van beide SUC het afgelopen anderhalf jaar altijd de enige was. Gisteren in Lille was ik ook weer de enige. In Metz in september was ik ook de enige...

Dus ofwel beschikt Tesla over data dat deze plaatsen toch meer gebruikt worden dan wij zelf weten, ofwel denken ze dat ze veel gebruikt gaan worden. Het is in ieder geval positief dat ze preventief alle plaatsen bekijken of ze kunnen uitbreiden en daar waar het kan het ook gewoon meteen doen.
 
Even off-topic, maar files hebben geen negatieve invloed op je range. Sterker nog: met files kom je verder (energie verbruik neemt toe als je harder rijdt...).
Dat is niet helemaal correct. Het optimum ligt rond de 40 km/u. Langzaamrijdend verkeer is dus top voor je bereik, een echte file waar je steeds een paar meter naar voren kruipt levert een hoger gebruik op dan constant 120 km/u rijden.
 
Ik ga volgende maand even op en neer naar Les Gets in de Haute Savoie. Met een beetje geluk mag er ook een beertje mee op de achterbank;)

Mijn plan is om via Nijvel, Reims, Chateauvillain en dan Lons-le-Saunier te rijden. Maar dan moet die laatste natuurlijk wel open zijn. De rit is dan keurig verdeeld in vijf trajecten van 200 kilometer per stuk. Alleen moet dan die nieuwe SuC over drie weken wel open zijn. Heeft iemand recente info over de vorderingen die ze daar maken?
 
  • Like
Reactions: Xfrank