Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Dateert die mening nog uit de tijd van voor de uitbreiding en van voor dat er slagbomen stonden? De drukte kan je checken in de nav. De code voor de slagboom ook.
Kortrijk is kort bij de McDonalds, op een parking van een bioscoop. Lille is het verre eind van een parking van een hotel, en de buren zijn ook McDonalds. Ik heb nog nooit drukte bij Kortrijk ervaren, maar als je Lille kan halen heeft dat de voorkeur.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Kortrijk is kort bij de McDonalds, op een parking van een bioscoop. Lille is het verre eind van een parking van een hotel, en de buren zijn ook McDonalds. Ik heb nog nooit drukte bij Kortrijk ervaren, maar als je Lille kan halen heeft dat de voorkeur.
Als beide een optie zijn kwa bereik, dan zou ik me door het eten/rust laten leiden: fastfood/druk (MacDonalds, Pizza Hut, Hollywok in Kortrijk), hotelkost/rustig in Lille. Sedert de invoering van de slagboom in Kortrijk is er geen sprake meer van ICEing.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Als je het superchargen zelf moet betalen. Kortrijk is iets goedkoper dan Lille. Mocht je voor Kortrijk kiezen let dan even op hoe je geleid wordt door de Tesla navigatie als je van Nederland komt. Bi mij stuurde hij me binnendoor over het grote parkeerterrein dat kost dus €2,- even het blokje om niets. :D
 
Bi mij stuurde hij me binnendoor over het grote parkeerterrein dat kost dus €2,- even het blokje om niets. :D

Inderdaad.
Foute weg: als je die toch genomen hebt, niet de parking opdraaien (waar N50 staat hieronder), maar rond de expo rijden via de groene wegen. Aan rotonde rechts en onmiddellijk opnieuw rechts.
FC9642A3-DBE8-4242-A124-75C5A8A00F5A.jpeg

Correcte weg: je moet het ‘ei’ rondrijden.
Volg eerst kortrijk west en dan campus zuid/expo.
Aan de eerste rotonde 180 graden terug draaien en direct na het verlaten van de rotonde rechtsaf richting mc donalds.
BCEBDEE8-6053-4CCD-B51C-1ED68AD8E9C6.jpeg
 
Als je het superchargen zelf moet betalen. Kortrijk is iets goedkoper dan Lille. Mocht je voor Kortrijk kiezen let dan even op hoe je geleid wordt door de Tesla navigatie als je van Nederland komt. Bi mij stuurde hij me binnendoor over het grote parkeerterrein dat kost dus €2,- even het blokje om niets. :D
Als je de Teslaroute neemt (over de parking van Xpo), ga dan via de geheel rechtse slagboom.
Daar even assistentie bel gebruiken, die zien je staan en met een Tesla doen ze gratis de slagboom open ;)
Als er geen beurzen zijn staat de slagboom (soms) open (vroeger toch, weet niet als het nu nog zo is).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Als je de Teslaroute neemt (over de parking van Xpo), ga dan via de geheel rechtse slagboom.
Daar even assistentie bel gebruiken, die zien je staan en met een Tesla doen ze gratis de slagboom open ;)
Als er geen beurzen zijn staat de slagboom (soms) open (vroeger toch, weet niet als het nu nog zo is).
Misschien als ze een Belgisch kenteken zien want de Bitch die bij mij opnam was kort-af en ik moest gewoon betalen. Met de opmerking van had ik er maar niet langs moeten rijden.