Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Duitsland - ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Wellicht aardig en handig om de ervaringen met Superchargers per land te bundelen. Vertrek volgende week naar Zwitserland - dus ga ze in DE bijna allemaal tegenkomen. Een kort goed gemaakt filmpje over Wilsndorf.



Einweihung Tesla Supercharger Wilnsdorf
 
Last edited by a moderator:
Ervaring huidige superchargers route

Ik rij volgende week maandag naar Davos. Zou goed te doen moeten zijn via de huidige Superchargers vanaf Zevenaar en daarna Duitsland door uitkomend in Aichatetten. Vandaar is het nog 175 km naar Davos - halverwege dat stuk heb ik nog een adres van een hotel met 22kw laadpunten. Maar ik lees ook verhalen over impact van het weer, wind en regen en hoogteverschillen. Daarnaast is Essent zoals het er nu naar uit ziet te laat met het leveren van de laadcode voor RWE laadpunten als backup.

Zijn er mensen die de route naar Aichstetten via de SC al gedaan hebben ? Wat zijn de ervaringen, tips etc, Is het goed te doen ?
 
Ik rij volgende week maandag naar Davos. Zou goed te doen moeten zijn via de huidige Superchargers vanaf Zevenaar en daarna Duitsland door uitkomend in Aichatetten. Vandaar is het nog 175 km naar Davos - halverwege dat stuk heb ik nog een adres van een hotel met 22kw laadpunten. Maar ik lees ook verhalen over impact van het weer, wind en regen en hoogteverschillen. Daarnaast is Essent zoals het er nu naar uit ziet te laat met het leveren van de laadcode voor RWE laadpunten als backup.

Zijn er mensen die de route naar Aichstetten via de SC al gedaan hebben ? Wat zijn de ervaringen, tips etc, Is het goed te doen ?

Een hotel met 22 kw laadpunten? mag ik gaarne weten waar dat is? ik wil namelijk eind januari van zevenaar naar essen rijden. dat stuk is 206 kilometer totaal (heen en terug).
Echter ben ik bang dat ik het net niet gaat halen (60 kw). ik zoek dus een laadpaal voor onderweg die ik ingeval van nood kan gebruiken.

Iemand anders hier misschien een idee?
 
Een hotel met 22 kw laadpunten? mag ik gaarne weten waar dat is? ik wil namelijk eind januari van zevenaar naar essen rijden. dat stuk is 206 kilometer totaal (heen en terug).
Echter ben ik bang dat ik het net niet gaat halen (60 kw). ik zoek dus een laadpaal voor onderweg die ik ingeval van nood kan gebruiken.

Iemand anders hier misschien een idee?

Natuurlijk mag je dat weten -;) Swiss Heidi Hotel - in Maienfeld langs de E43. Weet dat om dat hier eerder dit jaar een bijeenkomst van Tesla rijders is georganiseerd. En dat heb ik weer hier van Met mijn Renault Zoe naar Zwitserland én weer terug!

Realiseerde me dat ik wel erg snel 22kw heb geroepen.. heb het daarom ook direct maar even bij het hotel gevraagd. Bijgaand de informatie van de mogelijkheden die ik kreeg. Mooi voorbeeld overigens van het ontbreken van één Europese standaard.
heidi.png
 
Last edited: