Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken verkoop model 3 november 2019

Hoeveel model 3`s worden er in november 2019 op naam gezet?


  • Total voters
    66
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Tesla streeft af naar een recordjaar en kwartaal 4 kan wel eens alle records gaan verbreken in Nederland wat betreft de verkoop van elektrische auto`s maar ook de run op de model 3 voor de afsluiting van het fiscale jaar. Zoals ik ook in de maand oktober heb gedaan zal ik de verkopen op basis van tenaamstelling op kenteken (bron rdw) ook voor de maand november bij gaan houden. Omdat de boten nu in een record tempo naar Europa varen en er voor deze maand al behoorlijk wat afspraken gepland staan ben ik benieuwd of deze maand oktober gaat overtreffen. Wat denken jullie?

Hieronder de statistieken voor dit jaar
upload_2019-11-5_11-30-15.png
 
Zoals ik ook in de maand oktober heb gedaan zal ik de verkopen op basis van tenaamstelling op kenteken (bron rdw) ook voor de maand november bij gaan houden.

is "op naam zetten" en "op kenteken" is toch wat anders? Denk dat er in december veel op kenteken wordt gezet, maar dat die pas in 2020 uitgeleverd worden.

Puntje van aandacht;) Verklaart het verschil in aantal met mijn dashboard (onder) op 1 nov. Is lastig om het daadwerkelijke aantal verkopen te bepalen.

Zijn op die dag ~50 voertuigen tenaamgesteld waarbij de eerste toelating NL > 1mnd eerder geregistreerd is. Eerste kenteken gecheckt, was een tweede tenaamstelling op geregistreerd; kan tweedehands zijn, een geweigerde aflevering die opnieuw aan iemand anders afgeleverd is, of een geweigerde aflevering/retour die op Tesla zelf geregistreerd is, wellicht nog meer opties... :(

Daar ik de details van de processen bij zowel Tesla als RDW niet ken en het zodoende een schatting/benadering is, had ik er ook maar een disclaimer bijgezet :D

 
  • Like
Reactions: Cely
Opvallend dat de LR vaker dan de SR+ besteld is de afgelopen weken... volgens de statistieken van Alphabet (top 10 populaire auto’s) zijn de SR+ meer in trek dan de LR, maar volgens bovenstaande statistieken blijkt dat de LR nog steeds de meest populaire uitvoering is.
 
Opvallend dat de LR vaker dan de SR+ besteld is de afgelopen weken... volgens de statistieken van Alphabet (top 10 populaire auto’s) zijn de SR+ meer in trek dan de LR, maar volgens bovenstaande statistieken blijkt dat de LR nog steeds de meest populaire uitvoering is.
Klopt maar denk dat dit in 2020 wel gaat veranderen. Zeker nu de standard range ook steeds meer range en extra’s krijgt middels updates. Het verschil wordt kleiner en door de verhoging van de bijtelling zal de SR meer besteld worden is mijn verwachting.
 
Klopt maar denk dat dit in 2020 wel gaat veranderen. Zeker nu de standard range ook steeds meer range en extra’s krijgt middels updates. Het verschil wordt kleiner en door de verhoging van de bijtelling zal de SR meer besteld worden is mijn verwachting.

Eens, volgend jaar is de LR minder aantrekkelijk dan dit jaar door de nieuwe bijtellingstarieven. Verschillen worden inderdaad kleiner, maar verwacht dat de LR ook nog updates krijgt
 
Puntje van aandacht;) Verklaart het verschil in aantal met mijn dashboard (onder) op 1 nov. Is lastig om het daadwerkelijke aantal verkopen te bepalen.

Zijn op die dag ~50 voertuigen tenaamgesteld waarbij de eerste toelating NL > 1mnd eerder geregistreerd is. Eerste kenteken gecheckt, was een tweede tenaamstelling op geregistreerd; kan tweedehands zijn, een geweigerde aflevering die opnieuw aan iemand anders afgeleverd is, of een geweigerde aflevering/retour die op Tesla zelf geregistreerd is, wellicht nog meer opties... :(

Daar ik de details van de processen bij zowel Tesla als RDW niet ken en het zodoende een schatting/benadering is, had ik er ook maar een disclaimer bijgezet :D


Op basis van deze statistieken blijkt duidelijk dat de LR AWD (zonder trekhaak) de meest populaire uitvoering is onder de Model 3 (zie leveringen van afgelopen dagen/weken).