Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste ervaringen met dog mode en sentry mode, als met automatisch inklappen van spiegels.
Er moet kennelijk nog het nodige aan bugs worden weggewerkt, maar het begin is er.
Belangrijkste nadeel aan sentry mode is dat je hem elke keer opnieuw moet instellen.
En de combi dog mode/sentry mode zit elkaar danig in de weg. Als de auto in dog mode staat en iemand komt in de buurt om polshoogte nemen kan de mededeling op het scherm niet meer worden gelezen omdat de sentry mode het overneemt. Daar moeten ze echt beter over nadenken.
 
Ik weet niet of het aan de nieuwe softwareversie ligt of aan de nieuwe MCU of aan de Model 3, maar de volgende dingen vielen me op:

- Nederlandse spraakcommando’s
- Herberekening trip predictor halverwege de rit (zie foto)
- Websites met Google Maps (waaronder Flitsmeister) werken weer

AC916A22-3D07-4BBB-BD7F-B2903B4D0FB8.jpeg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Op de foto zie je dat precies halverwege (in dit geval na 120 km) de grijze lijn opnieuw wordt getekend. In mijn herinnering bleef die eerst altijd de oorspronkelijke voorspelling (bij vertrek) weergeven.
Wel apart inderdaad. Als hij dat al doet dan waarom alleen halverwege?
En als hij het de hele tijd zou doen zou de groene lijn uiteindelijk precies op de grijze lijn liggen.
 
Ik weet niet of het aan de nieuwe softwareversie ligt of aan de nieuwe MCU of aan de Model 3, maar de volgende dingen vielen me op:

- Nederlandse spraakcommando’s
- Herberekening trip predictor halverwege de rit (zie foto)
- Websites met Google Maps (waaronder Flitsmeister) werken weer

View attachment 378212

Flitsmeister werkt ook op de S weer met 2018.50.7 die ik nu een paar weken erop heb staan.
 
Sentry mode is een feature die niet het rijsysteem beinvloed dus ik verwacht dat die redelijk snel naar EU wordt uitgerold.

Nou, dashcams zijn in een aantal Europese landen verboden. Dus ik denk dat ook Sentry Mode nog wel eens lang zou kunnen gaan duren. In een aantal landen is de regelgeving simpel, gewoon verboden. In een aantal andere landen is het een stuk vager. Dan mag het wel voor persoonlijk gebruik, maar mag het niet gebruikt worden in een strafzaak, maar wel weer in een civiele zaak, met de kans een "counter sue" aan je broek te hebben wegens schending van privacy, etc, etc.

Ik denk niet dat Tesla die Sentry Mode wil gaan geofencen
 
Nou, dashcams zijn in een aantal Europese landen verboden. Dus ik denk dat ook Sentry Mode nog wel eens lang zou kunnen gaan duren. In een aantal landen is de regelgeving simpel, gewoon verboden. In een aantal andere landen is het een stuk vager. Dan mag het wel voor persoonlijk gebruik, maar mag het niet gebruikt worden in een strafzaak, maar wel weer in een civiele zaak, met de kans een "counter sue" aan je broek te hebben wegens schending van privacy, etc, etc.

Ik denk niet dat Tesla die Sentry Mode wil gaan geofencen

Het gaat bij deze om de opname/dashcam functie die in sommige landen wellicht verboden is maar die logica zit als het goed is al in de huidige firmware. Sentry mode werkt net zo goed zonder opname functie.

Van wat ik nu aan beeldmateriaal op YouTube heb gezien kun je niet echt geen van de beelden verwachten. De beelden filmen aan de zijkant tot heup hoogte en in het donker vrij waardeloos. Sentry mode moet dus voornamelijk een afschrikkende functie hebben. De auto reageert op de omgeving en hopelijk zal iemand die naast je parkeert (voorlicht knippert bij beweging) voorzichtiger zal zijn of wellicht iemand die daadwerkelijke naar binnen gluurt een andere auto uitzoekt. Enige wat ik nu zag is dat enkel de voorlichten aangaan maar niet de achterlichten. Zelf zou ik graag zien dat de daglichten + achterlichten aanspringen zodra de sonar iets detecteert en niet zozeer beweging wordt gedetecteerd door de cameras.
 
Nou, dashcams zijn in een aantal Europese landen verboden. Dus ik denk dat ook Sentry Mode nog wel eens lang zou kunnen gaan duren. In een aantal landen is de regelgeving simpel, gewoon verboden. In een aantal andere landen is het een stuk vager. Dan mag het wel voor persoonlijk gebruik, maar mag het niet gebruikt worden in een strafzaak, maar wel weer in een civiele zaak, met de kans een "counter sue" aan je broek te hebben wegens schending van privacy, etc, etc.

Ik denk niet dat Tesla die Sentry Mode wil gaan geofencen

Als je de achtergronden leest waarom men zegt dat iets "verboden" is dan wordt die soep niet zo heet gegeten.
https://www.anwb.nl/juridisch-advie...p-reis/andere-verkeersregels/dashcam-verboden

In vrijwel alle gevallen komt het er op neer dat je het mag gebruiken om een claim hard te maken maar niet om vrijelijk te publiceren.
Alleen Portugal kent zo te zien een strengere wetgeving. Hierbij is het de vraag in hoeverre deze stand zal houden als je hiermee naar het Europese hof gaat.
 
EIN-DE-LIJK HVAC en winter opties gecombineerd. Denk dat ik de layout van V8 nog steeds logischer vind, het is vreemd om de stoelen etc in 90 graden tegen de klok in te moeten oriënteren.

Maar, de hamvraag, activeer je nog steeds de HVAC indien je naar de instellingen gaat? Zo ja, dan moet je die nog steeds onnodig uit zetten.