questa
Member
Dan heb je blijkbaar de specificaties van de verkoop informatie niet gelezen.
Waar doel je precies op?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan heb je blijkbaar de specificaties van de verkoop informatie niet gelezen.
Waar doel je precies op?
Wat ik geleerd heb bij Tesla is dat ik iets pas koop als ik zie dat het werkt. Ook besloten om daarom geen nieuwe te kopen omdat ik de vooruitgang vanuit AP1 te weinig vindt.
Ook wat er nu met de versie 9 beloofd wordt is nog maar een fractie van wat er bij verkoop beloofd is.
De tekst geeft volgens mij duidelijk aan dat het ondervoorbehoud is van goedkeuring. Een process dat volgens mij vrij lang op zich kan laten wachten of zelfs helemaal afgeketst kan worden. In ruil voor deze onzekerheid heb je korting gekregen.
Gelukkig zijn er tal van features inmiddels al wel beschikbaar. Zo past de Tesla zijn snelheid automatisch aan aan de verkeersomstandigheden, leest verkeersborden, behoud hij de positie op de rijstrook, kan autonoom wisselen van rijstrook en waarschuwt bijvoorbeeld bij een potentiële botsing.
Hear Hear! Zit nog met een "oude" AP1 X waar ook al heel veel voor beloofd is toendertijd...helaas niet waargemaakt en gebeurd dus ook niet meer...ben nog wel tevreden over AP, rijd fantastisch, maar wat er toegezegd is is simpelweg niet gekomen...lang nagedacht om hem in te ruilen voor een AP2.5 variant maar nu met V9 ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb...als ik ergens lees dat FSD of een AP met de beloofde functies goed functioneert dan ga ik nadenken om die van mij in te ruilen...maar waarschijnlijk komt dat pas met AP4.5 en V13 van de software...precies op het moment dat mijn auto toch weer een beetje oud begint te voelen Daar heb ik nu gelukkig geen last van!
Die van mij is dit weekend exact 2 jaar oud, en kan me nog herrineren dat ik net na de aankoop aan het wachten was op versie 8.1 die in december 2016 zou komen waarbij nieuwe AP functionaliteiten zouden komen...gebaseerd op de tweets van Elon...nu 2 jaar (!!) verder komt er dan hopelijk de eerste echte "upgrade" voor AP, helaas wel 3 hardware varianten verder en 20 software updates...
Dus die 8 camera's rondom zitten er voor de kat z'n viool? Elon blijft er maar op hameren dat dergelijke zaken (Lidar, HD maps e.d.) helemaal niet nodig zijn.Zo vreemd vind ik dat niet en ik vind het juist een goed punt.
Voor dit soort Autopilot heb je HD maps nodig en die zijn er nou eenmaal nog niet wereldwijd.
Dat heeft ook niemand beweerd? Er zou onramp/offramp komen, alles tussen die ramps is, logischerwijs, snelweg.En mocht je auto op de route een stuk door een stad of dorp of B-wegen moeten dan is AP daar gewoon nog niet goed genoeg voor.
Je kunt 't lezen zoals je wil maar zo is 't niet verkocht Althans, niet aan mij. Maar ik ben op dat vlak misschien te naïef geweest en me teveel op de mouw laten spelden door de verkoper.Zoals ik het lees: na het kiezen van een bestemming kijkt de auto of voor die route HD maps beschiikbaar zijn en of de route geschikt is, zo ja dan heb je de keuze om dit op de nieuwe AP te doen.
Ja, in de loop der tijd vast ja. Hoe lang nog? Dagen? Weken? Maanden? Jaren? Ik wil onderhand wel eens waar voor m'n geld.En die HD maps zullen in de loop der tijd echt wel beschikbaar worden voor meer routes.
Als ze het ruimer beschikbaar zouden maken dan waar het voor geschikt is krijg je net als met de introductie van AP1 weer gekken die het toch op landweggetjes en rotondes gaan gebruiken en daar weer over gaan mopperen.
Nogmaals; ik heb 't nooit over gebruik buiten de snelweg gehadDat post zit vol met aannames en de release kan je op verschillende manieren interpreteren.
Mijn interpretatie is dat het alleen op autosnelwegen te gebruiken is, ik zou het ook erg gevaarlijk vinden om het in de stad te gebruiken. Vandaar de geselecteerde routes, voor onze veiligheid.
Je kunt lezen tot je een ons weegt; er is me door de Tesla vertegenwoordiger recht in m'n gezicht verteld (eind 2016) dat AP onramp/offramp en alle andere beloftes die ze doen op die pagina binnen een paar maanden zou kunnen. En FSD zou uiterlijk eind 2017 uitgerold worden. Trust me, zéker over dat laatste was ik érg skeptisch (ik heb wel een beetje een idee wat er bij komt kijken ) en dus heb ik geen FSD genomen. En, ja, het is heel lullig voor Tesla dat ze achterlopen op de planning door hun akkefietje met MobilEye dat ze een flink stuk uit de planning geslagen heeft en de Model 3 die een beetje een zorgenkindje bleek en ... en ... Maar let's face it, dat is niet mijn probleem.Dat is een kwestie van juist lezen.
Er staat duidelijk wat er nu aanwezig is en dat er nog niet gedefinieerde functionaliteit in de toekomst zal worden toegevoegd.
Ook een belofte die mij door de vertegenwoordiger is gedaan. Q4 2016 ergens.Verkeersborden lezen kan hij niet.
Zie vorige opmerking. "Binnen een paar maanden meneer!". Right. Ik heb 'm nu pakweg 16 maanden. En een maand of 3 terug kreeg ik "auto wipers'. Joehoe! Vet man! En dat terwijl er al 9 maanden lang autonome Tesla's over onze (snel)wegen hadden moeten zoeven. Ja, ja, "Elon time" en we lachen 't wel weer weg. Maar stiekem is 't best sneu.Autonoom wisselen van rijstrook zonder aangeven van de bestuurder kan hij niet.
De mijne (AP1) kan toch echt wel verkeersborden lezen. Als er snelheidsborden staan bij wegenwerken, dan past hij de snelheidslimiet aan. Ook matrix borden boven de snelweg worden vlot gelezen.
Wat hij niet doet, is de snelheid aanpassen. Zo kun je tegen 120 door de wegenwerken knallen op autopilot, desondanks dat de auto weet dat je er maar 50 mag. Ergens maar goed dat hij daar niet teveel in tussenkomt, want het bord dat "het einde van de snelheidsbeperking" moet aanduiden, dat heeft hij meestal niet gezien...
Dan heb jij een unieke Tesla. Tesla geeft zelf aan dat het nu nog gebeurd aan de hand van GPS data.
Matrix borden en tijdelijke borden kunnen dan ook niet gelezen worden.
De mijn doet het echt wel, en 't heeft niets met GPS te maken. En uniek is hij evenmin:
Does your AP1 read speed signs?
Hij pakt bij mij toch echt de 30 borden bij tijdelijke en zeer lokale wegwerkzaamheden. Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar volgens mij is het GPS database aangevuld met herkenning via de camera. Kan me niet voorstellen dat die 30 borden in die database staan in ieder geval.
Hij pakt bij mij toch echt de 30 borden bij tijdelijke en zeer lokale wegwerkzaamheden. Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar volgens mij is het GPS database aangevuld met herkenning via de camera. Kan me niet voorstellen dat die 30 borden in die database staan in ieder geval.
Hier ook inderdaad, met AP1.Dit klopt met mijn ervaring. Borden bij lokale wegwerkzaamheden pakt hij hier ook. Schrok mij de eerste keer rot toen hij in eens begon te remmen terwijl ik het niet verwacht had. Helemaal omdat er echt niemand aan het werk was en er alleen wat paaltjes in het gras stonden met een snelheidsbeperkend bord.
Jongens, wat een gezeur. De meeste van ons hebben een zakelijke achtergrond op de eoa manier. Als je bij de aankoop de zekerheid van bepaalde features binnen een bepaald tijdsbestek had willen hebben, dan had je dat gewoon contractueel moeten vastleggen. Je gaat toch niet af op wat iemand je mondeling aangeeft.
Ik vind het te meer een gezeur omdat er door jaren heen een groot aantal gratis verbeteringen OTA zijn en worden doorgevoerd. Allemaal zaken die nooit zijn genoemd, beloofd of wat dan ook...
Ok, kom er maar in... -