Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd. @Faiz71 wat zijn je eerste ervaringen?

Eerste ervaringen zijn goed, beetje wennen aan de nieuwe lay-out. Info in het cluster (achter het stuur) is nu duidelijker. De richtingaanwijzer indicator in het cluster lijkt iets groter, maar misschien komt dat ook doordat mijn auto in het scherm kleiner is. Het is alleen een beetje wennen dat het centrale scherm menu nu onderin zit. Icoontje voor verkeersinfo ziet er in mijn ogen ook een beetje apart uit, soort van stoplicht (met veel fantasie). Autopilot nog niet getest, ga ik maandag doen. Ochtendje op de golfbaan ging niet door, kreeg tussendoor nog een leuk fotoklusje waarvoor ik op pad ging. Morgen ook even kijken of het lukt een navigatieroute vanuit de telefoon naar de auto te bliepen.

De update kreeg is zaterdagochtend, rond een uurtje of 10. Soc was 33% auto hing niet aan de stekker. Toen ik de melding kreeg, meteen maar laten draaien en de stekker er ingeprikt.
 
  • Informative
Reactions: DriverMS and SeBsZ
Ik heb een aantal tests gedaan maar dit was de snelste download, upload was vaak rond de 15mbps. Dit is trouwens met 5GHz wifi waar ik enkel "802.11ac" heb aan staan. Indien je oudere standaarden zoals a en n toe staat zal dit een impact hebben op de snelheid.
View attachment 347519

De foto in je post toont Mbps en niet mbps?
15 Mbps is niet flitsend, maar m.i. best acceptabel voor upload.
Downloadsnelheid 136 Mbps is toch niets mis mee?
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Gisterenavond na een factory reset update naar 36.2 gehad... gisteren direct weer een factory reset uitgevoerd vanmorgen weer een update melding, die loopt nu !

Kreeg wel opeens een ander neusje, en hij staat weer in palo alto

40786501-8BF2-4F6F-84D7-E8BFC520511D.png
 
Zo. Ook maar eens een account aangemaakt, lees al ongeveer een jaar mee op het forum en heb nu sinds een maand een blauwe model X 100D. Superblij!. Bij mij was vanochtend de update gearriveerd, die staat nu te installeren hier op de parkeerplaats bij mijn werk. Ik ga er maar even vanuit dat het V9 is want ik kon niet precies vooraf zien wat die update is (of weten jullie wel hoe?)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Anderhalf uur geleden een Factoy reset gedaan, echter nu blijft het middenscherm zwart.

Iemand een oplossing hiervoor?

Hoi DriverMS,

Had hier hetzelfde probleem sinds gisteravond. Met rust laten heeft niet geholpen, harde reset, aan/uit, soft reset; niets hielp. Dus Tesla gebeld. Terwijl ik ze aan de lijn had en in de auto zat begon het feest. Niemand deed iets, maar ruitenwisser ging spontaan aan. Kleine scherm aan en uit, toen ineens grote scherm weer aan.

Kortom; alles leek het weer te doen. 1 probleempje: “Factory reset” wordt door mijn Tesla wel heeeel letterlijk opgenomen. Volgens de navigatie was ik weer terug bij de fabriek in Amerika en het ritje naar mijn werk zou dus ruim 8800 km duren. Omdat ik Tesla nog aan de lijn had gevraagd hoe hiermee om te gaan.

“Stukkie rijden” was het advies. Toen ik op het punt stond dat te gaan doen gaf het scherm ineens een update aan. Twee uur wachten nu voordat ik weet of de V9 bij mij er ook opstaat.

Heb je een Tesla? “Never a dull moment”.
 
Hm, vrachtwagens onderscheiden van auto's verloopt soepel maar de vrachtwagens dansen wel alle kanten op. Groter probleem is dat wanneer ik een adres intik in de navigatie hij de letters omdraait! Hij schrijft ook van rechts naar links. Dit is bijvoorbeeld wat ik krijg als ik "Amsterdam" intoets:

Screen Shot 2018-10-29 at 09.01.00.png


Dit probleem had ik vanochtend nog niet. Nu echter de navigatie op mijn mobiel (Kaarten op IOS) gekoppeld aan de auto, sindsdien dit probleem. Erg lastig, maar ik neem aan dat dit snel verholpen zal zijn.
 
Groter probleem is dat wanneer ik een adres intik in de navigatie hij de letters omdraait!

Wow, dat is vervelend! Ik heb als lucky bastard sinds zaterdagmorgen de versie 9.0. Heb al verschillende keren een route gepland vanuit google maps op de iPhone. Dat ging prima. Kon de optie in de "Kaarten" app zo snel niet vinden. Wellicht werkt een reset van de MCU om je probleem te verhelpen? (2 scrollwieltjes plus rempedaal vasthouden)
 
Na jullie berichten gelezen te hebben vanochtend de auto gefactory-reset. Instellingen opnieuw doen maakt me niet uit - maar hou er rekening mee dat je uiteraard je radio voorkeuren kwijt bent, je trip counters en je stoelprofielen. Ook denkt de auto inderdaad dat hij in Fremont is, maar binnen een half uur was dit weer goed.

Nu het mooie nieuws, hij begon ongeveer een 20minuten na de reset te downloaden. Hij is nu aan het installeren en ik zal dadelijk dit bericht updaten. Maar het was maar ongeveer 500MB, dus ik ben bang dat het nog geen 2018.42.2 is. Ik zit nu op 2018.32.4.

EDIT: Helaas, 2018.36.2
 
Last edited:
Na jullie berichten gelezen te hebben vanochtend de auto gefactory-reset. Instellingen opnieuw doen maakt me niet uit - maar hou er rekening mee dat je uiteraard je radio voorkeuren kwijt bent, je trip counters en je stoelprofielen. Ook denkt de auto inderdaad dat hij in Fremont is, maar binnen een half uur was dit weer goed.

Nu het mooie nieuws, hij begon ongeveer een 20minuten na de reset te downloaden. Hij is nu aan het installeren en ik zal dadelijk dit bericht updaten. Maar het was maar ongeveer 500MB, dus ik ben bang dat het nog geen 2018.42.2 is. Ik zit nu op 2018.32.4.
Stomme vraag maar hoe kun je zien hoe groot de bestanden zijn??