Sitelabs.nl
Member
In versie 2019.20.4.2 heb ik het gevoel dat ik veel minder kracht hoeft te zetten om de "nag" te voorkomen. Meer mensen die deze ervaring hebben?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hey, da's net als ik, als ik AP op een rotonde probeer. Ook een gaaf spel overigens, zij het wel opletten geblazen.Iemand al Beach Buggy gespeeld?
Ik vlieg steeds uit de bocht. Maar vind het wel een gaaf spel.
Ik verdenk FSD (of ook AP?) er overigens van om stoplichten nu reeds te zien. Het is opvallend hoe minder stresserend het tegenwoordig is om in te rijden op een file voor een stoplicht (per hypothese stilstaande wagens); de Tesla remt ruim op voorhand waar je vroeger toch je voet klaar moest hebben op het rempedaal.Dat is eenvoudig te verklaren.
Die vrachtwagen komt je tegemoet. In de radar heeft die vrachtwagen dus een snelheid van jouw snelheid + zijn snelheid. De computer van de radar in zo een Audi of Volvo of ander doorontwikkeld Bosch component is geprogrammeerd om zo een waardes eruit te filteren.
Idem overigens met files. Een file die ontstaat waar je Volvo of Audi een vertragende auto volgt, zal net zoals bij je Tesla herkend worden, want de radar zal herkennen dat het object voor je beweegt in relatie tot je eigen snelheid. Als het object voor je daarentegen stil staat, en dus snelheid 0 heeft (versus de snelheid van jouw Audi of Volvo) kan de radar niet herkennen of ie te doen heeft met een stilstaande auto of een muurtje of vangrail. De radar herkent ook niet of er net voor het muurtje, vangrail of stilstaande auto de weg naar links of rechts draait. Wederom: programmatie om alles wat 0km/u heeft te negeren.
Wat is nu het probleem? Om tot volledig zeflrijden te komen, ga je dus op basis van visie en radar ook de stilstaande objecten correct moeten interpreteren.
Waarom ging die bocht op AP vroeger wel goed en nu niet?
- AP en het NN leert nu om ook stilstaande objecten en objecten die je tegemoet komen te herkennen en er op te reageren
- Kans is groot dat alle vorige keren dat je daar passeerde, dat daar op de wisseling van schaduw naar zon, er net geen auto of vrachtwagen naderde bij dergelijk zomers zonlicht.
Ik hing gisteren aan de SuC van Waver (voor de eerste keer met 20.2.1 software), en mijn S'je (75D van eind 2016) gaf plots aan dat ie aan +/- 108 kW aan 't laden was (bij +/- 50 km range). Had ik nog niet meegemaakt (laadsnelheid bleef vroeger altijd onder de 100 kW). Iemand dezelfde ervaring, of wist ik zelf gewoon eerder niet dan een S75 boven de 100 kW kon laden?
Ik vind 2048 wel een aardig spelletje. Beach Buggy vind ik er heel leuk uit te zien, maar ik kan die auto gewoon niet op de weg houden. De tijd die ze in de games stoppen verdienen ze linea recta terug met de PR die het genereerd. Ondanks dat het heel puberaal is vind ik het scheetkussen eigenlijk nog de leukste gimmick.Van 2019.20.2.1 naar 2019.20.4.2 , een flinke download en 30 minuten downtime voor een domme game die in de firmware zit verwerkt. Echt, wat een bizar slecht ontwerp.
Het enigste wat ik wel merk met noa is bij het wisselen van baan dat als er een achterligger is hij vaak toch de baan wisseling annuleert ookal is die ver achter of dat hij terug wilt sturen
Navigeren met way-points is eigenlijk gewoon meerdere routes achter elkaar plakken. Bij afwijkingen hoef je ook alleen de huidige route opnieuw door te rekenen, dus het vereist na de initiele berekening niet veel meer extra power. Mijn StreetPilot 2710 uit 2008 kon dit al, dus dan zal de Tesla hier zijn hand ook niet voor omdraaien.Ik wil er wel wel even op wijzen dat navigatiesystemen met tussenstops een erg harde noot is om te kraken. In mijn ervaring is er maar 1 merk dat dat consistent onder de knie heeft, en dat is Garmin, en dan nog is die functionaliteit het meest zichtbaar bij hun motorfiets-producten.
Blijkbaar is EAP nu ook op de hoogte van invoegend verkeer?
Tesla heeft dit patent niet, eigendom van MobilEye. Tesla wil echt geen royalties uitbetalen aan hun grootste concurrent welke gesteund wordt door big auto. Daar gaan we nog heel lang op wachten vermoed ik ...camera's gebruikt worden om verkeersborden te koppelen
Ik wil er wel wel even op wijzen dat navigatiesystemen met tussenstops een erg harde noot is om te kraken. In mijn ervaring is er maar 1 merk dat dat consistent onder de knie heeft, en dat is Garmin, en dan nog is die functionaliteit het meest zichtbaar bij hun motorfiets-producten.
Ik weet dat je met wat kunst- en vliegwerk een route met 10 waypoints in het navigatiesysteem van een BMW van 2018 kon krijgen, maar dat was niet via het schermpje.
Dat Tesla dat dus nog niet heeft gekraakt, verbaast me niks. Dat ABRP het wel kan, ligt er eerder aan omdat die niet zo wakker hoeft te liggen van navigatiecommando's tijdens het rijden. Een route tussen waypoints berekenen is één, dergelijke route dan ook nog correct navigeren is twee. Ook weeral iets dat ik momenteel enkel bij Garmin geperfectioneerd zie.
In grote lijnen heb je gelijk, zeker als men het houdt op maximum 10 tussenpunten. Het probleem is wel hoe je de interface daarop gaat aanpassen zodat mensen eenvoudig extra tussenpunten kunnen toevoegen. Met navigeren tussen superchargers zorgt het navigatiesysteem zelf voor de tussenpunten dus die interface is nog niet gebouwd. Daarom ook mijn commentaar dat de concurrentie dat ook niet heeft; bij BMW moest je op een website via een Google Maps interface je tussenpunten bepalen, dan op een USB stick steken en inladen in je navigatiesysteem, met een maximum van 10 tussenpunten.Navigeren met way-points is eigenlijk gewoon meerdere routes achter elkaar plakken. Bij afwijkingen hoef je ook alleen de huidige route opnieuw door te rekenen, dus het vereist na de initiele berekening niet veel meer extra power. Mijn StreetPilot 2710 uit 2008 kon dit al, dus dan zal de Tesla hier zijn hand ook niet voor omdraaien.
Het enige verschil is dat je bij de vervolgroutes niet het huidige punt als vertrekpunt neemt, maar het opgegeven punt. Tesla kan al met via-punten rekenen, want dat doet die ook met de superchargers die hij inplant. Het enige dat er volgens mij niet in zit is om handmatig extra tussenpunten in te voeren.
Bij mijn vorige auto, Volvo V60 uit 2013, kon je meerdere "via" punten punten opgeven. Werkte probleemloos, daarom mis ik dat ook in de X. Zeker omdat je nu altijd moet puzzelen hoeveel batterijlading je nog nodig hebt om weer bij je eindpunt weg te komen.
Dit is ook zo naar zuid. Als je vanuit Vlaardingen de A4 op draait en dan na de tunnel A15 Europoort volgt. NOA wil naar de hoofdrijbaan wat niet echt heel zinnig is.ls je de A4 neemt door de BeNeLux-tunnel in noordelijke richting dan wil NoA altijd de linker tunnelbuis in terwijl ik net na de tunnel er aan de rechterkant af moet naar de A20 en dan wil hij weer 4 banen opschuiven wat uiteraard op NoA niet gaat lukken.