Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds deze week 17.24.28 op de MS HW2 maar de Autopilot is sterk verslechterd. Dus absoluut niet silk as smooth. Heb zelfs al een aantal keer op de A2 bij een viaduct gehad dat de auto plots afremt naar lage snelheden. Ervaart iemand hetzelfde?
 
Bij de SeC mijn auto geupdate naar 17.24.28 en de camera's gecallibreerd. Maar de bocht van Schiedam naar de Benelux tunnel is nog steeds niet te doen op Autosteer. De auto schiet halverwege de bocht naar rechts (ik zat in de linker rijbaan) en remt af naar onder de 70km/u en ingrijpen is noodzakelijk als je geen vergunning hebt om je trunk als parkeergarage te exploiteren voor achterop komend verkeer. Ook de grote afstand bij rechte stukken tot de voorganger is op z'n zachts gezegd bijzonder irritant. Daarmee bereik je wel dat er bijzonder weinig ongelukken aan Autopilot te wijten zullen zijn want het is te irritant om het te gebruiken. Als je de auto van Autosteer afhaalt en op TACC zet dan verkleint de auto de afstand wel. Weer op AS: je raadt het al.... afremmen tot ongepaste afstand. Is echt een duidelijke verslechtering tav 17.17.4/17!
 
Bij de SeC mijn auto geupdate naar 17.24.28 en de camera's gecallibreerd. Maar de bocht van Schiedam naar de Benelux tunnel is nog steeds niet te doen op Autosteer. De auto schiet halverwege de bocht naar rechts (ik zat in de linker rijbaan) en remt af naar onder de 70km/u en ingrijpen is noodzakelijk als je geen vergunning hebt om je trunk als parkeergarage te exploiteren voor achterop komend verkeer. Ook de grote afstand bij rechte stukken tot de voorganger is op z'n zachts gezegd bijzonder irritant. Daarmee bereik je wel dat er bijzonder weinig ongelukken aan Autopilot te wijten zullen zijn want het is te irritant om het te gebruiken. Als je de auto van Autosteer afhaalt en op TACC zet dan verkleint de auto de afstand wel. Weer op AS: je raadt het al.... afremmen tot ongepaste afstand. Is echt een duidelijke verslechtering tav 17.17.4/17!
Ik heb sterk het vermoeden dat 17.24.28 niet de "smooth as silk" en "almost AP1 parity" voor AP2 auto's update is waar Elon over sprak:
upload_2017-6-21_20-45-44.png
 
Ik sta nog op 17.11.10. Gelukkig als ik dat zo hoor. Een vriend van me heeft zijn model S net geupdated en tot overmaat van ramp limit de AP ook op 80 op 80 km wegen. Erg jammer. Gevolg is dat je dus een beetje gas bij geeft en je daardoor de noodstop systemen deactiveerd. Dus gevaarlijker.

Ook is de changelog erg slecht van Tesla. Je weet gewoon niet wat ze gefixt hebben. Voor een goede SW firma is dat erg slecht. Als ik dat in een appstore zie overweeg ik de app niet te downloaden.
 
Hier ook 17.24.28 gekregen na bezoek SeC Amsterdam. AP1 auto.
Mijn AP doet nu max 5km overschrijding van de geldende max snelheid. Volgens mij alleen bij max snelheden tot 100km/h.

Zeer waardeloos, want hij gooit de snelheid nu ook zelf omlaag op basis van de borden die hij (denkt dat hij) ziet.
Bij een matrix op 70 dus gelijk terug naar 75 (mijn AP1 staat op +5km ingesteld). Bij een stoplicht op de driemerenweg (haarlemmermeer) hetzelfde verhaal. Je bent dan wel vrij uniek als je als enige zo langzaam rijdt.
Ik weet ook wel situaties waar hij op de snelweg een bord 30 denkt te zien. Dat gaat leuke situaties opleveren :(
 
Hier ook 17.24.28 gekregen na bezoek SeC Amsterdam. AP1 auto.
Mijn AP doet nu max 5km overschrijding van de geldende max snelheid. Volgens mij alleen bij max snelheden tot 100km/h.

Zeer waardeloos, want hij gooit de snelheid nu ook zelf omlaag op basis van de borden die hij (denkt dat hij) ziet.
Bij een matrix op 70 dus gelijk terug naar 75 (mijn AP1 staat op +5km ingesteld). Bij een stoplicht op de driemerenweg (haarlemmermeer) hetzelfde verhaal. Je bent dan wel vrij uniek als je als enige zo langzaam rijdt.
Ik weet ook wel situaties waar hij op de snelweg een bord 30 denkt te zien. Dat gaat leuke situaties opleveren :(
Ik heb gelukkig nog geen update en ga het ook niet doen. Vriend van me heeft zelfde issues. Een dorp uit rijden en de auto heeft niet de juiste max snelheid gelezen van de borden en limit de AP op max 30 ofzo. Waardeloos.

Voor mij is dit echt een blocking issue.
 
Last edited:
Hier ook 17.24.28 gekregen na bezoek SeC Amsterdam. AP1 auto.
Mijn AP doet nu max 5km overschrijding van de geldende max snelheid. Volgens mij alleen bij max snelheden tot 100km/h.

Zeer waardeloos, want hij gooit de snelheid nu ook zelf omlaag op basis van de borden die hij (denkt dat hij) ziet.
Bij een matrix op 70 dus gelijk terug naar 75 (mijn AP1 staat op +5km ingesteld). Bij een stoplicht op de driemerenweg (haarlemmermeer) hetzelfde verhaal. Je bent dan wel vrij uniek als je als enige zo langzaam rijdt.
Ik weet ook wel situaties waar hij op de snelweg een bord 30 denkt te zien. Dat gaat leuke situaties opleveren :(
Je wordt alleen maar unieker: je gaat als enige op de snelweg met zo'n 90-100 meter achter je voorligger rijden op Autosteer ;-). Een echte verkeers gentlemen die iedereen er tussen laat ;-)