You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als dit een leerversie is mogen ze dat wel vermelden bij de release notes.Vandaag sprak ik met Tesla hierover en vertelde men dat dit een leerversie is en dat het wel een paar weken kan duren voordat hij "bij" is. Kwestie van aantal ritten maken en AP zijn gang laten gaan onder toezicht.
Nu heb ik nog niet zoveel gereden en daarom vanavond een extra rit gemaakt. Er zitten beslist nog ongewenste (re)acties in en ik zal het in de gaten houden. Ik heb overigens nergens hoeven ingrijpen. Het meest storend vind ik de reacties op denkbeeldige snelheidsbeperkingen waarbij hij kort maar fors afremt, wat abrupt stopt achter een auto bij een rood stoplicht en vervolgens bij groen erg langzaam in beweging komt.
Overigens zijn er ook die deze update hebben en verbeteringen zien. Ik weet niet hoe lang men in deze video de update al heeft.
Ik zal het blijven volgen
Vandaag sprak ik met Tesla hierover en vertelde men dat dit een leerversie is en dat het wel een paar weken kan duren voordat hij "bij" is. Kwestie van aantal ritten maken en AP zijn gang laten gaan onder toezicht.
Nu heb ik nog niet zoveel gereden en daarom vanavond een extra rit gemaakt. Er zitten beslist nog ongewenste (re)acties in en ik zal het in de gaten houden. Ik heb overigens nergens hoeven ingrijpen. Het meest storend vind ik de reacties op denkbeeldige snelheidsbeperkingen waarbij hij kort maar fors afremt, wat abrupt stopt achter een auto bij een rood stoplicht en vervolgens bij groen erg langzaam in beweging komt.
Als dit een leerversie is mogen ze dat wel vermelden bij de release notes.Vandaag sprak ik met Tesla hierover en vertelde men dat dit een leerversie is en dat het wel een paar weken kan duren voordat hij "bij" is. Kwestie van aantal ritten maken en AP zijn gang laten gaan onder toezicht.
Nu heb ik nog niet zoveel gereden en daarom vanavond een extra rit gemaakt. Er zitten beslist nog ongewenste (re)acties in en ik zal het in de gaten houden. Ik heb overigens nergens hoeven ingrijpen. Het meest storend vind ik de reacties op denkbeeldige snelheidsbeperkingen waarbij hij kort maar fors afremt, wat abrupt stopt achter een auto bij een rood stoplicht en vervolgens bij groen erg langzaam in beweging komt.
Overigens zijn er ook die deze update hebben en verbeteringen zien. Ik weet niet hoe lang men in deze video de update al heeft.
Ik zal het blijven volgen
Ik zou zeggen tweet het aub naar Elon. Hoe meer tweets hoe meer aandacht het krijgt lijkt me.Helemaal eens met deze stelling! Het lijkt er sterk op dat het voorkomen van ongevallen van Tesla's op AS (en de daarbij gepaard gaande negatieve publiciteit) ten koste gaat van het normale rijgedrag of de persoonlijke rijcomfort. Het zou een hulpmiddel moeten zijn (noemen ze het zelf niet "Drivers Assistance"?) daar de bestuurder ten alle tijde verantwoordelijk blijft, maar het zou niet bepalend moeten zijn in mijn optiek. 111 rijden waar je 100 mag is weliswaar strafbaar maar hoeft zeker niet gevaarlijk te zijn (wanneer er geen verkeer is bijvoorbeeld). Maar ik maak die keuze graag zelf, zonder dan maar geen gebruik te maken van AS. Dan schiet het beperken van de snelheid wat de auto nu doet zijn doel ruimschoots voorbij. En het belachelijk veel afstand houden, zeer laat weer optrekken wanneer de auto voor je van rijbaan gewisseld is en al thuis aan de koffie zit (OK, ietswat gechargeerd ;-) ) helpt allemaal niet mee om te kunnen genieten van de "driver assistance". Of is dit de eerste stap naar "driver replacement"?
Als dit een leerversie is mogen ze dat wel vermelden bij de release notes.
Ik zou zeggen tweet het aub naar Elon. Hoe meer teeets hoe meer aandacht hrt krijgt lijkt me.
Voor een telefoon dit soort bagger updates is al irritant. Maar dit is een telefoon op wielen van meer dan 100k euro.
Merkwaardig dat de auto zelf de algoritmes zou aanpassen aan de hand van gereden trajecten. Ik meen in het US deel van het forum gelezen te hebben dat de algoritmes getrained worden centraal bij Tesla en de getrainde neural nets naar de auto worden gedownload, samen met whitelists en object classifiers.
In de auto wordt het beeld door het net gehaald, alle objecten geclassificeerd en een safe path uitgerekend. Dus geen leren in de auto, behalve dan beelden doorsturen naar het moederschip om "onze" landspecifieke objecten te classificeren en daarmee te kunnen herkennen.
Dit is ook in lijn met andere hoe AI starters in YES!Delft met deze techniek omgaan. Trainen van het net duurt uren voor een simpel object. Ik ben echter slechts een simpele IT~er en geen AI expert, dus wie het beter weet mag het zeggen...
ik zou verwachten dat de auto zich aanpast aan specifieke wagen-eigen kenmerken. En dus rem en stuurbewegingen beter uitvoert na een paar keer. Ik denk niet dat ie een andere beslissing zal nemen in identieke situaties, voor zover daar ooit sprake van kan zijn.
Tis een fascinerende wereld in zo'n neural net
Een rare vraag misschien maar de auto gaat toch leren als je niet met AP rijdt? Anders leert hij van zijn eigen fouten.
2e vraag. Wanneer gaat de AP zelf inhalen? Mijn grootste irritatie is dat hij heel ver van tevoren de snelheid van de voorganger oppakt. Dus het is of heel vroeg naar links of AP uit
Ik heb een Unifi router...en die heeft deze App standaard. Maar tegenwoordige hebben veel meer nieuwe routers dit soort mogelijkheden.Welke app is dat die je die routergegevens toont?
Welkom @HansNL ! Tevreden met die Unifi? Ik overweeg de google mesh setup. Veel teslarijders hebben nogal problemen met een goede connectie met de thuis wifi...