Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
T

Indien er significant minder verkeersslachtoffers vallen met zelfrijdende auto's weet ik niet of we moeten accepteren dat mensen met gevaar voor andersmans leven zelf blijven rijden.

Dat zal zeker een keer verboden gaan worden maar die situatie is volgens elke deskundige nog heel ver weg. Maar in de tussentijd kunnen we het aantal ongevallen al drastisch beperken door de AP. Stel dat je honderd levens spaart maar dat AP er zelf 5 dodelijke slachtoffers veroorzaakt is het toch beter om die honderd te redden. Dat is wat Straubel zegt en dat geldt ook voor autogordels en airbags. Ook die kunnen "verkeerd uitpakken".
 
Vandaag met mijn auto bij SeC Duiven geweest voor wissel van banden en vervanging van de 12V batterij. Het bekende euvel: mijn Model S (AP 1) liet na 2 maanden / 5000km al weten dat hij wel een nieuwe 12V batterij wilde...

Omdat ik vanwege dit batterij issue dus ook al een week of vier geen updates heb gehad (ik zat nog op versie 17.4.) zojuist kennis gemaakt met de 8.1 release.

FYI mijn versie is nu 17.14.23
Die Kwam ik nog niet zo veel tegen.

Maar voor dat iedereen hier weer erg opgewonden en enthousiast wordt: ik meen dat er weinig nieuws onder er zon is vergeleken met de hier besproken 17.11.x releases... releasenotes spreken over de bekende Google maps info mbt openingstijden etc.

Ik ga nu een stukje rijden...
mocht ik nog een nieuwigheid of onverwachte issues tegenkomen zal ik dat hier melden.
 
  • Funny
Reactions: BartJ
inmiddels terug van de testrit.

@HWS je mist niet veel hoor (althans niet meer dan de hier al door anderen gedeelde kleine veranderingen van de algemene 8.1 update).

Op mijn route lag een stukje met hoge geleiders / stoepranden.
Heb het idee dat de sensoren rondom wel iets gevoeliger zijn geworden...beetje druk met al die opflitsende gele en rode afstandsindicaties in de dash...maar misschien is dat maar een gevoel..

1 detail had ik zelf niet meer in beeld en ik twijfel of die optie er eerder al was (ik loop niet elke dag door al die menu's met settings ): je kan nu bij de apps / navigatie settings kiezen voor avoid tolls en avoid Ferry... hadden we dat eerder ook al?

(Dit laatste issue raakt een beetje aan een grote wens van mij: ik zou heel graag zien dat de Navi update ons de keuze geeft tussen twee of drie alternatieve routes tussen SuC's - in elk geval voor de grote afstanden. Een beetje zoals Google maps op elke computer voor je doet... Maar op die veelbesproken GUI en navigatie update moeten we kennelijk nog even wachten...)
 
inmiddels terug van de testrit.

@HWS je mist niet veel hoor (althans niet meer dan de hier al door anderen gedeelde kleine veranderingen van de algemene 8.1 update).

Op mijn route lag een stukje met hoge geleiders / stoepranden.
Heb het idee dat de sensoren rondom wel iets gevoeliger zijn geworden...beetje druk met al die opflitsende gele en rode afstandsindicaties in de dash...maar misschien is dat maar een gevoel..

1 detail had ik zelf niet meer in beeld en ik twijfel of die optie er eerder al was (ik loop niet elke dag door al die menu's met settings ): je kan nu bij de apps / navigatie settings kiezen voor avoid tolls en avoid Ferry... hadden we dat eerder ook al?

(Dit laatste issue raakt een beetje aan een grote wens van mij: ik zou heel graag zien dat de Navi update ons de keuze geeft tussen twee of drie alternatieve routes tussen SuC's - in elk geval voor de grote afstanden. Een beetje zoals Google maps op elke computer voor je doet... Maar op die veelbesproken GUI en navigatie update moeten we kennelijk nog even wachten...)
Ik heb een AP1 en de update is niet echt schokkend. Behalve nadat je drie keer op de T hebt geklikt.
 
Ik zit met mijn stokoude classic sinds zondagavond op 8.1. Gisteren tijdens een eindeloze file op de ring A10 al tesla logootjes zitten tekenen op het scherm, maar verder merk ik nog niet veel. Het enige dat écht opvalt is dat ik 's ochtends bij het wegrijden een nooit eerder opgemerkte föhn in mijn gezicht heb blazen. Waar ik normaal op de stoelverwarming moest vertrouwen om een beetje warm te worden komt er nu heel duidelijk een stevige stroom warme lucht uit die roostertjes. Nooit eerder gevoeld.
 
Ik zit met mijn stokoude classic sinds zondagavond op 8.1. Gisteren tijdens een eindeloze file op de ring A10 al tesla logootjes zitten tekenen op het scherm, maar verder merk ik nog niet veel. Het enige dat écht opvalt is dat ik 's ochtends bij het wegrijden een nooit eerder opgemerkte föhn in mijn gezicht heb blazen. Waar ik normaal op de stoelverwarming moest vertrouwen om een beetje warm te worden komt er nu heel duidelijk een stevige stroom warme lucht uit die roostertjes. Nooit eerder gevoeld.
Heb je nog meer mensen zitten lastig te vallen met die kleuter tekeningen ? ;)
 
Heb je nog meer mensen zitten lastig te vallen met die kleuter tekeningen ? ;)
Tuurlijk niet, alleen jou.

Is je haar gelijk droog:D
Dat kun je op dit foto niet zien Hendrik, maar ik heb aan de achterkant zo'n matje wapperen. Bovendien blaast het nu mijn wenkbrauwen weer netjes in model.
 
Wat ik wel merk sinds 8.1 op mijn MX: hoofdsteunen kan ik instellen en opslaan in profiel, maar eerstvolgende keer instappen op mijn profiel reset de hoofdsteun zich weer op 'standaard hoogte'. Zowel bestuurder als passagierstoel. Ook al heb je alles daarvoor anders ingesteld. Heeft iemand hier ook ervaring mee? In de laagste stand ligt de hoofdsteun namelijk lekkerder in mijn nek. Zou mooi zijn als dat ook zo bleef ;).
 
Komt weer een nieuwe firmware versie aan. De aangekondigde Easter Egg der Easter eggs? ;-)
upload_2017-4-12_17-8-25.png