Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Thx allen en Jhon T in het bijzonder.

Ik heb inderdaad AP1 met 85kWh maar overweeg in te ruilen en op te stappen naar AP2 met 100kWh maar stel dat dus nog even uit. Het lijkt erop dat het (op dit moment) van AP1 naar AP2 een stap terug is en niemand kan natuurlijk zeggen wanneer dat omkeert.
Elon zal nog wel eens terugdenken aan Mobil Eye, de maker van AP1. Het is kennelijk nog niet zo eenvoudig om zelfs maar in de buurt te komen van de prestaties van Mobil Eye. Tesla werkt nu bijna een jaar met AP2 en is nu nog lang niet op het niveau van AP1.
Het zal zeker ooit goed komen, maar ik heb het sterke gevoel dat Tesla de complexiteit van de overgang van AP1 naar AP2 behoorlijk heeft onderschat.
 
  • Like
Reactions: Bankroetlama
Ik heb vorige week een dag een 85D AP1 loaner mee gekregen, en ik moet zeggen daarin was autosteer een ware verademing, het systeem voelt zeker aan en reageert ook veel soepeler op het andere verkeer (Tilburg-Delft vv tijdens de spits). Wat mij wel opviel is het verschil in comfort: in mijn eigen AP2 auto veel minder geluid en duidelijk beter gevoel in een topsegment auto te rijden.
 
Thx allen en Jhon T in het bijzonder.

Ik heb inderdaad AP1 met 85kWh maar overweeg in te ruilen en op te stappen naar AP2 met 100kWh maar stel dat dus nog even uit. Het lijkt erop dat het (op dit moment) van AP1 naar AP2 een stap terug is en niemand kan natuurlijk zeggen wanneer dat omkeert.
Elon kan dat wel zeggen, het duurt nu ongeveer nog 3 weken (Elon time that is........)
 
  • Funny
Reactions: pvkeep
Elon kan dat wel zeggen, het duurt nu ongeveer nog 3 weken (Elon time that is........)
Ik ben optimistisch van aard, maar gezien de ontwikkeling van AP2 sinds ik mijn MX HW2 heb (december 2016) en het gat met AP1 dat nu nog bestaat ben ik niet zo optimistisch gestemd dat binnen 3 weken x 2 ;-) = 6 weken AP2 op hetzelfde niveau zal zijn als AP1. Met alle mensen die Tesla binnen heeft gehengeld voor Autopilot gaat de ontwikkeling niet zo erg hard. On time, on budget zal denk ik niet het geval zijn voor de Autopilot afdeling ;-).
 
Hmmm, aanstaande week ontvang ik - nog onder voorbehoud - mijn nieuwe X, die onze hw 1 X vervangt. Gelukkig (nou ja...) heb ik de "oude" X begin december al ingeruild bij Tesla, zodat ik geen directe vergelijking meer kan maken :D

(Onze classic S heeft geen nieuwerwetse autopilot achtige bellen)
 
Vorige week dagje AP2 gereden met een mogelijke ruilwagen tegen mijn AP 1 MS... het gat is echter nog zo groot dat ik nu helemaal niet zeker meer ben over mijn "upgrade" naar een facelift en ap2!

Een facelift met ap1 ergens geproduceerd in september zou idd perfecte combinatie zijn van comfort en geluid en AP.

Ik vraag me nu wel af of Intel de samenwerking met Tesla niet snel opnieuw op de sporen kan zetten? Dan zou AP2 wel eens heel snel kunnen gaan.
 
Ik merk dat ook ikzelf soms de termen door elkaar heen gebruik, AP1, AP2, HW2, Autosteer, Autopilot :confused:

Ikzelf heb een MX met Verbeterde Autopilot (4 camera's, ultrasone sensoren en de nieuwe chip) wat het een HW2 auto maakt (in mijn beleving). Maar is Verbeterde Autopilot een ander woord voor AP2? Ik vermoed het wel.
Daarnaast heb ik de optie Zelfrijdende functie gekocht (wat het aantal camera's uitbreidt naar 8). Ik stel mij voor dat dit (uiteindelijk) extra functies aan AP2 gaat toevoegen die je zonder dit pakket niet gaat krijgen. (zelf rijden zonder interactie van de bestuurder)
Autosteer zou m.i. onderdeel uitmaken van Autopilot. Tenzij Autosteer (zoals in de instellingen van de auto staat) een ander woord is voor Autopilot. Als het wel onderdeel is van Autopilot, welke functies vallen daar dan nog meer onder? Maakt TACC ook onderdeel uit van AP?
Beetje verwarrend ;-)



2017-04-17_08-43-27.jpg
 
Ap2 is bij wagens met hw2 indien ze de optie autopilot hebben aangevinkt.

Ap1 is bij alle wagens met 1 camera (indien optie geactiveerd).

Momenteel is men de AP2 verder aan het ontwikkelen om het niveau van AP1 te behalen.

Volgens mij zal alles wat AP2 kan en AP1 niet kan onder de optie zelfrijdende functie vallen.

Autopilot functies (volgens mij):
Autosteer
Autopark
Summon
Automatic lane change
(Emergency brake ?)
 
Ap2 is bij wagens met hw2 indien ze de optie autopilot hebben aangevinkt.

Ap1 is bij alle wagens met 1 camera (indien optie geactiveerd).

Momenteel is men de AP2 verder aan het ontwikkelen om het niveau van AP1 te behalen.

Volgens mij zal alles wat AP2 kan en AP1 niet kan onder de optie zelfrijdende functie vallen.

Autopilot functies (volgens mij):
Autosteer
Autopark
Summon
Automatic lane change
(Emergency brake ?)

Volgens Tesla geeft de "verbeterde autopilot" meer mogelijkheden dan AP1. De zelfrijdende functie zal afhankelijk van de omstandigheden volledige autonomie geven.
Naamloos.jpg
 
Ik denk dat de bottleneck de wetgever is in dit geval. In Amerika gaan we dit eerder zien dan in Europa, onze wegen hier zijn ook geen rechte zoals in de States maar eerder een hindernissenparcour met bulten, putten, paaltjes enz..
 
Ik denk dat de bottleneck de wetgever is in dit geval. In Amerika gaan we dit eerder zien dan in Europa, onze wegen hier zijn ook geen rechte zoals in de States maar eerder een hindernissenparcour met bulten, putten, paaltjes enz..
De staat van onderhoud van onze wegen (die in Nederland hè, niet die karresporen in België) is vele malen beter dan die in de VS. Daar is de infrastructuur al decennia lang verwaarloosd. Full autonomy is volgens mij makkelijker te bereiken hier dan daar.
 
Daarnaast heb ik de optie Zelfrijdende functie gekocht (wat het aantal camera's uitbreidt naar 8). Ik stel mij voor dat dit (uiteindelijk) extra functies aan AP2 gaat toevoegen die je zonder dit pakket niet gaat krijgen. (zelf rijden zonder interactie van de bestuurder)
Uitbreiding van 4 naar 8, maar puur software-matig. Die 8 camera's heb je sowieso, ook als je beide opties niet selecteert. Ik ben bij bestelling alleen voor de optie geavanceerde autopilot gegaan (omdat zelfrijdend toch nog wel even zal duren). De optie zelfrijdend kan ik activeren vanuit de auto of vanuit mijn Tesla account (na betaling uiteraard).

Een woud aan terminologie, inderdaad...

Maarten
 
Zijn er anderen die momenteel geen verbinding met de auto krijgen via de app? Mijn vrouw heeft de auto een paar dagen mee, dus ik kan niet controleren of het om een tijdelijke storing gaat, of dat onze X momenteel een container in wordt gereden. :eek: