Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook 2018.18.2. Kort stukje mee gereden. Nog geen bijzonderheden gespot, komende van 2018.10.4. Had gehoopt dat de interface een stuk sneller zou zijn, maar daarvan ben ik nog niet overtuigd. Tijdens Autopilot is de mededeling om de handen aan het stuur te houden wel ineens Nederlands geworden.
 
Last edited:
Ik heb een kleine maand geleden met de MX100D een weekend gereden, mijn eigen MX100D komt woensdag. Ik vond de auto wel wat "zwieberen" met Autopilot als hij van rijbaan wisselt (alsof hij net 5 cm te ver naar links gaat, daarna weer 5-10 cm terug naar rechts, dan weer naar links en dan pas zit hij op het midden van de rijstrook. Niet heel storend of schokkend qua beweging, maar wel licht voelbaar (en daar kan ik me aan irriteren). Is dit opgelost met de nieuwste release, of is dit "by design" zo?
 
2018.18.2 net er in gezet. Had 2018.12.1. Audio is weer prima... En navigatie aanzienlijk sneller. Browser functies van 175 naar 310 op html5test.com. (2016 AP1 MCU1)
Apart dat die scores op html5test per auto ook nog uiteen lopen.
Op mijn AP1 wagen met oude MCU had ik eerst score 174, na de browser upgrade 297.
Een gloednieuwe AP2.5 wagen heeft een score van 316.
(een verschil tussen oude en nieuwe MCU lijkt me logisch, de code zal geoptimaliseerd zijn voor de processors).
 
Ik heb een kleine maand geleden met de MX100D een weekend gereden, mijn eigen MX100D komt woensdag. Ik vond de auto wel wat "zwieberen" met Autopilot als hij van rijbaan wisselt (alsof hij net 5 cm te ver naar links gaat, daarna weer 5-10 cm terug naar rechts, dan weer naar links en dan pas zit hij op het midden van de rijstrook. Niet heel storend of schokkend qua beweging, maar wel licht voelbaar (en daar kan ik me aan irriteren). Is dit opgelost met de nieuwste release, of is dit "by design" zo?
Camera die misschien gekalibreerd moet worden? Rijd nu ruim 25000km met een X100D, op autopilot gaat ie vrij strak rechtdoor (en door de bocht) Enige is, maar daar hebben meer AP2(.5) auto’s last van, is het plotseling afremmen op stukken waar je het niet verwacht (mijn teerbeminde wordt altijd wel een beetje narrig als ik de cruisecontrol of AP aanzet)
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Camera die misschien gekalibreerd moet worden? Rijd nu ruim 25000km met een X100D, op autopilot gaat ie vrij strak rechtdoor (en door de bocht) Enige is, maar daar hebben meer AP2(.5) auto’s last van, is het plotseling afremmen op stukken waar je het niet verwacht (mijn teerbeminde wordt altijd wel een beetje narrig als ik de cruisecontrol of AP aanzet)

Geen idee, was de leen-Model-X van Tesla Eindhoven genaamd "Black Hawk".
 
Nou... mijn MS doet dat vanaf de aflevering zeer regelmatig (1-2 keer per week). Verder rijd ie prima, al 13k erop zitten. Diagnose gaf aan dat de MCU moet worden vervangen. Levertijd was 7 weken, en vervanging gebeurt dinsdag a.s..
Alle vertrouwen dat het dan beter zal gaan.

tl/dr MCU nog niet vervangen, complete fabrieks-flash gehad, we zien het nog even aan.

Vandaag bij SeC Rotterdam langsgeweest voor de geplande MCU vervanging om mijn spontante reboots op te lossen. Daar werd eerst vriendelijk uitgelegd dat het waarschijnlijk toch een software probleem betrof, dat met 18.2 weg zou moeten zijn. (en dat het vanaf volgende week met versie 2018.20 nog beter zou moeten gaan). Ik had inderdaad met 18.2 in de afgelopen 300 km nog geen vastlopers gehad. Ingestemd met het uitstellen van de MCU vervanging en weer eerst ervaring op te doen met de stabiliteit van 18.2. Als ik problemen zou hebben kon ik meteen terugkomen, prima afspraak. Bij het wegrijden bewoog de navigatie pijl niet... mmmm. Ook was het hele scherm 'bevroren'. Meteen 'straatje gekeerd' en teruggereden. Was binnen drie minuten terug. Hele middenscherm spontaan vastgelopen, zelfs het klokje stond stil... verbaasde gezichten. Maar voor mij natuurlijk een bekend fenomeen.
Ter plekke is nogmaals naar het crashlog gekeken en in overleg met Tesla Tilburg besloten een hele nieuwe installatie te doen van de software. (soort van fabrieks-flash). Procedure duurde een dik uur, waarna de meeste instellingen weg waren. Kortom: we starten even vanaf 'fabrieksinstelling' met software versie 18.2 en kijken de situatie weer even aan voordat we aan de eventuele MCU hardware vervanging gaan.
 
tl/dr MCU nog niet vervangen, complete fabrieks-flash gehad, we zien het nog even aan.

Vandaag bij SeC Rotterdam langsgeweest voor de geplande MCU vervanging om mijn spontante reboots op te lossen. Daar werd eerst vriendelijk uitgelegd dat het waarschijnlijk toch een software probleem betrof, dat met 18.2 weg zou moeten zijn. (en dat het vanaf volgende week met versie 2018.20 nog beter zou moeten gaan). Ik had inderdaad met 18.2 in de afgelopen 300 km nog geen vastlopers gehad. Ingestemd met het uitstellen van de MCU vervanging en weer eerst ervaring op te doen met de stabiliteit van 18.2. Als ik problemen zou hebben kon ik meteen terugkomen, prima afspraak. Bij het wegrijden bewoog de navigatie pijl niet... mmmm. Ook was het hele scherm 'bevroren'. Meteen 'straatje gekeerd' en teruggereden. Was binnen drie minuten terug. Hele middenscherm spontaan vastgelopen, zelfs het klokje stond stil... verbaasde gezichten. Maar voor mij natuurlijk een bekend fenomeen.
Ter plekke is nogmaals naar het crashlog gekeken en in overleg met Tesla Tilburg besloten een hele nieuwe installatie te doen van de software. (soort van fabrieks-flash). Procedure duurde een dik uur, waarna de meeste instellingen weg waren. Kortom: we starten even vanaf 'fabrieksinstelling' met software versie 18.2 en kijken de situatie weer even aan voordat we aan de eventuele MCU hardware vervanging gaan.

Dit lijkt op wat er met mijn MCU gebeurd. Sinds gisteren op 18.2. Vandaag al een paar keer reset moeten doen omdat middenscherm vastgelopen was. Radio en airco blijft aan, maar bediening is onmogelijk. Als je parkeert en de afsluit met drie keer klik op FOB blijft het scherm actief en de radio gaat niet uit. Nog een keer gereset daarna ging het uitschakelen wel goed na parkeren. Afwachten maar...