Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi, doe er maar 2.
Ik wou je al plagen dat je je laders te vroeg hebt neergezet ;-) maar goed, Tesla kennende heb je ze pas over 3 maanden, oh nee 4, oh nee, ze zaten niet op de boot, 5 maanden, oh nee ze zijn toch binnen: 4,5 maand. Ow maar de software ervoor komt pas over een half jaar... (tjonge ik heb last van troll humeur)
 
Ik wou je al plagen dat je je laders te vroeg hebt neergezet ;-) maar goed, Tesla kennende heb je ze pas over 3 maanden, oh nee 4, oh nee, ze zaten niet op de boot, 5 maanden, oh nee ze zijn toch binnen: 4,5 maand. Ow maar de software ervoor komt pas over een half jaar... (tjonge ik heb last van troll humeur)

Nee joh. Levering laders had vertraging, pas eerste 5 denk ik eind april. Maar ik ga 3 meter brede plaatsen maken waar de Tesla lader(s) dan kunnen komen. De helft is pas bestraat ivm uitbreiding. Pand naast ons erbij genomen dus nog meer ruimte ;)
 
Nee joh. Levering laders had vertraging, pas eerste 5 denk ik eind april. Maar ik ga 3 meter brede plaatsen maken waar de Tesla lader(s) dan kunnen komen. De helft is pas bestraat ivm uitbreiding. Pand naast ons erbij genomen dus nog meer ruimte ;)

Die komen ook wel, let wel, Tesla plaatst ze gratis mits ze op een goede plaats komen. (Stroom volgens mij wel voor rekening hotel/bedrijf) Gezien op wat langere termijn als de andere autofabrikanten ook mee gaan doen is dit behoorlijk disruptive. Ik zou nu geen commerciële laadpalenclub gaan starten.

Ik ben er heel blij mee en het verschil tussen Tesla's en de rest wordt weer een stuk groter.
 
Die komen ook wel, let wel, Tesla plaatst ze gratis mits ze op een goede plaats komen. (Stroom volgens mij wel voor rekening hotel/bedrijf) Gezien op wat langere termijn als de andere autofabrikanten ook mee gaan doen is dit behoorlijk disruptive. Ik zou nu geen commerciële laadpalenclub gaan starten.

Ik ben er heel blij mee en het verschil tussen Tesla's en de rest wordt weer een stuk groter.

Goede plaats heb ik wel. 2 minuten van de snelweg, ma-vr van 07.00 - 22.00 gratis koffie en za van 09,.00 - 17.00
Wifi, UTP bij elke tafel in kantine. Uiteraard gratis laden.
 
Die komen ook wel, let wel, Tesla plaatst ze gratis mits ze op een goede plaats komen. (Stroom volgens mij wel voor rekening hotel/bedrijf) Gezien op wat langere termijn als de andere autofabrikanten ook mee gaan doen is dit behoorlijk disruptive. Ik zou nu geen commerciële laadpalenclub gaan starten.

Ik ben er heel blij mee en het verschil tussen Tesla's en de rest wordt weer een stuk groter.

Ook zeer blij met het initiatief, en inderdaad potentieel behoorlijk ingrijpend. Maar EM moet toch wat opletten met zijn communicatie.

EM heeft net hetvolgende gezegd :

17:30twitter.png facebook.png
Musk: Any restaraunt, business which has Model S owners can get charging equipment for free, provided they put it in a prominent place.

"Any business which has Model S owners can get...". Ofwel is dit waar (en dan ben ik er super-blij mee, en wil ik de chargers gerust wel zéér prominent op de parking zetten) ofwel is EM de kleine lettertjes vergeten :smile:
 
"Any business which has Model S owners can get...". Ofwel is dit waar (en dan ben ik er super-blij mee, en wil ik de chargers gerust wel zéér prominent op de parking zetten) ofwel is EM de kleine lettertjes vergeten :smile:

De stroom wordt door de uitbater betaald. Die krijgt per slot van rekening de klanten in zijn zaak. Dat zijn eigenlijk geen kleine lettertjes want het staat in het programma. Verder zijn er al iets van 2000 geïnstalleerd.
 
De stroom wordt door de uitbater betaald. Die krijgt per slot van rekening de klanten in zijn zaak. Dat zijn eigenlijk geen kleine lettertjes want het staat in het programma. Verder zijn er al iets van 2000 geïnstalleerd.

Stroom is geen issue, want kost bijna niets: mooie (en politiek correcte) service naar cliënten toe.

Ik ga eerstdaags toch echt wel nagaan hoe dat zit met die gratis Destination Charge installatie door Tesla! Hebben anderen op dit forum dit al laten installeren door Tesla?
 
Die destination chargers, die werken dus alleen op een Tesla? Doen ze dan een handshake oid? Zouden ze ook internet verbinding hebben dan, om ze dan in het online beschikbaarheid systeem te kunnen gebruiken. Hebben ze een eigen kabel? Zouden ze smart Charging aankunnen? Vragen vragen vragen

Werken alleen op een auto die ook is toegelaten tot de SuC (dus kunnen ook over een paar jaar Audi's zijn als Audi slim is). Zullen zeker handshake doen en zijn online verbonden met het "moederschip".

Ze worden ook opgenomen in de trip planning.

Ze hebben een vaste kabel. Smart charging zal meer van installatie van locatie afhangen denk ik.(Alles resultaat van mijn exploratie op het www)

Schermafbeelding 2015-03-19 om 22.46.03.png
 
Werken alleen op een auto die ook is toegelaten tot de SuC (dus kunnen ook over een paar jaar Audi's zijn als Audi slim is). Zullen zeker handshake doen en zijn online verbonden met het "moederschip".

Ze worden ook opgenomen in de trip planning.

Ze hebben een vaste kabel. Smart charging zal meer van installatie van locatie afhangen denk ik.(Alles resultaat van mijn exploratie op het www)

View attachment 75310
Ik hoop eigenlijk dat ze er een mooie verlichte zuil van maken in de trant van de SuC laadzuilen.
 
Die zijn toch wel een heel stuk mooier dan die maandverbandmodellen die ik van EV-box heb:frown:.

Zo is een SuC stall ook weer veel mooier dan de ABB kasten met de drie kabels. Alleen al het ontwerp van de SuC geeft aan dat het meer is dan een "laadpaal". (En dan vooral zo'n rijtje van acht in het donker, in het buitenland eigenlijk "een beetje thuiskomen", toch?

- - - Updated - - -

Ik hoop eigenlijk dat ze er een mooie verlichte zuil van maken in de trant van de SuC laadzuilen.

Zou kunnen. Maar ik zou al heel blij zijn als alle Van der Valks, om maar wat te noemen, het voortouw zouden nemen en elk een vijftal van deze laders zou ophangen. Hoeft niet vlak naast de deur. En alle Ikea's en alle meubelpleinen en grotere winkelcentra, stadions, fitnesscentra en noem maar op. En daar gratis 22 Kw laden (je leest dat dat bij grotere hotels via Valetparking gaat, dan staan de laders ergens achter en regelt men het laden voor je en staat hij weer vol op de parking na het laden, ook een idee, maar niet erg Nederlands denk ik).

Want daar wil men naar toe.

En stel je voor. Helemaal geen last van Outlanders of Ampera's die de lader een dag bezet houden.

Even lunchen en gelijk 100 km bijladen. is hij vol, dan krijg je een bericht dat je hem kunt verzetten etc.
 
Last edited:
Wat betreft valet-mode blijf ik toch nog wat op mijn honger zitten. Het wordt namelijk afwachten of we die als pubermodus gaan kunnen gebruiken. (lees:voldoende vrijheid om zelf in te kunnen stellen wat je wel en niet wil beperken)