Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Hier is 2023.20.4.1 aan het installeren.
IMG_3814.png
 
Ik heb een vraag gerelateerd aan de software updates, wellicht herkent iemand het of heeft hetzelfde...en is het te verhelpen? Betreft een M3 LR uit 2019

Sinds een jaar gaat het autoalarm 1 tot 2 maal af als de software update bezig is. Gister merkte ik het ronde de 60% van de update die uitgevoerd werd. De auto blijft dan piepen, totdat ik er met de app naast ga staan of op afstand via de app de auto ontgrendel en weer vergrendel.
Ondertussen bewust dat dit met de update gebeurt, zou fijn zijn als je dat ergens uit kan zetten?
 
Ik heb een vraag gerelateerd aan de software updates, wellicht herkent iemand het of heeft hetzelfde...en is het te verhelpen? Betreft een M3 LR uit 2019

Sinds een jaar gaat het autoalarm 1 tot 2 maal af als de software update bezig is. Gister merkte ik het ronde de 60% van de update die uitgevoerd werd. De auto blijft dan piepen, totdat ik er met de app naast ga staan of op afstand via de app de auto ontgrendel en weer vergrendel.
Ondertussen bewust dat dit met de update gebeurt, zou fijn zijn als je dat ergens uit kan zetten?
Een aantal maanden geleden had ik dat ook. En anderen ook, zo bleek uit de topics van die softwareversies. Ik had het volgens mij bij vier achtereenvolgende updates. Sinds een tijd is dat bij mij voorbij. Ook bij de meest recente update geen alarm.
 
  • Like
Reactions: Sahino
Hier ook .20 sinds een dag. Maar twee rarigheden: beide voordeuren gaan niet meer open. Dus klimmen over de console vanuit de achterstoelen. Verder al drie keer een vals alarm gehad (heb ik normaal nooit). Model X 2018. Hoop nu op een snelle bugfix release (of weet iemand of je kunt downgraden?)
 
Wat bedoel je dan wel? Andere resets bestaan niet (behalve de batterij even ontkoppelen).

Deze zijn al meerdere keren gepost en besproken...
Maar, ik doe ze er nog eens bij, wie weet gebruikt er ooit eens iemand de "zoek" knop om iets te vinden.

Different Resets:
  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
    • Be in Park
    • Hold down on both scroll knobs on steering wheel until display goes black.
    • Sit back and wait for the Tesla T logo to appear followed by the screens coming back on.

  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
    • Be in Park
    • Use touchscreen and go to Controls> Safety & Security> Power Off.
    • Wait for at least 2 minutes without interacting with the vehicle. Do not open door, touch the brake pedal, touch the screen, etc.
    • After 2 minutes, press the brake or open the door to wake the vehicle.

  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.

Zelf doe ik na een update steeds de taal verzetten naar Engels, herstarten en dan terug naar Nederlands en terug herstarten, wat overeenkomt met een Hard reset zoals hierboven beschreven.