Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend de laatste software 2020.8.2 geïnstalleerd. Omdat ik even weg moest heb ik direct wat dingen getest.....
Wat is mij opgevallen:

Hoewel het slingeren bij het inhalen van vrachtwagens al een stuk minder was, heb ik de indruk dat het nu nog minder is geworden of zelfs bijna verdwenen.
Op een provinciale weg houd de auto voor mijn gevoel iets meer (of eigenlijk iets teveel) de linkerkant van de weghelft aan.

Voor de extra visualisatie opties is er in het autopilot menu is een extra instelling bijgekomen: Volledig zelfrijdend visualisatievoorbeeld
De containers, stopborden en stoplichten worden netjes weergegeven.
De kleuren van de stoplichten worden real time rood/groen/oranje geupdate.
Als je vlak voor het stoplicht staat dan valt de visualisatie van de stoplichten weg.
Ook de pijlen op de weg worden weergegeven en ook op de snelweg worden bij afslagen de pijlen op de weg weergegeven.
 

Attachments

  • IMG_3201.jpeg
    IMG_3201.jpeg
    1.1 MB · Views: 99
Vanochtend de laatste software 2020.8.2 geïnstalleerd. Omdat ik even weg moest heb ik direct wat dingen getest.....
Wat is mij opgevallen:

Hoewel het slingeren bij het inhalen van vrachtwagens al een stuk minder was, heb ik de indruk dat het nu nog minder is geworden of zelfs bijna verdwenen.
Op een provinciale weg houd de auto voor mijn gevoel iets meer (of eigenlijk iets teveel) de linkerkant van de weghelft aan.

Voor de extra visualisatie opties is er in het autopilot menu is een extra instelling bijgekomen: Volledig zelfrijdend visualisatievoorbeeld
De containers, stopborden en stoplichten worden netjes weergegeven.
De kleuren van de stoplichten worden real time rood/groen/oranje geupdate.
Als je vlak voor het stoplicht staat dan valt de visualisatie van de stoplichten weg.
Ook de pijlen op de weg worden weergegeven en ook op de snelweg worden bij afslagen de pijlen op de weg weergegeven.

Prima samenvatting. Bedankt! Ik heb exact dezelfde ervaring met deze laatste release. Blij mee, ondanks het lichtjes “leunen” naar links.
 
Ik heb al een tijd niet gereden (je weet wel quarantaine), vanmorgen werd de update 2020.8.2 gemeld op mijn mobiel en heb ik deze geïnstalleerd. Na afloop was de batterij van 34 naar 37%. Hoera, automatisch stroom toegevoegd, 3% in 10 dagen.
Ps m3 awd
Nee, je bent gewoon 8% aan range kwijtgeraakt (1-34/37) want het aantal kWh in de accu is niet toegenomen.



. (korreltje zout)
 
2020.8.2 net geïnstalleerd, M3P zonder FSD. Viel mij op dat de pomp/ventilator lang blijft na draaien sinds de update. Heb hem nog niet horen uit gaan, dit was zo'n half uur na de update met wifi niet verbonden.
Heb hem net even een reboot gegeven en controleer zo weer even of ie stil is.

Las wel wat berichten over 2020.12 waar auto niet meer in slaap valt, lijkt opgelost met 2020.12.1 . Wellicht zit deze insomnia bug ook in 2020.8.2.
Vreemde is wel dat bij openen telefoon app ik wel de melding krijg "waking up car", dit terwijl ik wel de pomp/ventilator hoor draaien.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Wat ik wel grappig vind is dat embedded video's (op bijvoorbeeld nieuws sites als BBC en nu.nl) nu ook kunnen afspelen als de auto in P staat.
Het geluid gaat dan wel samen met het geluid van de radio, maar dit is te omzeilen door een Spotify nummer te kiezen en deze op pauze te zetten.

(Alleen voor nieuws sites bedoeld natuurlijk)
 
Het valt me op dat ik de laatste 3 versies elke keer niet binnen kreeg, hoe vaak ik ook op updates checkte. Maar na het rebooten (scrollwieltjes) staan ze altijd direct klaar. Dus updates worden niet alleen server-side gepushed, een reboot helpt (iig bij mij).
 
2020.8.2 net geïnstalleerd, M3P zonder FSD. Viel mij op dat de pomp/ventilator lang blijft na draaien sinds de update. Heb hem nog niet horen uit gaan, dit was zo'n half uur na de update met wifi niet verbonden.
Heb hem net even een reboot gegeven en controleer zo weer even of ie stil is.

Las wel wat berichten over 2020.12 waar auto niet meer in slaap valt, lijkt opgelost met 2020.12.1 . Wellicht zit deze insomnia bug ook in 2020.8.2.
Vreemde is wel dat bij openen telefoon app ik wel de melding krijg "waking up car", dit terwijl ik wel de pomp/ventilator hoor draaien.
De communicatiesystemen die in slaap moeten vallen als de auto geparkeerd is (2012.12 bug) staan los van de regelsystemen van de auto. Wat je merkt is vermoedelijk het zonnige lenteweer waardoor je airco voor het eerst in maanden koelt - er is in het najaar wat gewijzigd in dat de airco bewust kort blijft doordraaien na afsluiten om de filters schoon en droog te blazen tegen schimmelvorming.

Ook 8.2 net gekregen trouwens, moet vanavond nog 200km rijden, goeie test.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
2020.8.2 net geïnstalleerd, M3P zonder FSD. Viel mij op dat de pomp/ventilator lang blijft na draaien sinds de update. Heb hem nog niet horen uit gaan, dit was zo'n half uur na de update met wifi niet verbonden.
Heb hem net even een reboot gegeven en controleer zo weer even of ie stil is.

Las wel wat berichten over 2020.12 waar auto niet meer in slaap valt, lijkt opgelost met 2020.12.1 . Wellicht zit deze insomnia bug ook in 2020.8.2.
Vreemde is wel dat bij openen telefoon app ik wel de melding krijg "waking up car", dit terwijl ik wel de pomp/ventilator hoor draaien.

Ik zit op 2020.4.2, maar lijk hetzelfde te hebben. Toen ik verschillende uren nadat ik reed in de garage kwam, maakte de auto geluid alsof de airco opstaat. Ging pas weg toen ik ventilatie via de app inschakelde en weer uit deed. Ik heb de auto nog maar twee dagen, dus heb geen vergelijkingspunt. Ik hou het de komende dagen in de gaten.
 
Valt het jullie ook op dat er op dit moment wel erg veel verschillende updates tegelijk uitgerold worden ?
Ik vraag me af waarom dat is, het lijkt me lastig voor de ontwikkelaars om zoveel branches tegelijk in de luchtvte houden.
Valt wel mee. 8 is stabiel en heeft net via 8.2 een bugfix gehad en 12 is early Bird US only en heeft net met 12.1 een bugfix gehad. Common practice.
 
Ik zit op 2020.4.2, maar lijk hetzelfde te hebben. Toen ik verschillende uren nadat ik reed in de garage kwam, maakte de auto geluid alsof de airco opstaat. Ging pas weg toen ik ventilatie via de app inschakelde en weer uit deed. Ik heb de auto nog maar twee dagen, dus heb geen vergelijkingspunt. Ik hou het de komende dagen in de gaten.
Ook voor jou: is normaal nu in de lente de airco weer moet koelen. Auto blaast airco droog en schoon na gebruik tegen schimmels en geurtjes.