Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Kan goed komen door condens op de lens ochtends. De auto/lens hoeft maar iets kouder te zijn dan de buitenlucht voor condensvorming bij bijna mist omstandigheden. Wellicht lost rijden niet direct het probleem op omdat die cameras naar achteren gericht zijn en theoretisch wat onderdruk krijgen waardoor de condens iets langer standhoudt.
Ik vermoed ook dat het met condens te maken heeft. Vanochtend bij vertrek ook deze melding. Na een kilometer of wat was de melding weg. De laagstaande zon was al die tijd recht van voren.
 
Kan goed komen door condens op de lens ochtends. De auto/lens hoeft maar iets kouder te zijn dan de buitenlucht voor condensvorming bij bijna mist omstandigheden. Wellicht lost rijden niet direct het probleem op omdat die cameras naar achteren gericht zijn en theoretisch wat onderdruk krijgen waardoor de condens iets langer standhoudt.

Ik had al ruim half uur gereden. Ik sluit niets uit, maar dan is condens toch onwaarschijnlijk?
 
Mijn ervaring is dat enkel de buiten camera's condens vrij blijven juist omdat deze buiten gemonteerd zijn. Wel een nadeel bij de S in ieder geval is dat met regen en vooral met sneeuw de lens heel snel smerig is van de achter camera.

Alle overige cameras zijn vatbaar voor condens omdat er een ruimte zit tussen de lens het het glas. Enkel de camera's die naar voren kijken hebben ruitverwarming.
 
we hebben u ook lane departure warning, volgens mij betekent dit dat als je niet op AP rijdt en je over de lijnen gaat je afhankelijk van de instellingen, toeters en bellen al dan niet met een ruk aan het stuur krijgt. Bij mij doet ie helemaal niks. Iemand hier ervaring mee?
Een ander leuk V10 nieuwtje is dat de snelheidsborden bij "alternatieve snelheid 100/120 zichtbaar zou moeten zijn, ook dit doet ie niet bij mij. ik benieuwd naar jullie ervaringen
 
we hebben u ook lane departure warning, volgens mij betekent dit dat als je niet op AP rijdt en je over de lijnen gaat je afhankelijk van de instellingen, toeters en bellen al dan niet met een ruk aan het stuur krijgt. Bij mij doet ie helemaal niks. Iemand hier ervaring mee?
Een ander leuk V10 nieuwtje is dat de snelheidsborden bij "alternatieve snelheid 100/120 zichtbaar zou moeten zijn, ook dit doet ie niet bij mij. ik benieuwd naar jullie ervaringen
Vrijdagavond heb ik die lane departure emergency warning meegemaakt. Mij echtgenote reed en stuurde bij dat smalle viaduct op de A44 bij Kaag naar links terwijl er een auto van achter met een behoorlijk snelheidsverschil kwam aanrijden. Wel toeters en bellen maar volgens mij niet een automatische ruk naar rechts.
 
Vandaag had ik een serieuze bug te pakken in V10. Op de E19, net over de grens, rij ik in de linkerbaan. Een golfje snijdt mij vanaf de rechterbaan, dus meteen slaat AP op hol en alarmsignalen gaan af dat ik het moet overnemen, dat heb ik vaker gehad dus leek het niet zo vreemd. Maar een deel van de autobesturing was compleet op tilt. Cruise control en AP icoontjes waren weg en het groot licht was aangesprongen (Terecht overigens, die flapdrol verdiende het).
Ik heb toen de boel moeten resetten om weer normaal te kunnen rijden. Er was duidelijk ergens wat software gecrasht. Wat ook niet hielp was dat ik op dat moment nog geen GSM signaal van een Belgische provider had, misschien is dat een factor in dit scenario. Ik heb wel meteen even met roadside assistance gebeld om het door te geven.
Ik had ook zoiets met V10 in de wasstraat. Hoewel een reset niet nodig was zag ik een aantal keer het linker deel van het scherm verversen alsof je net instapt (alle controle lampjes aan, batterij lading van '- - -' naar het werkelijke percentage). Heel vreemd.....en eng.
 
Heb een vraag over een feature welke is nu mis in 2019.32.11.1, namelijk de 'venting mode' vanuit de App. Sinds v10 zie ik in de App wel de mogelijkheid om de defrost apart aan te zetten onder 'climate', dus kennelijk is deze functionaliteit enabled op het moment dat de App registreerde dat de auto op v10 zat, maar bij controls zie ik niet de 'venting mode'. Ben ik de enige of gaan we deze functionaliteit in Europa niet krijgen?
Je moet ook de app op je telefoon updaten. Ik had hem daarnet ook nog niet, maar nu wel. (Een update van 25 september als ik me niet vergis)
 
Gisteren 300 km gereden door de regen. De automatisch ruitenwissers vind ik prima. Ik ben ze totaal vergeten, er is me niets aan opgevallen. Een beter compliment bestaat er niet voor een automatische functie. Veel beter dan op mijn Zoe en Leaf. Bijna de hele rit op AP, erg ontspannen. Geen phantom brakes, slechts 1 issue: op de N279 raakte hij bij een uitvoegstrook links opeens in paniek en moest ik overnemen. Ik wil niet meer zonder. Een lange rit is duidelijk veel minder vermoeiend.

De mislukte rijstrookwissels beginnen op te vallen. Gisteren wilde ik een auto inhalen en heb het 3x achter elkaar geprobeerd: 3x achter elkaar mislukt terwijl er meer dan genoeg ruimte was. En gedurende dezelfde rit nog een paar keer onnodig afgebroken. Vanochtend op een bijna lege A5 bij het inhalen van een vrachtwagen: 3 pogingen, 3 mislukkingen.

Ik heb wat camerabeelden van gisteren teruggekeken en je ziet dat de regen het zicht door de repeater cameras behoorlijk verstiert. Of FSD met de huidige hardware een all-weather systeem wordt, dat is maar de vraag. Regen speelde vanochtend overigens geen rol.

Neveneffect van herhaaldelijk proberen in te halen: hij gaat bij iedere poging alvast vaart maken in de huidige rijstrook en zakt daarna maar heel langzaam terug. Als je het noodgedwongen herhaaldelijk moet proberen, zit je op een gegeven moment boven op de bumper van je voorligger.

En ook als het wisselen van rijstrook lukt, weifelt hij regelmatig, dan houdt hij vlak voor het overschrijden van de streep even in en gaat dan toch door (wat overigens een overtreding van UN/ECE 79 is, waarin gesproken wordt van één doorgaande, vloeiende beweging). Nee, geef mij 32.2 maar.

ik moet ook wel wennen maar we voelen elkaar steeds beter aan. Als er ruimte is achter degene die jou nu aan het inhalen is dan moet je al aantikken als de inhaler naast je rijdt. In het begin wachtte ik tot hij echt al voorbij was.
 
Model S heeft echt geen venting, ook niet met de nieuwste app versie.

Ja hoor, altijd al gehad maar ik heb dan ook een sunroof :)

Screenshot_20191007-210922.png
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
ik moet ook wel wennen maar we voelen elkaar steeds beter aan. Als er ruimte is achter degene die jou nu aan het inhalen is dan moet je al aantikken als de inhaler naast je rijdt. In het begin wachtte ik tot hij echt al voorbij was.
Die gewoonte heb ik al aangeleerd. De verplichte wachttijd na het activeren van de richtingaanwijzer (een kwalijker aspect van UN/ECE 79 dan de korte time-out, en overtuigend bewijs dat de opstellers van deze regels zelf geen rijbewijs hebben of alleen maar rondgechauffeurd worden) overlapt dan met de tijd die nodig is om de inhaler voorbij te laten en wat afstand te laten nemen.

...het automatisch knipperen in de buurt van uit- en in-voegstroken is ook weer terug van weggeweest...

#zucht

32.11.1
Is volgens mij nooit weggeweest. Gebeurt mij op 1 plek: nadat ik bij Roelofarendsveen op de A4 richting Amsterdam ben ingevoegd. Nog nergens anders meegemaakt. Raar hè?