Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Snelheid beperkt tot

This site may earn commission on affiliate links.
Check toch ff de app voor het geval vriend of familie een grap heeft uitgehaald.
Je kunt tesla ServiceCenter bellen
E79F79A8-ED71-4958-83A9-957AFF11ADA9.png

Bij beveiliging.
 
De waarschuwingsmelding “snelheid beperkt tot 150km/h” blijft zichtbaar op scherm. Dit is sinds enkele maanden na een update. Weet iemand hoe ik deze melding kan laten verdwijnen, zonder de begrenzing uit te schakelen?
Krijg je deze melding niet (alleen) als je harder rijd en AP aan wilt zetten? En wat vraag je nu eigenlijk echt? Wil je de melding laten verdwijnen, maar nog wel steeds een snelheidsbeperking?
 
  • Like
Reactions: job-lek
De waarschuwingsmelding “snelheid beperkt tot 150km/h” blijft zichtbaar op scherm. Dit is sinds enkele maanden na een update. Weet iemand hoe ik deze melding kan laten verdwijnen, zonder de begrenzing uit te schakelen?
Ik heb hetzelfde probleem Tom. Mijn auto wordt uitgeleend binnen een autodeelsysteem en ik heb de snelheid beperkt tot 130 km/u, wat meer dan voldoene is in België (hierdoor komt de auto ook in chill mode te staan, wat meegenomen is :) ).
Ik heb het bericht ook een aantal versies geleden zien verschijnen en niet gevonden hoe dit bericht kan verwijderd worden (je kan het eventjes wegklikken maar daarna komt het snel weer tevoorschijn).
Sinds vanmorgen heb ik de Christmas versie (2021.44.25.2), en is het bericht nog steeds aanwezig.
Ik vrees dat het moeilijk zal zijn om Elon te overtuigen om dit weg te laten :-(
PS. Ik ben niet helemaal gelukkig met de nieuwe user interface. Het zal wel beteren eens je er opnieuw aan gewend bent, maar ik mis toch een aantal knoppen op de balk onderaan (zetelverwarming, opladen, voor- en achterruitontwaseming) en je kan die blijkbaar niet terugplaatsen, maar moet via het menu gaan; daarnaast heb ik nog niet gevonden hoe je de Tesla Suc op het navigatiepaneel laat verschijnen (vroeger kon je hiervoor het "bliksem" symbool gebruiken
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik heb hetzelfde probleem Tom. Mijn auto wordt uitgeleend binnen een autodeelsysteem en ik heb de snelheid beperkt tot 130 km/u, wat meer dan voldoene is in België (hierdoor komt de auto ook in chill mode te staan, wat meegenomen is :) ).
Ik heb het bericht ook een aantal versies geleden zien verschijnen en niet gevonden hoe dit bericht kan verwijderd worden (je kan het eventjes wegklikken maar daarna komt het snel weer tevoorschijn).
Sinds vanmorgen heb ik de Christmas versie (2021.44.25.2), en is het bericht nog steeds aanwezig.
Ik vrees dat het moeilijk zal zijn om Elon te overtuigen om dit weg te laten :-(
PS. Ik ben niet helemaal gelukkig met de nieuwe user interface. Het zal wel beteren eens je er opnieuw aan gewend bent, maar ik mis toch een aantal knoppen op de balk onderaan (zetelverwarming, opladen, voor- en achterruitontwaseming) en je kan die blijkbaar niet terugplaatsen, maar moet via het menu gaan; daarnaast heb ik nog niet gevonden hoe je de Tesla Suc op het navigatiepaneel laat verschijnen (vroeger kon je hiervoor het "bliksem" symbool gebruiken
Inderdaad weer allemaal ff wennen. Laders nu in navigatie zelf, kun je daar zichtbaar maken met opladers.
Stoelverwarming heeft nu ook auto stand, dat dan weer wel. Maar ja.
 
Anderzijds wil je niet dat je huurders telkens gaan klagen dat de wagen maar tot 130 kan rijden en dat er een probleem is.

De waarschuwing is er net om de bestuurder te verwittigen dat er een snelheidsbeperking is ingesteld.
Ontleners zijn op de hoogte van deze beperking (staat bij de ontlening vermeld en maakt deel uit van de afspraak, net zoals Chill mode en bestuurders niet jonger dan 23 jaar). Ik heb nog nooit iemand hierover weten te klagen :)
Het probleem is dat dit een relatief groot deel van het linker deel van het scherm inneemt (net onder de achterlichten van de auto) en bv. de indicaties van de afstand achteraan gedeeltelijk blokkeert bij het parkeren.
Een nette oplossing zou kunnen zijn om dit gedurende een paar seconden weer te geven na het starten of bv alleen bij het naderen van de maximale snelheid.
 
Kan je hier een foto posten waar en hoe de melding verschijnt.
Bij de waarschuwing "verminderd regeneratief remmen" kan ik de melding naar links swipen zodat er enkel een uitroepteken blijft staan. Ik weet niet of dit hetzelfde is met uw melding...
Onze auto is uitgeleend tot het einde van de week. Dit zal dus nog eventjes moeten wachten.
Misschien kan Tom dit doen.
 
Anderzijds wil je niet dat je huurders telkens gaan klagen dat de wagen maar tot 130 kan rijden en dat er een probleem is.

De waarschuwing is er net om de bestuurder te verwittigen dat er een snelheidsbeperking is ingesteld.
Inderdaad, lijkt me gewoon veiligheid. Als de auto begrenst is, wil je dit als chauffeur weten en vind ik het prima dat Tesla daar een waarschuwing voor toont. Stel je voor dat je snel een inhaalactie wilt doen en je onverwacht de limiet tegenkomt.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Inderdaad, lijkt me gewoon veiligheid. Als de auto begrenst is, wil je dit als chauffeur weten en vind ik het prima dat Tesla daar een waarschuwing voor toont. Stel je voor dat je snel een inhaalactie wilt doen en je onverwacht de limiet tegenkomt.
Daarvoor hoef je niet de hele tijd een deel van het linker venster te verbergen.
Tesla geeft sowieso een "geluidswarning" als je binnen de 5 km van de maximaal ingestelde snelheid komt (vroeger samen met dit bericht, dat nu permanent verschijnt). Dit lijkt me meer dan voldoende, zeker als het bericht nog eens bij het starten zou verschijnen. Lijkt me dus eerder een bug die er door een onoplettende programmeur ingeslopen is.
 
Inderdaad, lijkt me gewoon veiligheid. Als de auto begrenst is, wil je dit als chauffeur weten en vind ik het prima dat Tesla daar een waarschuwing voor toont. Stel je voor dat je snel een inhaalactie wilt doen en je onverwacht de limiet tegenkomt.
Als eigenaar/ bestuurder weet je toch dat de snelheidsbeperking is ingesteld, dat heb je zelf gedaan. Daarnaast krijg je een signaal als je binnen de vijf kilometer komt. En ik vind 150 km snel genoeg. Zeker als er jongeren mee mogen rijden en gezien de gevoeligheid van het ‘gaspedaal’.