Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een heel klein deukje(kleiner dan 1 cm en enkele mm diep) in mijn linker portier, net onder de deurhandel en precies op de knik die daar in de deur zit(M3).
Bij een goede lokale schade hersteller schatten ze in dat dit verholpen kan worden zonder spuitwerk. Maar hij wist het niet zeker. De tesla m3 kennen ze nog niet en hij wist dus niet of ze makkelijk de binnenzijde van de deur vrij konden maken om het deukje er uit te kunnen kloppen. Ook dacht hij dat de deur van aluminium was.(ik had begrepen van niet) wat het uitdeuken zou bemoeilijken..(dan zou uitdeuken niet volledig lukken en dus ook vullen en spuiten waarbij ook het achterportier een beetje mee genomen zou moeten worden)
Zekerheidshalve heb ik dan maar bij Tesla een afspraak gemaakt. Ik wil igg het deukje weghebben. Het is nu het enige dat ik nog zie als ik naar mijn auto kijk. Heb zelfs het idee dat ie ook niet meer zo snel is...;)
Wat is jullie ervaring met het uitdeuken van dit soort beschadigingen(en dan zonder spuiten want er is totaal geen lakschade)??
Ik weet het, het is geen echt probleem, maar wil het deukje toch weer weghebben.
 
Ik heb een heel klein deukje(kleiner dan 1 cm en enkele mm diep) in mijn linker portier, net onder de deurhandel en precies op de knik die daar in de deur zit(M3).
Bij een goede lokale schade hersteller schatten ze in dat dit verholpen kan worden zonder spuitwerk. Maar hij wist het niet zeker. De tesla m3 kennen ze nog niet en hij wist dus niet of ze makkelijk de binnenzijde van de deur vrij konden maken om het deukje er uit te kunnen kloppen. Ook dacht hij dat de deur van aluminium was.(ik had begrepen van niet) wat het uitdeuken zou bemoeilijken..(dan zou uitdeuken niet volledig lukken en dus ook vullen en spuiten waarbij ook het achterportier een beetje mee genomen zou moeten worden)
Zekerheidshalve heb ik dan maar bij Tesla een afspraak gemaakt. Ik wil igg het deukje weghebben. Het is nu het enige dat ik nog zie als ik naar mijn auto kijk. Heb zelfs het idee dat ie ook niet meer zo snel is...;)
Wat is jullie ervaring met het uitdeuken van dit soort beschadigingen(en dan zonder spuiten want er is totaal geen lakschade)??
Ik weet het, het is geen echt probleem, maar wil het deukje toch weer weghebben.

Hoi... Ik had vorige week vrijdag (zie kastanje topic ;) tijdens het tijden een vallende eikel op de frunk-kap, resultaat ook een klein deukje zoals jij beschrijft. Bij de lokale autoschade boer eruit laten halen, ook zonder spuiten. Langs een van de gaten onderkant is hij met allerlei priemen en beitel-achtige dingen aan het wrikken en persen geweest (mompelde ook iets dat aluminium sterker is dan staal) maar is er volledig uitgegaan. Met beste wil ter wereld niet meer te ontdekken waar het deukje gezeten heeft. 10 minuutjes werk.
Bij jou zal het wat meer werk zijn omdat deurpaneel etc eraf moet allemaal, maar op zich is het dus gewoon te doen ;)
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Hoi... Ik had vorige week vrijdag (zie kastanje topic ;) tijdens het tijden een vallende eikel op de frunk-kap, resultaat ook een klein deukje zoals jij beschrijft. Bij de lokale autoschade boer eruit laten halen, ook zonder spuiten. Langs een van de gaten onderkant is hij met allerlei priemen en beitel-achtige dingen aan het wrikken en persen geweest (mompelde ook iets dat aluminium sterker is dan staal) maar is er volledig uitgegaan. Met beste wil ter wereld niet meer te ontdekken waar het deukje gezeten heeft. 10 minuutjes werk.
Bij jou zal het wat meer werk zijn omdat deurpaneel etc eraf moet allemaal, maar op zich is het dus gewoon te doen ;)
Thnks, moet lukken dan!
 
Bedankt voor de reacties, ik zal tzt laten weten hoe ik het heb opgelost. Misschien wel door inruil op een Model 3 :D
Wordt voor een kwart van de eerste offerte bediend door ABS Den Elzen in Rotterdam (opgezocht n.a.v. @BobbyKings), wekt vertrouwen. Fixico app werkt trouwens ook direct, kreeg daar nog wat lagere prijzen, maar face-to-face contact en schade IRL laten zien werkt voor mij beter.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Wordt voor een kwart van de eerste offerte bediend door ABS Den Elzen in Rotterdam (opgezocht n.a.v. @BobbyKings), wekt vertrouwen. Fixico app werkt trouwens ook direct, kreeg daar nog wat lagere prijzen, maar face-to-face contact en schade IRL laten zien werkt voor mij beter.
In het algemeen moet je bij een schade uitgaan van rond 750 euro per te repareren paneel. Dit is dan uitdeuken en spuiten.
Alleen als de schade bijzonder lastig is, bijv. als een deurdorpel is verwrongen, zullen de kosten hoger uitpakken. In zo'n geval moet vaak een deel worden uitgeslepen en een nieuw deel worden ingelast en gespoten.
3000 euro voor alleen een deukje in een deur is niet anders dan een legale vorm van oplichting.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
In het algemeen moet je bij een schade uitgaan van rond 750 euro per te repareren paneel. Dit is dan uitdeuken en spuiten.
Alleen als de schade bijzonder lastig is, bijv. als een deurdorpel is verwrongen, zullen de kosten hoger uitpakken. In zo'n geval moet vaak een deel worden uitgeslepen en een nieuw deel worden ingelast en gespoten.
3000 euro voor alleen een deukje in een deur is niet anders dan een legale vorm van oplichting.
Wim, jij en ik hebben daar gewoon geen verstand van, en dan voel je je al snel opgelicht. ;) Het is bij deze schade volkomen logisch dat niet alleen de deur helemaal wordt vervangen - dus geheel uitgebouwd en opgebouwd à raison de 995 euro werkloon - maar ook meteen een nieuwe portiergreep wordt gemonteerd, en waarschijnlijk om alles een beetje van dezelfde versheidsdatum te hebben: ook het vrijwel niet beschadigde dorpelpaneel en de chroomstrip meteen te vernieuwen, samen nog eens 445 euro - et cetera. Misschien moet ik het toch maar doen :D

Opnieuw zo'n gevalletje dat de verzekeraar zonder mokken zou hebben betaald, premies bewegen vanzelf mee.
 
Na 18.500 schadevrije kilometers dan helaas schade. Notabene m'n velg dat wat ik als laatste zou verwachten. Gebeurd bij de Mac in een slinger, zeg maar een soort van S bocht. Wist dat het zeer krap zou zijn. Gefocust op m'n rechter achterwiel in de spiegel maar bleek dat ik met links voor al op de stoepband reed en het wiel gleed er zeg maar af. ULTRA DOM vooral ook omdat ik wist dat het niet zo gaan en ik niet gewoon achteruit stak.

Ontzettend balen maar hopelijk is het snel koud want dan gaan de 19" wintersloffen er onder en kan ik de velg laten herstellen. Weet iemand een goed adres in omgeving Rotterdam?

IMG_20191024_162243.jpg
IMG_20191024_155600.jpg
 
Na 18.500 schadevrije kilometers dan helaas schade. Notabene m'n velg dat wat ik als laatste zou verwachten. Gebeurd bij de Mac in een slinger, zeg maar een soort van S bocht. Wist dat het zeer krap zou zijn. Gefocust op m'n rechter achterwiel in de spiegel maar bleek dat ik met links voor al op de stoepband reed en het wiel gleed er zeg maar af. ULTRA DOM vooral ook omdat ik wist dat het niet zo gaan en ik niet gewoon achteruit stak.

Ontzettend balen maar hopelijk is het snel koud want dan gaan de 19" wintersloffen er onder en kan ik de velg laten herstellen. Weet iemand een goed adres in omgeving Rotterdam?

View attachment 469977 View attachment 469978
Voorzichtig opschuren met korrel 320. Dan netjes vullen met een lakstift. Daarna met blanke lak (spuitbus) afwerken. Als laatste polijsten en niet huilen verder. Ik had bij mijn vorige auto velgen met een dun randje en gepolijst ultra lichtmetaal en in de blanke lak. Dat was veel pijnlijker. Lakstift is bij Tesla verkrijgbaar. Die kreeg ik toen ik het kleurnummer opvroeg.
 
Vorige week is mijn auto in de rechterflank aangereden door een vrouw die geen voorrang verleende toen ik op een voorrangsbaan reed :(.
De achteras is kapot, ophanging, rechter achter paneel en deur. Binnenin de scheur is ook te zien dat het frame achter de carrosserie ook gescheurd en gedeukt is, en de puntlassen gelost zijn. Is dit überhaupt te herstellen? Ik weet niet of dit effectief de chassis is, maar ik denk het wel. Ik wacht nog bericht van de expertise af.

Het extreem spijtige is dat ik net op weg was naar de keuring voor verkoop, omdat ik mijn auto 4u later zou verkopen. Dit is dus duidelijk niet kunnen doorgaan. Ik vrees dat als de wagen hersteld wordt, ik financieel hier slechter zal uitkomen wegens verminderde waarde door het accident. Heb het al aangekaart met verzekering om eventueel de verminderde waarde te proberen recupereren als de wagen niet total loss verklaard wordt. Gezien de frame schade weet ik niet hoe het nog zal uitdraaien.

Iemand hier advies voor? Timing is echt vreselijk en ik ben er kapot van. Ik zag er al niet naar uit om de wagen te verkopen, maar deze situatie is nog slechter.
 

Attachments

  • EF822B6F-3297-4718-88AE-2E1E528AE42F.jpeg
    EF822B6F-3297-4718-88AE-2E1E528AE42F.jpeg
    271.6 KB · Views: 159
  • E9AC2FB0-7CBA-4439-8008-2919D82EE2C3.jpeg
    E9AC2FB0-7CBA-4439-8008-2919D82EE2C3.jpeg
    192.7 KB · Views: 145
Klopt,
Als de tegenpartij schuldig is en de auto wordt Total loss verklaard is toch volstrekt duidelijk hoe groot de schade is; de verkoopprijs minus de waarde van “het wrak” en anders moet de auto op kosten van de tegenpartij hersteld worden. Het is haar WA die aangesproken wordt. Maar ja, hoe raak je die nog kwijt. Dus:
Ik hoop voor jou Total loss dan krijg je gewoon je geld. Sterkte !!
 
  • Like
Reactions: xveys
Beste mensen, ik reed ''s nachts over een grote klapband van vrachtwagen Esso die in het midden van de rijstrook lag, met serieuze schade voorbumper en lekkage van heel veel vloeistof vanuit mijn Tesla S aan de voorkant. Het gebeurde op de E314 richting België Enige voorstellen voor beste en snelste carrosserie bedrijf die de schade zou kunnen herstellen id buurt van Genk? De Tesla S staat nu nog bij depannae bedrijf. Hoe lank zou het herstellen gaan duren?
Gr Jo