Misschien interesseert dit wel meerdere van jullie.
Ik heb voor mezelf even een samenvatting gemaakt van een Amerikaanse post (kan hem niet direct meer terugvinden) waar iemand zijn werkelijke verbruiken heeft genoteerd en opgesomd in een lijst met % tov de typical range die op onze dashboard wordt aangegeven.
Deze leg ik mee in mijn handschoenkastje om af en toe eens op terug te vallen.
Hij raadt alleszins aan om steeds meer met de batterij % te werken en van daaruit simpelweg x3 tot x5 te rekenen i.f.v. de omstandigheden.
Deze algemene simpele regel heb ik bovenaan de bijlage geschreven.
De rest van de bijlage betreft het echte rekenwerk, doch vereenvoudigd. In het groen aangeduid de ideale omstandigheden en dus 5 km/% batterij niveau.
Als iemand zich geroepen voelt om dit nog te verfijnen, ga gerust je gang... of een appje van maken
Ik heb voor mezelf even een samenvatting gemaakt van een Amerikaanse post (kan hem niet direct meer terugvinden) waar iemand zijn werkelijke verbruiken heeft genoteerd en opgesomd in een lijst met % tov de typical range die op onze dashboard wordt aangegeven.
Deze leg ik mee in mijn handschoenkastje om af en toe eens op terug te vallen.
Hij raadt alleszins aan om steeds meer met de batterij % te werken en van daaruit simpelweg x3 tot x5 te rekenen i.f.v. de omstandigheden.
Deze algemene simpele regel heb ik bovenaan de bijlage geschreven.
De rest van de bijlage betreft het echte rekenwerk, doch vereenvoudigd. In het groen aangeduid de ideale omstandigheden en dus 5 km/% batterij niveau.
Als iemand zich geroepen voelt om dit nog te verfijnen, ga gerust je gang... of een appje van maken