You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goede tip...ik ga wel weer Audi rijden...... En als je bang bent dat je S gestolen wordt koop dan een X.
Kunnen ze niet gewoon eenvoudig een aan/uit knopje/schuifje op de sleutel maken?
Een dergelijke hardware oplossing kan iig niet hacked worden....
Zo'n knop zit er ook op, net als bij andere sleutels. Nu de software nog voor deze optie/functie. Dan heb je zelf de keus.
Of een nieuwe sleutel met schuifje om zender van sleutel te (de)activeren. Zou ook mooi zijn.
Je haalt twee zaken door elkaar, authenticatie en autorisatie. De authenticatie gebeurt via een versleuteling (wie mag er naar binnen - in dit geval de keyfob) en autorisatie is of er wel actie ondernomen mag worden. In het geval van een keyfob wordt de authorizatie dus in feite bepaald door het wel of niet ontvangen van het signaal.Ik bedoelde inderdaad een schuifje voor deactiveren van de zender.
Zwakke schakel blijft het feit dat er twee losse actors zijn: auto en sleutel
Er zal een soort van 'permanente communicatie tunnel' (vgl VPN tunnel via HTTPS op bv internet) geimplementeerd moeten worden, waardoor de auto slechts luistert naar de voor hem bekende sleutels en vice versa.
Een dergelijke tunnel zou uniek gemaakt kunnen worden na bv een initialisatie, waardoor hackers zich nooit kunnen voordoen als 'auto' of 'sleutel' omdat ze geen deel uitmaken van een al geconfigureerde tunnel.
Internetverbindingen maken al behoorlijke tijd redelijk succesvol gebruik van deze techniek
Je haalt twee zaken door elkaar, authenticatie en autorisatie. De authenticatie gebeurt via een versleuteling (wie mag er naar binnen - in dit geval de keyfob) en autorisatie is of er wel actie ondernomen mag worden. In het geval van een keyfob wordt de authorizatie dus in feite bepaald door het wel of niet ontvangen van het signaal.
Bij de relay hack blijft de authenticatie intact (de juiste keyfob praat met de auto) en de autorisatie wordt tot stand gebracht door met een repeater ervoor te zorgen dat de auto het signaal kan ontvangen.
Vergelijk het (grofweg) met een website waar je al op ingelogd bent en die continu 'open de auto' berichten via een versleutelde tunnel naar de auto aan het posten is terwijl je geen wifi bereik hebt. De dief zet er vervolgens een wifi repeater tussen...
Ik weet wat je bedoelt PrimaTMan maar dan nog is het niet waterdicht, het probleem hier is dat de dieven het voor de keyfob en auto doen "lijken" alsof ze naast mekaar staan, dus zelfs al laat je beide kanten middels vooraf ingeladen sleutels een complexe hash genereren die continu gecontroleerd wordt of zelfs als je een tunnel zou opzetten met certificaten en de hele handel, dan nog zal de relay attack werken. Het maakt gewoon niet uit of er 5m lucht of een100m lucht en een houten voordeur met een versterker tussen zit. Net zoals jouw Internet vpn tunnel ook prima werkt via wifi of via 3G.
Hebben ze ook al iets voor uitgevonden :misschien toch een ouderwets stuurslot erop
Zo ziet de route er ongeveer uit voor vandaag. Het wordt weer een lange dag.
View attachment 237267
Hoe moeilijk kan t nou zijn? Ik maak bedragen over waar je een auto voor kunt kopen met een simpele vingerafdruk op m'n telefoon.