Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Lekker fel, en bijna helemaal eens. Ik pleit ook voor een SuC op een voor mij (eva) handige locatie bij mij in de buurt, omdat ik geen oprit heb. Mijn buren houden rekening met mijn laadwens en in de weekends kan ik meestal wel voor de deur staan en de kabel uitrollen, maar het lukt niet altijd. Als ik dan met lage SoC thuiskom is dat weleens onhandig. Anderen hebben nog minder mogelijkheden rond hun woning. Het is dan handig een SuC in de buurt te hebben.

Ik hoop dat dit nou eindelijk eens je ergenis over mijn pleidooitjes een beetje wegneemt :p

Ik heb het over 'mensen die thuis kunnen laden'. Als dat niet in redelijkheid kan, heb ik geen enkel probleem.
Mijn ergernis wordt vooral ingegeven door lieden die aan een SuC laden om een paar euro uit te sparen.
En helaas zijn dat er veel te veel.
 
Werd tegenover mij door de tesla verkopers als argument gebruikt Wim. Je hebt helemaal geen energiekosten want je kunt gratis laden.
Ik heb het over 'mensen die thuis kunnen laden'. Als dat niet in redelijkheid kan, heb ik geen enkel probleem.
Mijn ergernis wordt vooral ingegeven door lieden die aan een SuC laden om een paar euro uit te sparen.
En helaas zijn dat er veel te v
 
  • Like
Reactions: mfmvdsande
Ik heb het over 'mensen die thuis kunnen laden'. Als dat niet in redelijkheid kan, heb ik geen enkel probleem.
Mijn ergernis wordt vooral ingegeven door lieden die aan een SuC laden om een paar euro uit te sparen.
En helaas zijn dat er veel te veel.
Volgens mij heeft @bugboy hierboven precies uitgelegd waarom velen vinden dat dit hun door Tesla zelf gecreëerde recht is...
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb mijn eerste beurt op 60K gehad. Op 60K had ik al 2 beurten met de Audi...
Vrijwillig gegaan, had in principe langer kunnen wachten, maar had een paar kleine onbelangrijke zaken die ik wou laten nakijken.
Tenzij je je aan de Tesla voorgeschreven onderhoudsopgave had willen houden, net als je bij de Audi wel gedaan hebt. Je kiest er voor dit bij de Tesla niet te doen, en bij de Audi wel.
 
Werd tegenover mij door de tesla verkopers als argument gebruikt Wim. Je hebt helemaal geen energiekosten want je kunt gratis laden.
En verder vertellen ze niets over vampire drain en laadverliezen. Af en toe eens SuC laden (zonder iemand te storen) helpt om mijn voorgespiegelde ROI te halen (dat door dit extra verbruik sterk negatief beïnvloed werd).
Verder vind ik het zalig ontspannen: quality time.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Volgens mij heeft @bugboy hierboven precies uitgelegd waarom velen vinden dat dit hun door Tesla zelf gecreëerde recht is...
Ook al zou je het je 'recht' vinden, het blijft onverstandig om te doen. Het is van het grootste belang dat de SuC beschikbaar blijft voor doorgaand verkeer. Want die 'recht opeisers' staan dan straks ook te wachten als locals elders hun recht opeisen en een vlotte laadbeurt onmogelijk maken.
 
  • Like
Reactions: Hayden and Keezje
Ook al zou je het je 'recht' vinden, het blijft onverstandig om te doen. Het is van het grootste belang dat de SuC beschikbaar blijft voor doorgaand verkeer. Want die 'recht opeisers' staan dan straks ook te wachten als locals elders hun recht opeisen en een vlotte laadbeurt onmogelijk maken.
Hoe drukker het is bij een SuC hoe meer er geplaatst worden. Daarnaast sta ik buiten NL echt heel vaak helemaal alleen of met maximaal 1 andere Tesla te laden. Volgens mij heeft er dan echt helemaal niemand last van als er iemand tussen zit die naar 100% laadt.
Iemand die bij Tesla Amsterdam zijn auto neer zet, en dan naar de Arena gaat om voetbal te kijken, dat vind ik pas ergerlijk. Die is niet eens in de buurt om te kijken of het druk wordt.
Gelukkig nu voorbij.
 
  • Like
Reactions: questa
Misschien kan bugboy overnachten bij een charger? Over het algemeen wordt het na 21 uur een stuk rustiger daar
Ik snap hem niet helemaal, maar ik slaap nooit in de auto als ik aan het laden ben. Integendeel:
upload_2018-10-17_17-21-54.png


Ik ga juist even een rondje hardlopen. Ben ik net geen 40 minuten onderweg en als ik terug kom, dan is de auto weer volgeladen en heb ik mijn caloriën verbrandt. Eigenlijk zou er een home-trainer moeten staan bij de supercharger, zodat je ook nog een paar Wh erbij kunt trappen ;)
 
Ik snap hem niet helemaal, maar ik slaap nooit in de auto als ik aan het laden ben. Integendeel:
View attachment 344626

Ik ga juist even een rondje hardlopen. Ben ik net geen 40 minuten onderweg en als ik terug kom, dan is de auto weer volgeladen en heb ik mijn caloriën verbrandt. Eigenlijk zou er een home-trainer moeten staan bij de supercharger, zodat je ook nog een paar Wh erbij kunt trappen ;)
Mooi tempo
 
Ik snap hem niet helemaal, maar ik slaap nooit in de auto als ik aan het laden ben. Integendeel:
View attachment 344626

Ik ga juist even een rondje hardlopen. Ben ik net geen 40 minuten onderweg en als ik terug kom, dan is de auto weer volgeladen en heb ik mijn caloriën verbrandt. Eigenlijk zou er een home-trainer moeten staan bij de supercharger, zodat je ook nog een paar Wh erbij kunt trappen ;)
goed bezig!
 
Tesla heeft de onderdelen catalogi online gezet. Hopelijk kunnen we binnenkort ook onderdelen gewoon bestellen met een redelijke leveringstijd. Dit is natuurlijk vooral goed nieuws voor mensen die zelf willen sleutelen aan hun auto en voor diegenen bij wie de auto uit de de garantie is.
Link: https://epc.teslamotors.com/#/catalogs
Maar het geeft ook goed inzicht in hoe onze auto’s in elkaar zitten.
 
  • Helpful
Reactions: job-lek and nico180
Ik twijfel nog steeds of ik het Tesla onderhoudsplan moet aanschaffen. Ik wil gebruik maken van de gegarandeerde restwaarde en dus zit ik vast aan het onderhoudsschema van Tesla. Elke 20.000km dus naar het SeC voor een onderhoudsbeurt. Als ik zie wat er wordt uitgevoerd, dan zou het onderhoud niet veel tijd mogen kosten. Toch kost het €2.600 voor vier inspecties. Ik vraag mij af wat mensen zoals kwijt geweest zijn die de 20.000km en 40.000km beurt gewoon op basis van uurtje/factuurtje hebben laten uitvoeren.

Het werkplaatstarief lag in 2015 al op €130/uur en dat is erg hoog (dat red je zelfs niet bij de Duitse premium-merken). Ik kan nergens vinden wat zo'n beurt normaal ongeveer mag kosten. Er zal vast iemand op het forum zijn die het wel weet...
 
Ik zat met hetzelfde dilemma, had een afspraak staan in Hasselt (Navigatie update & klapperende vooras), waarbij zij eerst ook een onderhoudsbeurt hadden ingepland (eerste bij 20k). Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om deze over te slaan. Pas bij de 40k wordt er ook daadwerkelijk iets vervangen aan de auto (behalve de ruitenwissers) en voor de garantie moet je minimaal 1x binnen de 80k een onderhoudsbeurt hebben gehad. Een grote beurt kost je normaal tussen de 500-600 euro bij de bekende Duitse dealer. (Kleine beurt 200-300 euro)
 
Ik twijfel nog steeds of ik het Tesla onderhoudsplan moet aanschaffen. Ik wil gebruik maken van de gegarandeerde restwaarde en dus zit ik vast aan het onderhoudsschema van Tesla. Elke 20.000km dus naar het SeC voor een onderhoudsbeurt. Als ik zie wat er wordt uitgevoerd, dan zou het onderhoud niet veel tijd mogen kosten. Toch kost het €2.600 voor vier inspecties. Ik vraag mij af wat mensen zoals kwijt geweest zijn die de 20.000km en 40.000km beurt gewoon op basis van uurtje/factuurtje hebben laten uitvoeren.

Het werkplaatstarief lag in 2015 al op €130/uur en dat is erg hoog (dat red je zelfs niet bij de Duitse premium-merken). Ik kan nergens vinden wat zo'n beurt normaal ongeveer mag kosten. Er zal vast iemand op het forum zijn die het wel weet...
Die beurten zijn natuurlijk niet geprijsd naar de geleverde service, maar naar wat ze nog redelijkerwijs kunnen vragen zonder de klant helemaal te schofferen, en om te zorgen dat de SeCs niet meer belast worden dan nodig.
Verder is het bij auto's die nog in de garantie zijn voor Tesla helemaal niet interessant om tegen lage kosten inspecties uit te voeren, want mochten ze iets tegenkomen, dan moet dat onder garantie vervangen worden (tenzij het aantoonbaar schade is), plus dan komt ook nog de lijst met rammels en dingetjes waarvoor de klant anders niet persé naar het SeC was gekomen.
Dus de prijs moet afschrikken en de extra kosten die anders misschien niet gemaakt zouden zijn dekken.

De restwaardegarantieregeling kost dus in feite 2600 euro minus de prijs van de onderhoudsbeurten die je anders bij Tesla zou hebben afgenomen. Vind je het dat waard? Dan het onderhoudsplan bij Tesla afnemen ;).
 
Ik ben de 30ste aan de beurt in Eindhoven voor de eerste beurt. Kon erop wachten. Verleden week afspraak gepland en mankementen doorgegeven. Gisteren werd ik gebeld dat de matten binnen waren en of ik een afspraak wilde maken. Ik zei, is al ingepland. Sorry was het antwoord. Een uur later een mail dat ik a.s. donderdag om 08.45 in Eindhoven verwacht werd. Na wat mailwisselingen en een telefoontje alles in orde nu.