Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onderhoud Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
remsysteem onderhoud en de voor remschijven vervangen (a 1100,-- )

Part Quantity Unit Price
FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B) 1.00 220.66 220.66
FRONT BRAKE ROTOR (1025099-00-B) 2.00 165.29 330.58

Total Parts 551.24

Replaced Brake Pads and Rotors - Front - Set
Corrections: Brake Fluid Bleed/Flush
Replaced Brake Fluid Bleed/Flush

Total Labor & Miscellaneous Items 338.00
Total Job Parts 551.24

Dit was totaal 889,24 ex BTW
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and bugboy
Het wisselen van een paar remschijven en verversen van de remvloeistof is een klusje van niks. In een fatsoenlijke garage is dat in een uurtje te doen. Tesla verdient heel grof aan de onderdelen en daarna trekken ze je nog een keer het vel over de oren met het uurtarief. Tesla naait je hier waar je bij staat. Dat is extra schandalig, omdat mij vooraf door de verkoper is vertelt (voor aankoop) dat er veel minder onderhoud nodig is aan een Tesla, omdat je minder bewegende delen hebt. Dat minder onderhoud klopt wel, maar met die prijzen ben je alsnog meer kwijt dan aan een ICE (een gelijkwaardige Audi A6 is goedkoper in onderhoud). Dat iets duur is hoeft niet erg te zijn. Een Dyson accustofzuiger is duur, een Apple telefoon is duur, maar dat weet je als je het koopt. Hier kom je pas later achter en dan voel ik me genaaid.
 
Bij remsysteem van dit formaat is te verwachten dat de bruto prijs per schijf rond de €250 is. Idem voor de set blokken, al zijn die vaak duurder nog duurder. Het valt mij eerlijk gezegd nog mee vergeleken met Porsche of ander premium sport model. Kijk eens bij de P dealer:
Onderhoudsprijzen
En let op, de genoemde prijs betreft alleen wissel van de blokken inclusief arbeid.
Mits nodig, komen daar de schijven (2x) bevestigingsbouten (4x) en arbeid er nog bij.
Remvloeistof vervangen ook losse verrichting. Daarnaast is de prijs i.c.m. onderhoud, los remvloeistof vervangen kan dus nog duurder zijn.
Schatting Cayenne hybrid vervangen remsysteem voorzijde, inclusief olie: €1449,- btw.
In de after-market kan het uiteindelijk goedkoper zijn tenzij niemand de componenten mag of wil gaan maken.
 
  • Informative
Reactions: nico180
weet je wat ik nu grappig vindt, dat uiteindelijk het gaat om wat je defineer als 'de service'?... Je wil als klant 'ontzorgt' worden als je iets koopt. - en daarvoor betaal je ALTIJD TE VEEL - nothing more.

tweede; door de prijsklasse van een gemiddelde 'premium' auto als Tesla, of high-class Porsche verwacht je toch ook hoge prijzen? Ik heb never nooit het idee dat ik 'even goedkoop' wat kan regelen ( wel absurt veel coulance regelingen)

Dat kost nu eenmaal zwaar geld als je het bij een partij doet die mischien wel logisch klinkt maar dus uiteindelijk van die situatie duidelijk gebriuk maakt!

maar even in andere ontzorg context; Wat betalen we bij de lokale friettent? en wat kost dat inkoop!? minder als 25% same story!
 
Weer on-topic;

Ik heb geen onderhouds afspraak

Tot 80000km gewoon langs gaan voor de issues; vervangen van; deurhandgreep (4x), sluiting achterklep, stoel bestuurder en wat los ander spul. ( 0,-- kosten )

Ik heb nu tot 120.000km en eigenlijk maar 1x betaald onderhoud gedaan das was nu net voor de winter; remsysteem onderhoud en de voor remschijven vervangen (a 1100,-- )

Part Quantity Unit Price
FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B) 1.00 220.66 220.66
FRONT BRAKE ROTOR (1025099-00-B) 2.00 165.29 330.58

Total Parts 551.24

Replaced Brake Pads and Rotors - Front - Set
Corrections: Brake Fluid Bleed/Flush
Replaced Brake Fluid Bleed/Flush

Total Labor & Miscellaneous Items 338.00
Total Job Parts 551.24

Dit was totaal 889,24 ex BTW


Tja, goedkoop of niet laat ik nog in het midden, ik vind het alleen wat 'vroeg' om bij 120.000 km al blokken én schijven te moeten vervangen... !? Wetende dat je bij Tesla de remmen maar amper nodig hebt in vergelijking met een ICE.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Maurice1 and Andre
Tja, goedkoop of niet laat ik nog in het midden, ik vind het alleen wat 'vroeg' om bij 120.000 km al blokken én schijven te moeten vervangen... !? Wetende dat je bij Tesla de remmen maar amper nodig hebt in vergelijking met een ICE.
eens, de blokken waren ook niet direct nodig geweest(voorzorg), wel de schijven. Heeft met warmte te maken 'die niet weg kan' heb ik me laten vertellen.
 
Het wisselen van een paar remschijven en verversen van de remvloeistof is een klusje van niks. In een fatsoenlijke garage is dat in een uurtje te doen. Tesla verdient heel grof aan de onderdelen en daarna trekken ze je nog een keer het vel over de oren met het uurtarief. Tesla naait je hier waar je bij staat. Dat is extra schandalig, omdat mij vooraf door de verkoper is vertelt (voor aankoop) dat er veel minder onderhoud nodig is aan een Tesla, omdat je minder bewegende delen hebt. Dat minder onderhoud klopt wel, maar met die prijzen ben je alsnog meer kwijt dan aan een ICE (een gelijkwaardige Audi A6 is goedkoper in onderhoud). Dat iets duur is hoeft niet erg te zijn. Een Dyson accustofzuiger is duur, een Apple telefoon is duur, maar dat weet je als je het koopt. Hier kom je pas later achter en dan voel ik me genaaid.

Het bedrijf Tesla geeft tot nu toe elk kwartaal meer uit aan service dan dat er binnenkomt, dus ergens zijn die prijzen hard nodig. Het zal misschien komen doordat ze in tegenstelling tot de gevestigde partijen nog veel investeren in uitbreiding, veel mensen moeten opleiden en relatief weinig oudere auto’s in onderhoud hebben.
 
De remschijven...op het randje. Maar een onderhoudsbeurt van 2600 euro is toch niet recht te praten? In alle eerlijkheid heeft de hoeveelheid geld die je als organisatie kwijt bent aan service een grote relatie met de kwaliteit van de materialen en afwerking die je in je product stopt. Tesla heeft heel veel geld moeten steken in coulance de afgelopen jaren, wat ze super hebben gedaan. Het heeft hen heel veel goodwill opgeleverd. Nu alles financieel strakker wordt getrokken lijken hier en daar de klanten toch het kind van de rekening te worden. De oplopende wachttijden voor serviceonderdelen lijkt me een rechtstreeks resultaat van het terugbrengen van het werkkapitaal. Het komt de service niet ten goede. Ik ervaar het personeel overigens nog steeds als super vriendelijk en behulpzaam. En hoeveel automerken zijn er die je een gratis leenauto meegeven? Pluspunten voor Tesla.
 
  • Love
Reactions: nico180
De oplopende wachttijden voor serviceonderdelen lijkt me een rechtstreeks resultaat van het terugbrengen van het werkkapitaal. Het komt de service niet ten goede.
Je kunt maar beperkt in service investeren voordat je de producten en of diensten verkocht hebt. Dat betekend dat wanneer je een exponentiële groei doormaakt de afterservice deze groei niet direct kan volgen. Daarin is tesla niet uniek. Meest extreem zijn onze telecomproviders geweest bij de snelle groei van mobiele telefonie.
 
De remschijven...op het randje. Maar een onderhoudsbeurt van 2600 euro is toch niet recht te praten? In alle eerlijkheid heeft de hoeveelheid geld die je als organisatie kwijt bent aan service een grote relatie met de kwaliteit van de materialen en afwerking die je in je product stopt. Tesla heeft heel veel geld moeten steken in coulance de afgelopen jaren, wat ze super hebben gedaan. Het heeft hen heel veel goodwill opgeleverd. Nu alles financieel strakker wordt getrokken lijken hier en daar de klanten toch het kind van de rekening te worden. De oplopende wachttijden voor serviceonderdelen lijkt me een rechtstreeks resultaat van het terugbrengen van het werkkapitaal. Het komt de service niet ten goede. Ik ervaar het personeel overigens nog steeds als super vriendelijk en behulpzaam. En hoeveel automerken zijn er die je een gratis leenauto meegeven? Pluspunten voor Tesla.

Een onderhoudsbeurt van 2600 euro? Bedoel je misschien het pakket voor 4 jaar?
 
Het bedrijf Tesla geeft tot nu toe elk kwartaal meer uit aan service dan dat er binnenkomt, dus ergens zijn die prijzen hard nodig.
Het feit dat Tesla veel geld uitgeeft aan service komt denk ik vooral door de matige kwaliteitscontrole. De kwaliteit laat bij Tesla vaak te wensen over. Tesla kiest er voor om zoveel mogelijk auto's af te leveren, want dat is in 2018 het belangrijkste geweest voor Tesla om te overleven. Daarbij heeft men blijkbaar voor lief genomen dat er achteraf veel opgelost dient te worden en dan krijg je natuurlijk een overbelaste service-organisatie. Daarbij is het merendeel van de auto's in 2017/2018 afgeleverd en die vallen nog onder garantie. Ik snap wel dat after-sales bij Tesla een grote kostenpost is.
 
  • Like
Reactions: woes
Licht off topic, maar zijn jullie allemaal van plan om de auto weer in te ruilen over een jaar of 5?
Je hebt de auto dan net lekker ingereden, bent er een beetje aan gewendd, de kinderziektes zijn er onder garantie uitgehaald, wat koop je dan straks? Kan me voorstellen dat je misschien in een model 3 stapt, maar een nieuwe S of X wordt dan toch fiks duurder (ik ga ervan uit dat de bijtellingskorting tegen die tijd een stuk minder is), tenzij Tesla de prijzen tzt fors verlaagt...
Ik ga er zelf vanuit dat ik de auto gewoon blijf rijden... (ik rij dan ook niet zoveel kilometers als sommigen hier).

Het kan verkeren. Dit topic maar even nieuw leven ingeblazen gezien de forse prijsdaling vorige week. En de lichte prijsstijging vanochtend...

Zijn die forse prijsdalingen (heb zelf in augustus een volle MS P100D gekocht :() voor jullie reden om nu toch via Tesla alle dure onderhoudsbeurten te doen om de restwaardegarantie over 5 jaar te kunnen benutten?
 
Het kan verkeren. Dit topic maar even nieuw leven ingeblazen gezien de forse prijsdaling vorige week. En de lichte prijsstijging vanochtend...

Zijn die forse prijsdalingen (heb zelf in augustus een volle MS P100D gekocht :() voor jullie reden om nu toch via Tesla alle dure onderhoudsbeurten te doen om de restwaardegarantie over 5 jaar te kunnen benutten?
Ik was het toch wel van plan. De prijzen zijn absurd. Maarja, de concurrentie groeit, de accupacks ook en worden goedkoper. Ik wil die restwaarde toch wel graag houden.
 
Het kan verkeren. Dit topic maar even nieuw leven ingeblazen gezien de forse prijsdaling vorige week. En de lichte prijsstijging vanochtend...

Zijn die forse prijsdalingen (heb zelf in augustus een volle MS P100D gekocht :() voor jullie reden om nu toch via Tesla alle dure onderhoudsbeurten te doen om de restwaardegarantie over 5 jaar te kunnen benutten?
Voor mij wel ja. Was t niet van plan maar die 60k wil wel even zeker stellen voor over 4 jaar.
 
Ik wil niet zeggen dat Tesla goedkoop is, maar ik heb 6 jaar een Audi Q7 gereden en reed ongeveer 35000/jaar. Ik had elk jaar nieuwe remblokken nodig, dat was elk jaar al 750,- dan onderhoud kwam ik elk jaar met min 450 en dan nog onderdelen dus ik kwam veel hoger uit als bugboy. Ik weet niet hoeveel km’s u reed. Maar voor 80.000 1000 euro die ging bij mij niet op
Het wisselen van een paar remschijven en verversen van de remvloeistof is een klusje van niks. In een fatsoenlijke garage is dat in een uurtje te doen. Tesla verdient heel grof aan de onderdelen en daarna trekken ze je nog een keer het vel over de oren met het uurtarief. Tesla naait je hier waar je bij staat. Dat is extra schandalig, omdat mij vooraf door de verkoper is vertelt (voor aankoop) dat er veel minder onderhoud nodig is aan een Tesla, omdat je minder bewegende delen hebt. Dat minder onderhoud klopt wel, maar met die prijzen ben je alsnog meer kwijt dan aan een ICE (een gelijkwaardige Audi A6 is goedkoper in onderhoud). Dat iets duur is hoeft niet erg te zijn. Een Dyson accustofzuiger is duur, een Apple telefoon is duur, maar dat weet je als je het koopt. Hier kom je pas later achter en dan voel ik me genaaid.


Je komt elke keer terug op Audi. Ik heb zelf 6 jaar een Audi q7 gereden en geloof mij nou die had echt geen onderhoud van €. 1000,-/80000km. Ik had elk jaar nieuwe remblokken rondom nodig €750,- per set en om het jaar ook nog nieuwe remschijven. Ik had rekeningen van 1750,-/keer ertussen zitten dus ik weet nietnof je audi de hele tijd stil stond maar bij mij ging dienblieger niet op van 1000/80000km. Die was bij mij vele malen hoger en dan denk ik een factor 3 a 4. Aircoleidingen 2x kapot 750/keer