Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zo'n gsm gimbal ding gekocht, blijkt er een batterij in te zitten waarvan ik er al een dikke 7000 heb.
View attachment 248590
Wel met de waarschuwing hem er niet achterstevoren (met min pool eerst) in te doen.
Bij het bijbestellen van deze batterijen staat uitdrukkelijk de opmerking 'Zonder protectie circuit! Niet voor zaklampen! Niet kopen als u niet weet waar u mee bezig bent!'
Nu heb ik er 2 besteld en vraag ik me af of ik weet waar ik mee bezig ben :rolleyes:
Ik herken de tekst van NKON.nl. Als je deze cellen geheel ontlaadt en ze vervolgens aan de lading legt kan er brand of explosie ontstaan. Wil je ze na ze geheel ontladen te hebben, dat gebeurt bijv. in zaklampen, toch opladen, doe dit dan met een lader van NiteCore op een stenen ondergrond. Vaak komen ze wel weer tot leven maar zijn niet meer tot 4.20 Volt op te laden. Gaat het fout, dan moet je én een nieuwe lader én nieuwe cellen kopen. Blijf bij het laden in de buurt maar houdt wel een paar meter afstand.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: ebullio
Ik heb zo'n gsm gimbal ding gekocht, blijkt er een batterij in te zitten waarvan ik er al een dikke 7000 heb.
View attachment 248590
Wel met de waarschuwing hem er niet achterstevoren (met min pool eerst) in te doen.
Bij het bijbestellen van deze batterijen staat uitdrukkelijk de opmerking 'Zonder protectie circuit! Niet voor zaklampen! Niet kopen als u niet weet waar u mee bezig bent!'
Nu heb ik er 2 besteld en vraag ik me af of ik weet waar ik mee bezig ben :rolleyes:

wat heb je betaald voor zo'n één batterijtje ?

Misschien zijn dààr de gestolen Tesla's naar toe ?
 
  • Funny
Reactions: nico180
hier zit een business case in. koop een Tesla, haal de batterijtjes eruit en verkoop ze individueel.
:)
Precies om die reden worden Tesla's gestolen. De accu wordt uit elkaar gehaald en de cellen of modules los verkocht. Het is in de markt bekend dat de Tesla cellen een uitzonderlijke kwaliteit hebben. Op Ebay worden de losse cellen verkocht voor prijzen van 6 tot 8 US dollar.
Als je er 7 dollar voor betaalt en er zitten 8000 cellen in, dan is de opbrengst 56.000 dollar. En daar koop je al een gebruikte Model S voor.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Precies om die reden worden Tesla's gestolen. De accu wordt uit elkaar gehaald en de cellen of modules los verkocht. Het is in de markt bekend dat de Tesla cellen een uitzonderlijke kwaliteit hebben. Op Ebay worden de losse cellen verkocht voor prijzen van 6 tot 8 US dollar.
Als je er 7 dollar voor betaalt en er zitten 8000 cellen in, dan is de opbrengst 56.000 dollar. En daar koop je al een gebruikte Model S voor.
Je brengt het boevengilde op ideeën :D
 
Tamelijk offtopic vraagje (maar niet handig om daarvoor een apart topic aan te maken denk ik), maar wat zijn jullie ervaringen met parkeren in de Nederlandse/Belgische parkeergarages en -vakken. Ik rij nu in een S80 (daarvoor een BMW 5-serie) en loop er regelmatig tegenaan dat het niet meer goed past als mensen niet recht geparkeerd hebben. Een Model S en X zijn nog een stukje breder en langer, dus dat is niet iets waar ik me op verheug. Ik weet dat je met een app kunt inparkeren, maar andere mensen (van naburige auto's) moeten ook nog kunnen in- en uitstappen natuurlijk.
 
Hi Yero, een S of een X is gewoon een erg grote auto, daar zul je mee moeten leren leven. Parkeren kan inderdaad wel eens lastig zijn, maar meer nog dan de parkeervakken zijn de hoge (stoep)randen bij de slagbomen een nachtmerrie voor je velgen of de hekken aan de in- of uitgang maken het in- en uitrijden lastig. Ik parkeer zelf in P5 bij villa arena voor mijn werk en vooral het uitrijden moet daar met beleid. Ergste garage vond ik die bij dat Lion King theater in Scheveningen. Wat een pokkending. Dus ja, dat ga je meemaken, absoluut. Maar dat gaat de pret niet drukken hoor.
 
  • Like
Reactions: Yero
Ik heb zo'n gsm gimbal ding gekocht, blijkt er een batterij in te zitten waarvan ik er al een dikke 7000 heb.
View attachment 248590
Wel met de waarschuwing hem er niet achterstevoren (met min pool eerst) in te doen.
Bij het bijbestellen van deze batterijen staat uitdrukkelijk de opmerking 'Zonder protectie circuit! Niet voor zaklampen! Niet kopen als u niet weet waar u mee bezig bent!'
Nu heb ik er 2 besteld en vraag ik me af of ik weet waar ik mee bezig ben :rolleyes:

hier in gebruiken :)
A 110 kWh Powerbucket
 
  • Like
Reactions: SofaSogo
Tamelijk offtopic vraagje (maar niet handig om daarvoor een apart topic aan te maken denk ik), maar wat zijn jullie ervaringen met parkeren in de Nederlandse/Belgische parkeergarages en -vakken. Ik rij nu in een S80 (daarvoor een BMW 5-serie) en loop er regelmatig tegenaan dat het niet meer goed past als mensen niet recht geparkeerd hebben. Een Model S en X zijn nog een stukje breder en langer, dus dat is niet iets waar ik me op verheug. Ik weet dat je met een app kunt inparkeren, maar andere mensen (van naburige auto's) moeten ook nog kunnen in- en uitstappen natuurlijk.

Dit is een handig lijstje: Ervaring_Parkeergarages_Tesla . Echter, nu ik 'm open lees ik dat het lijstje in de prullenbak van de eigenaar zit en binnenkort niet meer beschikbaar. Wie is de eigenaar?
 
Last edited:
Dit is een handig lijstje: Ervaring_Parkeergarages_Tesla . Echter, nu ik 'm open lees ik dat het lijstje in de prullenbak van de eigenaar zit en binnenkort niet meer beschikbaar. Wie is de eigenaar?
Ik heb 'm voor de zekerheid gekopieerd en beschikbaar gemaakt: Ervaring_Parkeergarages_Tesla (teruggezet)
Ik beloof hem niet in de prullenbak te gooien :). Vooralsnog staat hij dicht, mocht er geupdate moeten worden dan zet ik 'm open, pm maar even.
Zal ik dit even crossposten naar het relevante sticky draadje?