AC zal niet uitsterven, is erg goedkoop t.o.v. DC laders, overal te installeren en er zijn er al 15.000+ in Nederlands alleen al. Ook zijn ze prima voor "kleinere" accu's. Want leuk zo een dikke DC lading, maar in een 30-32kW accu (zal de standaard worden voor kleinere voertuigen, kan je dan echte 200-220 km mee rijden) gaat anders al heel snel omlaag in laadsnelheid. (zoals we allemaal wel inmiddels weten aan de SuC, en dan hebben we een 85kW pakket) Een 32kW heb je met een 43kW lader van 20% naar 80% in 30 minuten gedaan. Kan je al snel weer 100-120 km rijden tot 20%.
Ook is COMBO niet voor niets combo.. Je kan ook met je combo voertuig AC laden.
CHAdeMO gaat eerder uitsterven naar mijn mening. Waarom zou je nog CHAdeMO willen als je Combo krijgt waar je 70-120 kW mee kan laden?
En je bent net een mooi stuk aan het schrijven om AC laadstations bij bedrijven te bevorderen, denk je dat ze een DC lader gaan installeren welke met gemak €35.000 kan kosten voor de goedkoopste variant? Laat staan willen betalen voor de hoge installatiekosten en het vergroten van de aansluiting. Ze doen nu al moeilijk om €1000 uit te geven voor een AC laadstation.