Ik hoop dat er een update van de kaarten komt. De voorspelde range wordt nu wel erg pessimistisch
Optimistisch. Lagere snelheid (80-100) geeft bij mijn MS althans een lager verbruik per km dan een hogere (120-130).
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop dat er een update van de kaarten komt. De voorspelde range wordt nu wel erg pessimistisch
Hou je vast: Maximumsnelheid overal naar 100 kilometer, behalve 's nachts
Graag inclusief een EV lane, maar dat zal wel weer niet..
Ging de EU niet ook nog een besluit nemen over de zomer/wintertijd?
Ik neem aan dat Rutte ons morgen in de persconferentie zal meedelen dat we de dag en nacht omdraaien zodat we de auto kunnen laden met zonnepanelen, zodat de kolencentrale een tandje lager kan. En daarmee blijft de 130 dan gewoon in stand.
On a serious note, ik had liever gehad dat ze er dan 90 van hadden gemaakt met 'keep your lane'. Geen noodzaak tot inhalen, nog zuiniger, en "het nieuwe werken" (met de AP aan de mail weg werken). Wanneer laad Elon ons een QWERY-toetsenbord aansluiten op de USB-poort?
Eerlijk gezegd denk ik dat je helemaal gelijk hebt. Het zou ook olie op het vuur van de EV bashers zijn en niet te vergeten een hoop “keying” opleveren vrees ik.In het kader van solidariteit (lees afgunst) lijkt het me niet verstandig om die vrije baan in te voeren.
Eerlijk gezegd denk ik dat je helemaal gelijk hebt. Het zou ook olie op het vuur van de EV bashers zijn en niet te vergeten een hoop “keying” opleveren vrees ik.
Ik snap dat ze iets aan het stikstofprobleem moeten doen, maar EV's mogen van mij vrijgesteld worden van de max. 100kmh. We dragen niet bij bij, we helpen al. En is gelijk een extra stimulans voor de anderen,
En wil je langzamer rijden met je Tesla, prima hoor daar heb je een pedaaltje voor.
Er is vast ene Vincent die hier een rechtzaak over zal beginnen.
Wiebes gaat nog aan de knoppen draaien. De transitie gaat niet snel genoeg.Wat ik teleurstellend vind in deze discussie is dat geen enkele politieke partij de stimuleringsmaatregelen voor EVs wilt verhogen om de stikstof “crisis” aan te pakken. In tegendeel, de bijtellingsregels worden verder aangescherpt en is er geen regeling voor particuliere kopers.
Dan moeten er wel genoeg EVs op de markt zijn, blijft kip ei verhaal. Hopelijk kunnen we de EU lidstaten zover krijgen dat de autofabrikanten het mes op de keel gezet wordt tbv de EV transitie... Produceer voldoende EVs of verdwijn.Wiebes gaat nog aan de knoppen draaien. De transitie gaat niet snel genoeg.
Met de nieuwe CO2-regels in 2020 slaat dat helemaal om. Er zal nog altijd een leveringsprobleem zijn want niemand buiten Tesla heeft gepland om 300000 EV's per jaar te produceren, maar de virtuele leveringsproblemen van momenteel vallen weg, en er komen meer modellen beschikbaar. Een Hyundai zal dan ook wel beseffen dat het niet loont om 9+ maanden levertermijnen te hebben als je bij Peugeot of Opel na 6 maanden wachten je EV krijgt.Dan moeten er wel genoeg EVs op de markt zijn, blijft kip ei verhaal.