Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuws: Maximumsnelheid moet omlaag vanwege stikstofprobleem

This site may earn commission on affiliate links.
Hou je vast: Maximumsnelheid overal naar 100 kilometer, behalve 's nachts

Graag inclusief een EV lane, maar dat zal wel weer niet..

Ging de EU niet ook nog een besluit nemen over de zomer/wintertijd?
Ik neem aan dat Rutte ons morgen in de persconferentie zal meedelen dat we de dag en nacht omdraaien zodat we de auto kunnen laden met zonnepanelen, zodat de kolencentrale een tandje lager kan. En daarmee blijft de 130 dan gewoon in stand.

On a serious note, ik had liever gehad dat ze er dan 90 van hadden gemaakt met 'keep your lane'. Geen noodzaak tot inhalen, nog zuiniger, en "het nieuwe werken" (met de AP aan de mail weg werken). Wanneer laad Elon ons een QWERY-toetsenbord aansluiten op de USB-poort?
 
Ging de EU niet ook nog een besluit nemen over de zomer/wintertijd?
Ik neem aan dat Rutte ons morgen in de persconferentie zal meedelen dat we de dag en nacht omdraaien zodat we de auto kunnen laden met zonnepanelen, zodat de kolencentrale een tandje lager kan. En daarmee blijft de 130 dan gewoon in stand.

On a serious note, ik had liever gehad dat ze er dan 90 van hadden gemaakt met 'keep your lane'. Geen noodzaak tot inhalen, nog zuiniger, en "het nieuwe werken" (met de AP aan de mail weg werken). Wanneer laad Elon ons een QWERY-toetsenbord aansluiten op de USB-poort?

Vooralsnog dient je op de weg te letten, ook met AP aan. Dus mail wegwerken: prima idee. Maar too soon.
 
Heb je een punt, maar vindt het eigenlijk belachelijk dat ze de EV's stimuleren (oa milieu) en vervolgens gewoon op de grote hoop met de rest. We zijn schijnbaar nog een te kleine groep of we zijn te netjes (maken geen lawaai genoeg).

Maar ja is ook weer rechtsongelijkheid (spits-strook proces) :confused:
Lastig, voelt niet helemaal lekker.

En ook gelijk het "kwartje van Kok" gevoel.
 
Eerlijk gezegd denk ik dat je helemaal gelijk hebt. Het zou ook olie op het vuur van de EV bashers zijn en niet te vergeten een hoop “keying” opleveren vrees ik.

ja is ook het eerste wat ik dacht, als ze de EV's maar een snelle baan geven, want wij tellen niet mee in die stikstof onzin.
Maar inderdaad, <een bepaalde bevolkingsgroep> krijgt dan helemaaaal kortsluiting natuurlijk en kunnen dat NIET verkroppen.
 
Ik snap dat ze iets aan het stikstofprobleem moeten doen, maar EV's mogen van mij vrijgesteld worden van de max. 100kmh. We dragen niet bij bij, we helpen al. En is gelijk een extra stimulans voor de anderen,

En wil je langzamer rijden met je Tesla, prima hoor daar heb je een pedaaltje voor.

Er is vast ene Vincent die hier een rechtzaak over zal beginnen.
 
Wat ik teleurstellend vind in deze discussie is dat geen enkele politieke partij de stimuleringsmaatregelen voor EVs wilt verhogen om de stikstof “crisis” aan te pakken. In tegendeel, de bijtellingsregels worden verder aangescherpt en is er geen regeling voor particuliere kopers.
Wiebes gaat nog aan de knoppen draaien. De transitie gaat niet snel genoeg.
 
Dan moeten er wel genoeg EVs op de markt zijn, blijft kip ei verhaal.
Met de nieuwe CO2-regels in 2020 slaat dat helemaal om. Er zal nog altijd een leveringsprobleem zijn want niemand buiten Tesla heeft gepland om 300000 EV's per jaar te produceren, maar de virtuele leveringsproblemen van momenteel vallen weg, en er komen meer modellen beschikbaar. Een Hyundai zal dan ook wel beseffen dat het niet loont om 9+ maanden levertermijnen te hebben als je bij Peugeot of Opel na 6 maanden wachten je EV krijgt.

Dan nog het afschaffen van voordelen voor oude auto's, en het implementeren van lage emissiezones, en het hek is helemaal van de dam.