Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuw: Auto Pilot Hardware 2.5

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit nu in de auto. Aangezet bij Hilversum. File door bij Utrecht. Rijd nu bij Werkendam. Niet hoeven ingrijpen, staat gewoon hele weg aan, nu een uur.

1 keer kwam een vrachtwagen mijn baan op met een rare zwieper maar die pakte hij gewoon op. Ook bij 140 gaat het goed.

Tijdens mijn proefrit in de 2.0 raakte hij overal van in de war. Maar dat kan natuurlijk ook de nieuwe software zijn.

De software zal vele malen meer invloed hebben dan de hardware schat ik in. AP2.0 is, althans in theorie, zeker snel genoeg om de informatiestromen van de camera’s voor EAP te analyseren tijdens het rijden.

Wat betreft FSD is het een ander verhaal denk ik, met meer camerastreams (8 ipv 4) gaat hardware een belangrijkere rol spelen. Het is lastig om nu te zeggen of AP2.5 zelfs genoeg is om FSD mogelijk te maken. Het zou kunnen, maar het kan ook zomaar zijn van niet.

In elk geval goed om te horen dat EAP zo goed werkt nu, ik kijk er naar uit om het te proberen binnenkort!
 
@Peewee, hoe reageert jouw AP op voorliggers die wisselen naar jouw baan? AP 2.0 ziet dit veel te laat en ingrijpen is altijd nodig om aanrijding te voorkomen. De AP houdt ook een relatief grote afstand tot de voorligger, dus AP nodigt anderen uit om het gat te vullen. Deze combinatie maakt AP praktisch onbruikbaar in druk (=normaal) verkeer.
 
@Peewee, hoe reageert jouw AP op voorliggers die wisselen naar jouw baan? AP 2.0 ziet dit veel te laat en ingrijpen is altijd nodig om aanrijding te voorkomen. De AP houdt ook een relatief grote afstand tot de voorligger, dus AP nodigt anderen uit om het gat te vullen. Deze combinatie maakt AP praktisch onbruikbaar in druk (=normaal) verkeer.

Dit klopt voor auto's die verwachten dat jij wel afremt zodra ze de richtingaanwijzer aan doen.. als ze wat meer naar voren rijden gaat dit wel goed. Praktisch onbruikbaar vind ik wel ver gaan - gebruik AP2 dagelijks in de spits. Overigens is de oorzaak hiervan het gebruik van slechts één camera - AP2 ziet dus niet wat er op de banen links en rechts rijdt. Zodra straks de andere worden bijgeschakeld is dit opgelost.
 
  • Like
Reactions: HWS
@Peewee, ja, ik weet dat er 7 standen zijn en ik draai hem altijd naar standje 1.
Als je de gemiddelde afstand tot de voorligger in Nederlands verkeer zou willen instellen, dan zou er een standje 0.5 moeten zijn.

Meer afstand is in theorie natuurlijk veiliger, maar niet als AP2 veel later dan een menselijke bestuurder een baanwisselende auto herkent.
Dan kun je beter een afstand hebben die voorkomt dat anderen wisselen naar jouw baan.

Of AP gewoon maar uitzetten en wachten op een goede update.