Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

New kid in town.....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Thanks @Pascal-R Goed punt. Ik wist niet dat je de Tesla Wallbox op afstand kon aan- en uitzetten. Moet dan alleen even kijken of 7,5 meter kabel voldoende is als ik de Wallbox in de garage ga hangen.
 
Price alert!
Blijkbaar heeft Tesla op de 100D en de P100D de prijs weer naar beneden aangepast. Op lopende, nog niet afgeleverde orders zou dit automatisch worden verrekend..... Althans volgens dit filmpje:
(net even gecheckt, de kale aanschafprijs voor een X100D is nu €112.500, was €116.800, dus goed nieuws voor de nieuwe bestellers, weer een mooie meevaller. Op die van mij, even dezelfde specs samengesteld, gaat het iets minder schelen ivm voorraadkorting, maar evengoed nog ruim €2000)
Vandaag maar even contact opnemen met ze

 
Thanks @nico180 ;)

Maar vond dit makkelijker

(even ter zijde: ik zie zo snel even niet welk ander draadje specifiek over de prijsverlaging gaat, kan misschien zijn dat het op de telefoon iets lastiger te vinden is)
 
  • Disagree
Reactions: pvh
Laadbox voor thuis vraagje:
@HWS Jij gaf een aantal posts terug aan om de Tesla laadbox te kiezen tezamen met de Maxem, wellicht kan jij (maar iemand anders mag ook) mij verder helpen met het volgende. Met betrekking tot de laadbox, samen met m'n vrouw overlegd en we zijn op een esthetische variant uitgekomen, waarbij de laadbox aan de buitenmuur geplaatst kan worden, maar met een losse laadkabel, die als we die niet gebruiken gewoon in de garage opgehangen kan worden. (Garagedeur wordt electrisch bediend met een afstandsbediening, dus kost geen extra inspanning)

Probleempje is dat de Tesla laadbox alleen een vaste kabel heeft en de kabel niet langer is dan 7,5 meter (even opgemeten, een kabel van minimaal 8mtr zou makkelijker werken), dus die valt dan af. Heb jij nog tips voor een laadbox die goed met de Maxem te combineren is en waarbij je makkelijk de verbruikte energie kan doorbelasten? Ik zag in de faq van Maxem wel iets over een abonnement, maar geen bedragen. Wellicht kan jij als ervaringsdeskundige mij daar meer over vertellen?

Klopt het dat je met de Maxem de laadbox kan aansturen wanneer die moet gaan laden, daarmee bedoel ik de laadbox aan- en uit kan zetten (als het goed begrijp heeft de Tesla laadbox geen RFID), en kan de Maxem op elke laadbox worden aangesloten? Ik ben even aan het zoeken geweest en kom o.a. op de New Motion site de Home Fast (Lolo?) tegen die ik ook met een losse kabel kan bestellen, zou dat een goed alternatief zijn? Moet je bij een New Motion Home Fast ook een abonnement hebben voor je online portal en updates, of komen die updates ook zonder abonnement door?

Verder heb ik nog de laadbox van Laadpaal24 gezien, een vrij eenvoudige laadbox om op 11kWh te laden. Iemand ervaringen met de Laadpaal24 laadbox?

Ik hoor het graag, wellicht als iemand anders nog een aanvulling heeft.

Alvast bedankt!
 
Faiz,
Met het risico om voor moderatie gestapo uitgemaakt te worden wil ik je toch vriendelijk verzoeken dit bericht in het thuislader draadje te posten (staat bovenaan als 2de bij de sticky draadjes, als ik het goed heb).
Als iedereen een draadje voor zichzelf aanmaakt, dan kunnen we net zo goed allemaal in 1 draadje gaan posten. Door jouw vraag in het juiste draadje te zetten kunnen anderen die een soortgelijk probleem hebben in dat draadje het antwoord vinden.

Ik zal je vraag gedeeltelijk beantwoorden in het juiste draadje.
 
Last edited:
@ebullio geen probleem. Het leek mij wat overzichtelijker (voor mij) om het in mijn draadje te mikken. Ik heb het met zoekopdrachten geprobeerd, maar verzuip soms toch een klein beetje in het off topic geneuzel of oude info.
 
mee eens, het is een drama om te zoeken

wat goed helpt is met google zoeken met een site tag
zoals dit LMGTFY

er zijn wat over-over-entausiaste berichten te vinden ;)

Deze tip verdient het om sticky gezet te worden.

Zou nog een idee zijn. Een 'sticky eligible' rating.
Als must read voor nieuwkomers.
Kunnen zaken op komen als:
  • laadetikette: maak plaats voor passanten als je thuis geraakt
  • laadsnelheid, die het gemiddelde van de sessie aangeeft,
  • Vanaf 50% daalt de laadsnelheid aan de SuC
  • reset is twee wieltjes induwen op het stuur,
  • A en B delen de power aan het laadstation,
  • stekker omdraaien als de wagen niet wil laden aan shuko,
  • verlengkabel met gekruiste draden mee nemen bij shuko laden op stopcontact met aardingspin,
  • vergeet chademo, laadkaarten stekkers in West-Europa, je komt er well met SuC en shuko op de bestemming
  • In de winter: verbruik = +20%
  • ...
 
Deze tip verdient het om sticky gezet te worden.

Zou nog een idee zijn. Een 'sticky eligible' rating.
Als must read voor nieuwkomers.
Kunnen zaken op komen als:
  • laadetikette: maak plaats voor passanten als je thuis geraakt
  • laadsnelheid, die het gemiddelde van de sessie aangeeft,
  • Vanaf 50% daalt de laadsnelheid aan de SuC
  • reset is twee wieltjes induwen op het stuur,
  • A en B delen de power aan het laadstation,
  • stekker omdraaien als de wagen niet wil laden aan shuko,
  • verlengkabel met gekruiste draden mee nemen bij shuko laden op stopcontact met aardingspin,
  • vergeet chademo, laadkaarten stekkers in West-Europa, je komt er well met SuC en shuko op de bestemming
  • In de winter: verbruik = +20%
  • ...
een README.FIRST before posting topic lijkt me een goed idee hoewel Hans daar met teslavragen al we een oplossing biedt buiten het forum ..
 
Kan dit draadje sluiten alsjeblieft! Ik irriteer me het Lazarus aan die mayonaise reclame die constant opduikt om al zijn persoonlijke vragen neer te kwakken. Laat die man een klein beetje moeite doen en wat zoek een speurwerk verrichten in dit super rijke forum....
Pot mayonaise op de vroege morgen, nee dank je :mad:
 
  • Like
Reactions: pvh
Kan dit draadje sluiten alsjeblieft! Ik irriteer me het Lazarus aan die mayonaise reclame die constant opduikt om al zijn persoonlijke vragen neer te kwakken. Laat die man een klein beetje moeite doen en wat zoek een speurwerk verrichten in dit super rijke forum....
Pot mayonaise op de vroege morgen, nee dank je :mad:
Sander, het is "irriteren" of "ergeren aan". Ik erger me aan dat "irriteren...aan".
En je vergeet je capslock. ;)
 
Sander, het is "irriteren" of "ergeren aan". Ik erger me aan dat "irriteren...aan".
En je vergeet je capslock. ;)
Laten we maar lekker doorgaan met reageren in dit draadje, dan blijft het relevant. Ik heb bewust niets gedaan terwijl ik ook echt dacht wtf Phil_BE,
Waarom??? Je kan er grappig over doen maar als we dit Faiz draadje blijven voeden kunnen we net zo goed allemaal ons eigen persoonlijke draadje maken en het linken aan Facebook.
 
  • Like
Reactions: is3 and jm71
Je hoeft m niet te volgen @is3

Ik zou zeggen chapeau voor @Faiz71 dat hij het in een draadje gepropt krijgt, 9 pagina's met berichten waarin fun en samen met de mede forumleden gewoon entausiast gedeeld wordt. Simple as that.

Ik zou juist niemand willen afraden om te posten of een nieuw draadje te maken.

Het volgende geneuzel gaat over 'if het wel in het juiste draadje is'
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Faiz71, is3 and pvh
Sander, het is "irriteren" of "ergeren aan". Ik erger me aan dat "irriteren...aan".
En je vergeet je capslock. ;)
Dank voor de correctie; mijn zoon zit sinds dit jaar op het Gymnasium en ikzelf zit daardoor ook weer dagelijks in de leermodus :)
Correct Nederlands is wel het minste dat ik hem mee kan geven.....
Maar on topic: (en toch nog stiekem een beetje op z'n Rotterdams)" Ik erger me het Lazarus aan het geneuzel in zogenaamde persoonlijke draadjes zoals die mayonaise verkoper!) :mad:
En van die caps heb ik voor die ene kreet geen spijt......
Dit was mijn laatste post in dit ego draadje. Basta! :cool:
 
Poehpoeh, wat een opgekropte emoties hier zeg. En dan zeggen ze dat je door met een Tesla te rijden zo lekker relaxt en ontspannen wordt.... :D Even de optielijst nog doorlopen of "therapeutische praatsessies" bij de SuperCharger zijn inbegrepen (zou ideaal zijn voor sommigen om die wacht-/laadtijd te overbruggen).

Volgens mij is het heel simpel. Je bent door niemand gedwongen mijn relaas te lezen, dat is echt je eigen keuze geweest. Maar chapeau (of zoals we dat op straat zeggen, "best chill") dat je je door 9 pagina's "ego trollen" hebt geworsteld. R.E.S.P.E.C.T.!:cool: Maar dikke kudo's dat je dan de moeite neemt om je opgekropte emoties van je af te schrijven. Maar het was toch best vermakelijke kost om te lezen?

Tipje van de Mayonaise Verkoper(T) (de +T is voor de 010'ers onder ons): Neem het leven niet al te serieus, neem een biertje (of gin-tonic, of forummers onder de 18: Wicky aardbei).:)

Of ik mijn leven ga beteren, daar zou ik geen fles wijn op zetten. Of ik blijf posten, "hell yeah!" :cool:
 
  • Disagree
Reactions: FrankNL
Poehpoeh, wat een opgekropte emoties hier zeg. En dan zeggen ze dat je door met een Tesla te rijden zo lekker relaxt en ontspannen wordt.... :D Even de optielijst nog doorlopen of "therapeutische praatsessies" bij de SuperCharger zijn inbegrepen (zou ideaal zijn voor sommigen om die wacht-/laadtijd te overbruggen).

Volgens mij is het heel simpel. Je bent door niemand gedwongen mijn relaas te lezen, dat is echt je eigen keuze geweest. Maar chapeau (of zoals we dat op straat zeggen, "best chill") dat je je door 9 pagina's "ego trollen" hebt geworsteld. R.E.S.P.E.C.T.!:cool: Maar dikke kudo's dat je dan de moeite neemt om je opgekropte emoties van je af te schrijven. Maar het was toch best vermakelijke kost om te lezen?

Tipje van de Mayonaise Verkoper(T) (de +T is voor de 010'ers onder ons): Neem het leven niet al te serieus, neem een biertje (of gin-tonic, of forummers onder de 18: Wicky aardbei).:)

Of ik mijn leven ga beteren, daar zou ik geen fles wijn op zetten. Of ik blijf posten, "hell yeah!" :cool:
Dat je blijft posten prima! Graag! Maar houdt je een beetje aan de forum tegels en etiquette die wij hier al jaren aanhouden. Je komt nieuw binnen vallen en denkt alle regels aan je laars te kunnen lappen. Je wilt gepamperd worden door oudgedienden die al veel tijd en energie in dit forum hebben gestoken. Je neemt geen enkele moeite iets terug te lezen. En in plaats te denken; "hé hier gaat iets niet goed!" schrijf je doodleuk dat je er trots op bent 9 pagina's onzin op jouw naam weg te kunnen schrijven en dat je vooral je leven niet gaat beteren!
Je komt klaarblijkelijk "best chill" van de straat. Hier zijn we met z'n allen bang voor geweest; de nieuwe Tesla rijder. Kom niet met 010;
ik heb contact via PM vanuit België en andere provincies dat zij afhaken van dit forum omwille van egoïstische individualisten zoals jij.
Je bent de afspiegeling van onze sterk verloederende maatschappij. (en ik houd me nu echt vreselijk in)
Schande dat jij je op deze manier ons forum vervuild.
Het word tijd voor een moderator die dit soort egoïsten de weg wijst.
 
Oei oei wat een gedoe dit.

Volgens mij is het probleem dat er niet gemodereerd behoeft te worden bij een logische forum opbouw.
Elk ander forum kent een aantal subforums en die subforums hebben stickies.
Dat maakt het voor beginners makkelijker om hun vragen op te zoeken.

Dus X, S laden, nieuwtjes etc. Een voorstel topic zit hier verborgen terwijl dat toch echt sticky zou moeten zijn gelet op de boze reacties die nieuwkomers hier krijgen als ze dat per ongeluk over het hoofd zien.

Hier is dat een crime. Talloze draadjes doorworstelen met een hoop oude jongens krentenbrood ertussen. Dat lokt steeds nieuwe draadjes uit. En leidt tot ergernis bij de oldtimers die het allemaal al eens gezien hebben.

Wat meer begrip over en weer lijkt wenselijk.
 
Status
Not open for further replies.