Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Laatst ook ineens via een pont gestuurd, ondanks dat ik dat standaard uit heb staan.
En over de NAV is het al stil sinds Elon in A´dam was en niet veel later een hoge manager verdween nadat hij NAV klachten van oa Amsterdamse taxichauffeurs onder de aandacht had gebracht.
Ik heb ook het idee dat de stortvloed van nieuwe software updates aangeeft dat ze de boel niet onder controle hebben.
Of zouden ze fijn agile aan de slag zijn met sprints van een week?
 
Laatst ook ineens via een pont gestuurd, ondanks dat ik dat standaard uit heb staan.
En over de NAV is het al stil sinds Elon in A´dam was en niet veel later een hoge manager verdween nadat hij NAV klachten van oa Amsterdamse taxichauffeurs onder de aandacht had gebracht.
Ik heb ook het idee dat de stortvloed van nieuwe software updates aangeeft dat ze de boel niet onder controle hebben.
Of zouden ze fijn agile aan de slag zijn met sprints van een week?

Dat gesprek had ik inderdaad met Jerome Guilen (en volgens mij stond @PaulusdB er bij :) ). Jérome is nu verantwoordelijk voor de Semi. Kun je nagaan waar je straks die trucks allemaal voorbij ziet komen.. :)

Ik denk dat het wachten is tot de huidige licenties aflopen, en dan zijn er genoeg OEM aanbieders die dat een stuk beter kunnen :)
 
Klopt, @redevries.
Heb hem toen meteen maar even het zonneklepje van mijn Model S laten signeren.
En hij is toen -in tegenstelling tot wat velen dachten, waaronder ikzelf- absoluut niet van het toneel verdwenen, maar na een half jaartje pauze weer vol er tegenaan gegaan voor de elektrische Tesla trekker/oplegger.
Eerlijk gezegd verwacht ik van de introductie van dat Semi-programma een veel grotere impact dan van die van de Model 3. Impact op de bottom line en daarmee ook op de (potentie van de) beurskoers. Not an advice.
 
  • Like
Reactions: ebullio

Erg gaaf. Kaarten bijgewerkt tot 2 maanden geleden, kom maar op met die update.
Het beeld in het instrument cluster reageert veel ook sneller.

Wel jammer dat het beeld iets minder getilt is, de oude view geeft een beter zicht op wat er verderop aankomt.
En dat hij de routeborden boven de weg bij afslagen niet meer weergeeft zal ik ook wel gaan missen, dat is vaak erg handig.

Die hacker Green mag best even laten weten welk bitje hij heeft omgezet om de nieuwe nav te activeren.
 
Die hacker Green mag best even laten weten welk bitje hij heeft omgezet om de nieuwe nav te activeren.

de maps zijn al reeds gedownload op sdkaart van de IC, het is dan mogenlijk om de maps data bestanden handmatig te wisselen met de nieuwe generatie. (dus de navigatie app is hetzelfde, de data dus volledig vernieuwd)

enig puntje; je moet wel root access hebben om die bestanden te verwisselen ;)

ik weet inmiddels ook hoe je root acces kan verkrijgen, factorymode en andere truuks kan je dan wel uithalen, maar heel meer heb je er dan nog niet aan. Ik zal me nog even niet op mijn eigen model S dit zien doen.
 
de maps zijn al reeds gedownload op sdkaart van de IC, het is dan mogenlijk om de maps data bestanden handmatig te wisselen met de nieuwe generatie. (dus de navigatie app is hetzelfde, de data dus volledig vernieuwd)

enig puntje; je moet wel root access hebben om die bestanden te verwisselen ;)

ik weet inmiddels ook hoe je root acces kan verkrijgen, factorymode en andere truuks kan je dan wel uithalen, maar heel meer heb je er dan nog niet aan. Ik zal me nog even niet op mijn eigen model S dit zien doen.

Nee de navigatie engine zelf is ook veranderd.
Je ziet in het side-by-side filmpje ook dat hij andere routes kiest, en de stem is ook aangepast.
Ik vermoed nog steeds dat Tesla een 5 jarig contract had met Navigon en dat dat de reden was waarom we niet eerder een update van de nav hebben gekregen. Eind Juni was het 5 jaar geleden dat de eerste MS werd geleverd.
 
Accu in brand ?!

Nee maar hij werd, denk ik, wel te warm. Ging inhalen + bergje op met 38 graden in Spanje. Hoorde de blowers van de koeling aangaan en airco binmen werd afgeknepen (ten gunste vande accu). Des ondanks kreeg ik eerst mededeling minder vermogen beschikbaar vervolgens alarm bellen. Zie pagina p256 'met de Tesla op vakantie'.
Met de Tesla op vakantie in Europa
 
Laatst ook ineens via een pont gestuurd, ondanks dat ik dat standaard uit heb staan.
En over de NAV is het al stil sinds Elon in A´dam was en niet veel later een hoge manager verdween nadat hij NAV klachten van oa Amsterdamse taxichauffeurs onder de aandacht had gebracht.
Ik heb ook het idee dat de stortvloed van nieuwe software updates aangeeft dat ze de boel niet onder controle hebben.
Of zouden ze fijn agile aan de slag zijn met sprints van een week?
Laat ons hopen dat ze dat Agile gedoe niet doen fnuikt de creativiteit en werksfeer.
 
Ik kan niet wachten op die verbeterde navigatie. Soms komen er zulke vreselijke getallen uit. Vorige week in Noorwegen 74 kilometer waar we 2 uur en 5 minuten over gaan doen. De andere keer echt had ik echt ludicrous op m'n S70 :) 297 kilometer in 1 uur en 5 minuten.
 

Attachments

  • 2017-08-09_14-56-36.jpg
    2017-08-09_14-56-36.jpg
    237.2 KB · Views: 47
  • Schermafbeelding 2017-08-14 om 12.02.13.png
    Schermafbeelding 2017-08-14 om 12.02.13.png
    234.3 KB · Views: 39
Vorige week de veerboot naar Newcastle genomen. Daar aan gekomen dacht de Tesla dat'ie nog in IJmuiden stond. Dat heeft bijna een uur geduurd. Dat is toch vervelend als je daar onbekend bent. Navigeren moest dus op de telefoon gebeuren.
Op de terugweg gebeurde dat weer. Gelukkig ben ik in NL beter bekend ;)
Het zou prettig zijn als de navigatie de positie veel sneller zou aanpassen. Of je zou het moeten kunnen forceren.