Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
... en dan nog niet te beginnen over de kaarten die te oud zijn.

Ja, hoe zit het daar nu mee? Heeft iemand het laatste half jaar wel eens een kaarten update gehad? Ik zie steeds meer situaties die niet meer kloppen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat minstens 10% van het wegennet in Nederland per jaar veranderd, dus een regelmatig update zou toch wel prettig zijn.

In mijn oude Tomtom 'kreeg' ik ieder kwartaal een kaart update, dat zou met de Tesla toch ook moeten gebeuren...
 
Ja, hoe zit het daar nu mee? Heeft iemand het laatste half jaar wel eens een kaarten update gehad? Ik zie steeds meer situaties die niet meer kloppen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat minstens 10% van het wegennet in Nederland per jaar veranderd, dus een regelmatig update zou toch wel prettig zijn.

In mijn oude Tomtom 'kreeg' ik ieder kwartaal een kaart update, dat zou met de Tesla toch ook moeten gebeuren...

de navigatie kaarten (offline beschikbaar) worden niet over the air ge-update. heb ik hier ooit ook gelezen. Zou bij het SeC moeten gebeuren maar er zijn er kennelijk bitter weinig geweest....
 
de navigatie kaarten (offline beschikbaar) worden niet over the air ge-update. heb ik hier ooit ook gelezen. Zou bij het SeC moeten gebeuren maar er zijn er kennelijk bitter weinig geweest....
Toch wel,
Er zijn al vele rijders die een bericht op het center console gekregen hebben dat de kaarten ge-update zijn.
Ik helaas nog niet na 1 jaar en 364 dagen :-(
 
Toch wel,
Er zijn al vele rijders die een bericht op het center console gekregen hebben dat de kaarten ge-update zijn.
Ik helaas nog niet na 1 jaar en 364 dagen :-(

Ja, maar alleen via WiFi volgens mij. Niet OTA. Ik heb in twee jaar ook nog nooit een update gezien, maar eerlijkheid gebied te zegen dat ik mijn WiFi ook nooit aan de praat heb gekregen. Wel hard als je dan dus geen kaart updates kan krijgen ...
 
De mijne staat bijna elke nacht aan de wifi, dus dat zou het niet mogen zijn.
Hier ook 's nachts altijd wifi, en overdag ook vaak op kantoor. Maar nooit een kaartupdate. Als ik thuis weg rij begint het al dat ik een straat in moet wat een fietspad is, en een rotonde wordt vermeden omdat je daar niet 3/4 zou kunnen gaan....
Aangezien er wel software updates worden doorgevoerd, zou het inderdaad ook wel eens tijd worden voor een kaartupdate.
 
Als je de autopilot aan hebt staan, gaat de auto dus de verkeerde route rijden.
Is er dan wel nog een mogelijkheid om het juiste "bij te sturen" dmv navigatie ?

Ik wilde hierop reageren dat er geen link is tussen de AP en de navigatie, maar sommigen melden dat de cruise control automatisch de snelheid verlaagt op wegen die nog niet bekend zijn in de Navigon maps. Of er moet een andere reden voor zijn.
TACC with 7.0 - unexpected slowdowns

Mijn navigatie denkt al weken (sinds 7.0?) dat de afslag S114 bij Amsterdam niet begaanbaar is en geeft de raarste omleidingen.
Die afslag rijden dagelijks duizenden auto's overheen.
 
Excuses voor de flits die weerkaatst wordt...

Maar: ik had ook gewoon rechtdoor kunnen gaan. Zeker aangezien het gehele klaverblad vol stond met auto's... Geen idee wat hier nu de bedoeling van was, maar ik heb er wel even smakelijk om kunnen lachen.. Eddie heeft gewoon een strikje om de weg gelegd :)

rare_weg.jpg
 
Excuses voor de flits die weerkaatst wordt...

Maar: ik had ook gewoon rechtdoor kunnen gaan. Zeker aangezien het gehele klaverblad vol stond met auto's... Geen idee wat hier nu de bedoeling van was, maar ik heb er wel even smakelijk om kunnen lachen.. Eddie heeft gewoon een strikje om de weg gelegd :)

Goed dat je dit niet gereden hebt, je laadkabel had daarna in de knoop gezeten !