freegeeks
Member
Perfect uitkomen is soms belangrijker dan range. Een laadmogelijkheid op de juiste plaats, ver genoeg om bijna leeg te rijden en dus het maximale laadvermogen te krijgen.
Bij een 1000km test maakt het ook niet uit of je daarvoor moet omrijden of niet. DIe kilometers tellen mee.
Meer range is nooit slechter, meestal beter wegens meer opties.
Met mijn MS had ik 300 km range in de winter, 400 in de zomer. Ik reed toen vaak naar Liechtenstein. Het tijdsverschil was minimaal zomer-winter, omdat ik ook in de zomer op dezelfde plaatsen ‘moest’ laden wegens geen andere opties verderop. Ondertussen zijn er wel veel meer opties om het perfect te laten uitkomen natuurlijk.
ik ben ervan overtuigd dat het verschil niet groot zou zijn als je 2 modale burgers die niets afweten van laadcurves bvb een trip naar Barcelona laat maken (1 met een RWD, andere met een LR). Bjorn probeert altijd zijn testen ook op tijdstippen te doen om externe factoren zoals verkeer uit te sluiten. Van zodar je een EV hebt met een deftige autosnelweg range en OK curve maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Het is natuurlijk een ander verhaal als je probeert met een Dacia Spring naar Barcelona te rijden.