Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Wat jammer Dylan. De cruise control had toch op zijn minst wel moeten werken intussen. Ik ben overigens erg benieuwd naar de knopjes waarmee de falcon wing deuren van binnenuit geopend worden. Op mijn MX (van december) zitten die niet helemaal goed, maar er schijnt een nieuw ontwerp te zijn dat ze nu in bestelling hebben staan voor me. Zou je er een foto van kunnen plaatsen? Dan duim ik intussen voor een snelle oplossing voor restpunten 3 en 4. Ik vrees dat er voor 1 en 2 (nog) niet veel mogelijk is.
 
Model X afgelopen zaterdag opgehaald! Prachtige auto maar op dit moment toch wel een teleurstelling:

- Range valt tegen op de 75D, maar 295km op 90%. Dit had toch echt meer moeten zijn, zelfs voor een 75D?
- Ghosting voorruit, zie nu alle lichten dubbel. Erg irritant tijdens donkere uren.
- Geen cruise control (ook geen autopilot functies)
- Carkit: ik ben slecht te verstaan of klink ver weg

Morgen gaat hij helaas weer terug naar Tesla. Er zijn nog meer punten die de aandacht nodig hebben
Ghosting, daar was een oplossing voor, in de US kon daar in het SeC iets aan gedaan worden.
Edit: net even gezocht, maar er blijkt toch geen oplossing voor te zijn, behalve polariserende zonnebril, maar dat is niet handig 's-avonds als het probleem optreed.
 
Last edited:
Ghosting, daar was een oplossing voor, in de US kon daar in het SeC iets aan gedaan worden.
Edit: net even gezocht, maar er blijkt toch geen oplossing voor te zijn, behalve polariserende zonnebril, maar dat is niet handig 's-avonds als het probleem optreed.

Klopt...heb hetzelfde probleem al sinds sept-16 bij mijn X en nog geen oplossing...ben bang dat die niet gaat komen...raak er stiekem al aan gewend :(
 
@Dylan, wat waren de overige punten die aandacht nodig hebben?
Dan kunnen anderen daar ook op letten bij aflevering.

- Windruis bij FWD rechtsachter
- Ratelende achterklep bij sluiten
- Missende deadpedal, alleen een stuk vloerbedekking daar

Dat ghosting zullen ze toch echt wel op moeten gaan lossen want ik krijg er bijna hoofdpijn van. Het valt extra op als je door de zijruit naar buiten kijkt en dan weer door de voorruit.
 
Onze X is vandaag in productie genomen!

images
 
Het belangrijkste zijn toch wel de mogelijke beschadigingen, waarvan na acceptatie lastig hard te maken is, dat ze er bij aflevering al waren. Voornamelijk de buitenkant van de wagen dus (lak e.d.).

Veel plezier!
Bedankt voor de tip.

Ik ga misschien de ervaring filmen en later op youtube gooien. Er zijn veel "delivery" videos te vinden, maar weinig Nederlandstalige en met goeie beeld en geluidskwaliteit. Voel me en beetje geroepen om daar iets aan te doen. Youtube heeft mij erg geholpen om goed geïnformeerd te kunnen kiezen.

Geeft me ook de mogelijkheid om wat exposure te geven aan mijn referal link en hopelijk kan ik voor mijn zoontje zo'n Tesla Model S for kids nemen. Hoop wel dat er spoedig een Model X variant zal zijn.
 
  • Like
Reactions: Vantage
Strakke witte X met kenteken NL-***-* in Landal Miggelenberg... iemand van hier? Jazeker! :cool:

Vandaag was onze grote dag: de levering van onze X in Tilburg. Man man, wat een auto! Wat een zalige rijervaring! Ik heb de hele dag met een gigantische grijns rond gereden. Ik had al een zwak voor het geluid van een elektromotor (of het nou een Sprinter van de NS is of een EV)... volgens mij ben ik nu verliefd. Hij/zij (nog niet uit) heet: Flux.

Fantastisch: het in stilte voortbewegen, het 'hoppa!' inhaalgevoel, de hoge zit, de FWDs met onze kleuters, alle features die met je 'meedenken' zoals deuren, lichten en sloten. Ook geniet ik simpelweg van de 'novelty' van het laden: aansluiten, laadsessie starten, hapje eten, af en toe even kijken op de telefoon. Leuk.

Twee dingen die ons opvielen zo na de allereerste dag:
- De passagiersdeur moesten we soms een aantal maal dicht doen voordat de X ook vond dat hij dicht zat. Misschien was het de manier waarop mijn vrouw hem dichttrok. Via het scherm leek het wel steeds goed te gaan. Morgen eens goed testen.
- Raam bij de bestuurder heeft een stuk meer windruis dan aan de passagierskant. Als dat gelijk getrokken kan worden zou de rit nog een stukje stiller worden.

Moet wennen aan alle aandacht die we trekken, vooral natuurlijk met de FWDs open, maar eigenlijk zie ik alleen maar blije gezichten, dus niks mis mee.

Kan niet wachten tot het ochtend is...

FullSizeRender.jpg
 
Strakke witte X met kenteken NL-***-* in Landal Miggelenberg... iemand van hier? Jazeker! :cool:

Vandaag was onze grote dag: de levering van onze X in Tilburg. Man man, wat een auto! Wat een zalige rijervaring! Ik heb de hele dag met een gigantische grijns rond gereden. Ik had al een zwak voor het geluid van een elektromotor (of het nou een Sprinter van de NS is of een EV)... volgens mij ben ik nu verliefd. Hij/zij (nog niet uit) heet: Flux.

Fantastisch: het in stilte voortbewegen, het 'hoppa!' inhaalgevoel, de hoge zit, de FWDs met onze kleuters, alle features die met je 'meedenken' zoals deuren, lichten en sloten. Ook geniet ik simpelweg van de 'novelty' van het laden: aansluiten, laadsessie starten, hapje eten, af en toe even kijken op de telefoon. Leuk.

Twee dingen die ons opvielen zo na de allereerste dag:
- De passagiersdeur moesten we soms een aantal maal dicht doen voordat de X ook vond dat hij dicht zat. Misschien was het de manier waarop mijn vrouw hem dichttrok. Via het scherm leek het wel steeds goed te gaan. Morgen eens goed testen.
- Raam bij de bestuurder heeft een stuk meer windruis dan aan de passagierskant. Als dat gelijk getrokken kan worden zou de rit nog een stukje stiller worden.

Moet wennen aan alle aandacht die we trekken, vooral natuurlijk met de FWDs open, maar eigenlijk zie ik alleen maar blije gezichten, dus niks mis mee.

Kan niet wachten tot het ochtend is...

View attachment 216935
Van harte
Veel plezier
 
  • Like
Reactions: HerrJones
@HerrJones Nice! Helaas staat de mijne nu al twee dagen bij Tesla en moesten ze hem zelfs naar de 'bodyshop' sturen om een FWD af te stellen.

Vraagje: wat is jouw bereik bij 90%? En hoe is het verbruik?

Vond mijn verbruik nogal tegenvallen maar kan ook komen door de straffe wind van de afgelopen week