Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je sites of iets dergelijks die jouw opmerking ondersteunen?
Bij mij weten heeft newmotion samenwerking met Shell en die is niet zo duurzaam.
Er lijkt een misverstand te zijn. Ligt vast aan mijn formulering.
Ik besef me dat Newmotion van Shell is, en dat ik daarmee een niet duurzaam bedrijf steun. Ik zie echter niet echt een alternatief.
Er zijn weinig kaarten met zo'n groot bereik, ook in het buitenland.
ANWB is ook niet duurzaam qua beleid.
Ik ken nog geen gratis kaarten van duurzame bedrijven. De kaart van VandeBron (bijvoorbeeld) kost een bedrag per maand.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
deze foto kon jullie ook niet onthouden, vorige week gemaakt, ....

Ik vind hem VET....
Tesla M3 Long Range Pearl White002.jpg
 
Morgen een ritje van zo'n 360 kilometer voor de boeg.
Dat zou in theorie zonder laden moeten kunnen. Ben erg benieuwd hoe dat morgen in de praktijk gaat.
Ik moet zeggen dat mijn verbruik gemiddeld gezien nog wat hoger ligt dan dat ik hier op het forum voorbij zie komen. :)
Wordt me dus inhouden morgen.

Dit was mijn ritje vanochtend naar kantoor...

tm3-verbruik-ritje-kantoor.jpg


Wel lekker, dat het zo rustig is op de weg door de Carnaval. ;)
Heerlijke wagen!

Wind.

Dat is de reden.

Als je TeslaWinds gebruikt (kan op de browser in de auto) zie je precies wat de huidige windsnelheid is en vanuit welke windrichting die komt. Als je dan ziet dat er wind van 30km/h tegen je neus komt kan je daar rekening mee houden en snelheid minderen (tenzij je een beetje achter een busje kan draften, scheelt ook een hoop -altijd goede afstand houden uiteraard-)
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Mr.DG and robertvg
Ik kan thuis laden en verwacht een laadpas maar heel zelden nodig te hebben. Eigenlijk alleen in situaties waar geen supercharger binnen rijdbare afstand aanwezig is. Zoals wanneer we eind mei naar de Lot in Frankrijk gaan.
Ik zou het liefste niet Shell maar VandeBron steunen, maar een vast bedrag per maand voor iets wat ik nauwelijks gebruik, houdt me tegen.
Vraag de gratis Anwb pas aan en gebruik die in geval van nood.
 
Ik kan thuis laden en verwacht een laadpas maar heel zelden nodig te hebben. Eigenlijk alleen in situaties waar geen supercharger binnen rijdbare afstand aanwezig is. Zoals wanneer we eind mei naar de Lot in Frankrijk gaan.
Ik zou het liefste niet Shell maar VandeBron steunen, maar een vast bedrag per maand voor iets wat ik nauwelijks gebruik, houdt me tegen.

Ik ben voor e-flux gegaan.
https://www.e-flux.nl/laadpassen/

Met een gratis laadpas voor 0,15 per laadbeurt.
Ik verwacht weinig bij dit soort palen te laden, thuis een Tesla Wall Charger.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Hallo allemaal. Volg het forum al een tijdje alleen had nog geen account gemaakt. Ik heb 27 feb mijn tesla besteld via mistergreen maar moet nog sowieso tot eind april Mn BMW oprijden dus ik heb geduld. Leuk om hier te lezen. Jammer alleen dat er geen moderators zijn en er nu een 600 pagina`s dik algmeeen topic is en het lastig zoeken is. Voor de rest. Dank voor alle info tot nu toe!

Ik woon zelf in amsterdam. Hoe doen jullie het met laden? Heb je meerdere passen of is er een soort all-in one pas?
@Koetje krijg jij geen laadpas via Mistergreen dan? Heb je een lease inclusief laden?
 
Wind.

Dat is de reden.

Dat zal vast meegespeeld hebben, maar in dit geval zal het aan mijn vlotte optrekken en minder lage snelheden gelegen hebben.

Ik wil overigens voorkomen dat ik het type Teslarijder wordt dat achter vrachtwagens hangt om maar zuinig aan te doen. Ik wil vooral proberen met weinig aanpassing aan mijn rijstijl toch comfortabel om te kunnen gaan met het bereik. Liever 100 kilometer minder bereik, maar gewoon lekker doorrijden.

Daarom ben ik ook gegaan voor de Model 3 Long Range, ik zal niet heel vaak ritjes boven de 400 kilometer maken, maar wil dan ook wel gewoon door kunnen rijden.

Ga nu dus in de praktijk ontdekken of dit kan. :)

Net ff gechecked, btw. Sinds het ophalen afgelopen vrijdag heb ik nu 351,2 kilometer gereden, 77 kWh verbruikt en 220 Wh/km gehaald.
Uiteraard nu veelal nog de nieuwe auto getoond aan vrienden en familie, dus niet heel zuinig gereden.

Als ik morgen mijn verbruik onder de 190 Wh/km kan houden, dan moet die 360 kilometer lukken.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Michel3 and nervus
Dat zal vast meegespeeld hebben, maar in dit geval zal het aan mijn vlotte optrekken en minder lage snelheden gelegen hebben.

Ik wil overigens voorkomen dat ik het type Teslarijder wordt dat achter vrachtwagens hangt om maar zuinig aan te doen. Ik wil vooral proberen met weinig aanpassing aan mijn rijstijl toch comfortabel om te kunnen gaan met het bereik. Liever 100 kilometer minder bereik, maar gewoon lekker doorrijden.

Daarom ben ik ook gegaan voor de Model 3 Long Range, ik zal niet heel vaak ritjes boven de 400 kilometer maken, maar wil dan ook wel gewoon door kunnen rijden.

Ga nu dus in de praktijk ontdekken of dit kan. :)

Net ff gechecked, btw. Sinds het ophalen afgelopen vrijdag heb ik nu 351,2 kilometer gereden, 77 kWh verbruikt en 220 Wh/km gehaald.
Uiteraard nu veelal nog de nieuwe auto getoond aan vrienden en familie, dus niet heel zuinig gereden.

Als ik morgen mijn verbruik onder de 190 Wh/km kan houden, dan moet die 360 kilometer lukken.

Ik begrijp precies wat je bedoelt.
Toch is het wel handig om in ieder geval bewust te zijn van de factoren die een rol spelen bij het verbruik denk ik. Achter vrachtwagens hangen is totaal onnodig tenzij je een enorme inschattingsfout hebt gemaakt toen je vertrok. En dan nog zijn er in NL genoeg secundaire laadoplossingen (non-SuC) te vinden om je uit de brand te helpen. Dus lekker doorscheuren jij ;)
 
  • Like
Reactions: Elja Trum
Dat zal vast meegespeeld hebben, maar in dit geval zal het aan mijn vlotte optrekken en minder lage snelheden gelegen hebben.

Ik wil overigens voorkomen dat ik het type Teslarijder wordt dat achter vrachtwagens hangt om maar zuinig aan te doen. Ik wil vooral proberen met weinig aanpassing aan mijn rijstijl toch comfortabel om te kunnen gaan met het bereik. Liever 100 kilometer minder bereik, maar gewoon lekker doorrijden.

Daarom ben ik ook gegaan voor de Model 3 Long Range, ik zal niet heel vaak ritjes boven de 400 kilometer maken, maar wil dan ook wel gewoon door kunnen rijden.

Ga nu dus in de praktijk ontdekken of dit kan. :)

Net ff gechecked, btw. Sinds het ophalen afgelopen vrijdag heb ik nu 351,2 kilometer gereden, 77 kWh verbruikt en 220 Wh/km gehaald.
Uiteraard nu veelal nog de nieuwe auto getoond aan vrienden en familie, dus niet heel zuinig gereden.

Als ik morgen mijn verbruik onder de 190 Wh/km kan houden, dan moet die 360 kilometer lukken.

Dat is idd vrij hoog, ik zit zelf op 160wh/km over ca 700 km.
 
Er lijkt een misverstand te zijn. Ligt vast aan mijn formulering.
Ik besef me dat Newmotion van Shell is, en dat ik daarmee een niet duurzaam bedrijf steun. Ik zie echter niet echt een alternatief.
Er zijn weinig kaarten met zo'n groot bereik, ook in het buitenland.
ANWB is ook niet duurzaam qua beleid.
Ik ken nog geen gratis kaarten van duurzame bedrijven. De kaart van VandeBron (bijvoorbeeld) kost een bedrag per maand.
Is maar hoe je kijkt. New Motion is de duurzame tak van Shell. Naarmate een deel van een concern winstgevender wordt krijgt dat meer invloed binnen het geheel. Dan is NM gebruiken op langere termijn best ok