Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen een ritje van zo'n 360 kilometer voor de boeg.
Dat zou in theorie zonder laden moeten kunnen. Ben erg benieuwd hoe dat morgen in de praktijk gaat.
Ik moet zeggen dat mijn verbruik gemiddeld gezien nog wat hoger ligt dan dat ik hier op het forum voorbij zie komen. :)
Wordt me dus inhouden morgen.

Dit was mijn ritje vanochtend naar kantoor...

tm3-verbruik-ritje-kantoor.jpg


Wel lekker, dat het zo rustig is op de weg door de Carnaval. ;)
Heerlijke wagen!
 
Morgen een ritje van zo'n 360 kilometer voor de boeg.
Dat zou in theorie zonder laden moeten kunnen. Ben erg benieuwd hoe dat morgen in de praktijk gaat.
Ik moet zeggen dat mijn verbruik gemiddeld gezien nog wat hoger ligt dan dat ik hier op het forum voorbij zie komen. :)
Wordt me dus inhouden morgen.

Dit was mijn ritje vanochtend naar kantoor...

tm3-verbruik-ritje-kantoor.jpg


Wel lekker, dat het zo rustig is op de weg door de Carnaval. ;)
Heerlijke wagen!
Ik mag toch wel hopen dat 360km gaat lukken zonder opladen en de max snelheden aanhouden onderweg.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Communicatie is dramatisch. Bij deze de SMS:

Wij hebben een Autopilot upgrade uitgevoerd voor uw Model 3. U kunt nu gebruik maken van Autosteer en Traffic Aware Cruise control. Deze upgrade is kosteloos. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.

... De optie werkt echter (nog) niet.
Even gebeld... verwachting is dat de gratis AP upgrade binnen 1 tot 2 week geactiveerd wordt...
 
Morgen een ritje van zo'n 360 kilometer voor de boeg.
Dat zou in theorie zonder laden moeten kunnen. Ben erg benieuwd hoe dat morgen in de praktijk gaat.
Ik moet zeggen dat mijn verbruik gemiddeld gezien nog wat hoger ligt dan dat ik hier op het forum voorbij zie komen. :)
Wordt me dus inhouden morgen.

Dit was mijn ritje vanochtend naar kantoor...

tm3-verbruik-ritje-kantoor.jpg


Wel lekker, dat het zo rustig is op de weg door de Carnaval. ;)
Heerlijke wagen!

Ja behoorlijk hoog idd. Aan je verbruik te zien had je tegenwind en alle stoelverwarming vol aan :)
(ik neem aan dat hij alle energie gebruikers in de auto optelt en deelt door het aantal gereden km's)

Op hoeveel staat je verbruik op het totaal tot nu toe gereden km's?
 
Oew! @Elja Trum 250 Wh/km is wel heel hoog. Normaal zou je 360 km makkelijk moeten kunnen halen. Maar met zulk verbruik...

Ik zat zaterdag bij een retourtje Rotterdam ook een stuk hoger (188 Wh/km) dan de eerste 2 dagen (149). Toen was het 20 graden en zat ik alleen in de auto, zaterdag 10 graden en regen en met 3 volwassenen. En ik denk dat ik zaterdag wat langere stukken 130 km/u heb gereden, over A15 en A12.
Het is belangrijk dat de verwarming niet te hoog staat (ik nu 18,5 graden, is even wennen).
Maar zelfs met wind en regen en 10 graden moet je met wat zuinig rijden die 360 km zeker kunnen halen, als je begint met 90% acculading. En zo niet, dan is 10 minuten Superchargen genoeg.
 
  • Informative
Reactions: Elja Trum
Ja behoorlijk hoog idd. Aan je verbruik te zien had je tegenwind en alle stoelverwarming vol aan :)

Ah, die stoelverwarming. Dat zal het geweest zijn ja. ;)
Ik dacht dat het iets te maken had met die Tesla-grin op mijn gezicht tijdens het ritje...

Op hoeveel staat je verbruik op het totaal tot nu toe gereden km's?

Hoe zie ik dat?
Die grafiek laat alleen de laatste 50 kilometer zien, toch?
 
Aangezien dit letterlijk 'over-the-air' is, had ik op een wat snellere verwerking gehoopt:(.
Maar... zelf rijden blijft - waarschijnlijk - toch wel leuker :cool:
Dat hoop ik ook.
Op de vele snelweg stukken die ik rij, vind ik zelf rijden niet leuker. Ofwel druk verkeer, ofwel juist rustig. In beide gevallen is een auto die 95% van het werk doet, leuker. De CruiseControl die er nu op zit is wel heel dom...
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Ah, die stoelverwarming. Dat zal het geweest zijn ja. ;)
Ik dacht dat het iets te maken had met die Tesla-grin op mijn gezicht tijdens het ritje...



Hoe zie ik dat?
Die grafiek laat alleen de laatste 50 kilometer zien, toch?

Omhoog of naar beneden vegen idd, ik wist het eerst ook niet. :)
Daar kan je allerlei dagtellers ook instellen, heel handig.

En dus 1 vanaf het aller begin, die hou ik zo staan voorlopig.
 
Ik woon zelf in amsterdam. Hoe doen jullie het met laden? Heb je meerdere passen of is er een soort all-in one pas?

Bijna alle passen hebben goede roaming overeenkomsten met alle providers in Nederland.
The New Motion heeft beter dekking ook in het buitenland, je sponsort daarmee wel Shell met 0,35 transactiekosten per laadsessie.
Pas van VandeBron heeft een vast bedrag per maand, sponsor je duurzame energie.
En zo zijn er nog diverse passen, zie Laadpas Top 10 | 100% onafhankelijk | Tot 900% goedkoper
 
Ik kan thuis laden en verwacht een laadpas maar heel zelden nodig te hebben. Eigenlijk alleen in situaties waar geen supercharger binnen rijdbare afstand aanwezig is. Zoals wanneer we eind mei naar de Lot in Frankrijk gaan.
Ik zou het liefste niet Shell maar VandeBron steunen, maar een vast bedrag per maand voor iets wat ik nauwelijks gebruik, houdt me tegen.
 
Ik kan thuis laden en verwacht een laadpas maar heel zelden nodig te hebben. Eigenlijk alleen in situaties waar geen supercharger binnen rijdbare afstand aanwezig is. Zoals wanneer we eind mei naar de Lot in Frankrijk gaan.
Ik zou het liefste niet Shell maar VandeBron steunen, maar een vast bedrag per maand voor iets wat ik nauwelijks gebruik, houdt me tegen.
Kijk anders bij ANWB. Die hebben een gratis pas waarbij je 28 ct ex BTW per laadbeurt betaald naast het laden zelf voor het abonnement..
Gratis uw laadpas aanvragen - vraag hier uw laadpas aan - ANWB

Ik heb die pas ook, maar nog niet gebruikt ;)
 
  • Like
Reactions: robertvg
De zij ramen gaan geen probleem zijn om te tinten maar het achterste dakraam heb ik toch wel wat stress van.
Eerst mijn eigen wagen doen , nog 2 weken en ik kan mij laten gaan




Ik zie dit persoonlijk graag en op een witte wagen veel mooier ook. Nog geen enkele wagen gehad zonder tint op.
Het donkere vind ik niet erg.
Al eens gezien welke verwarmingsdraden Tesla Gebruikt, subtiel zijn ze niet en met window tint laat je ze nog eens extra opvallen.
Moet eens naar foto's kijken, echt lelijk en zeker als er dan nog eens lucht onder zit.
Zijramen zou ik wel doen en komt goed over omdat de originele windowtint van het dak tot aan het achterste raampje doorloopt.