Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nee in mijn geval heeft hij wel een kenteken maar nog geen datum eerste toelating en geen datum tenaamstelling. Kleur, gewicht en fiscale waarde heeft ie wel.
Maar let op: die fiscale waarde passen ze nog aan op het moment van levering. Bestel dus geen opties voordat de levering compleet is. Heb ik meegemaakt en ga daarvoor de komende jaren boeten met extra bijtelling :(
 
Ik heb vrijdag aan het eind van de middag een SR+ in het grijs besteld en kreeg meteen een VIN en kenteken. Verder niets meer gehoord. Betekent dat dat die ook pas in augustus komt? Het lijkt me dat mijn auto toch tenminste de plas al over is....
Ik heb de mijne (LR AWD SolidBlack Trekhaak) op donderdagavond 27-6-2019 rond 20:00 besteld, maar dan wel via 'direct beschikbaar voor levering' link.
Kreeg daarna met 20min een email met VIN en kenteken. Heb kenteken toen bij RDW gecheckt en stond, meen ik, op datum eerste toelating 28-6-2019.
Ik heb toen in het portal direct m'n rijbewijs, kvk uitreksel, etc. geupload, zodat Tesla de benodigde gegevens had.
Volgende ochtend rond 9:30 werd ik gebeld door Tesla Amsterdam met melding dat mijn auto afgeleverd kon worden, eindfactuur stond inmiddels ook klaar in portal.
Er was eerst wat verwarring over afleverlocatie Tilburg/Groningen, maar heb hem uiteindelijk zaterdagochtend in Groningen op kunnen halen.
Viel mij ook op dat Fiscale waarde op RDW kentekencheck eerst niet klopte (iets van 2k te hoog), maar na tenaamstelling staat deze nu goed (en datum eerste toelating staat nu ook op 29-6-2019).
Ik hoop dat je hem snel in ontvangst mag nemen!
 
Pff hier gaat de levering toch niet zo soepel. Afgelopen zaterdag een LR AWD blauwe uitvoering met 10 km bestelt. Deze had een korting van 3100 euro.
Nadat ik de aanbetaling had afgerond ontving ik ook direct de registratiegegevens met het kenteken. Het bleek dat de auto al op 28 maart als datum eerste registratie heeft. Oké dat kan daarvoor is er dan ook een korting gegeven...
Maar als ik naar de fiscale waarde ga kijken dan staat de auto op de RDW geregistreerd met een fiscale waarde van 65.700 ipv 59.350 euro zoals op de factuur staat!
En nee de auto heeft geen Full Self Driving maar alleen Autopilot.

Ik heb Tesla nu per email gevraagd of zij de fiscale waarde nog bij de RDW gaan aanpassen anders moeten wij helaas de koop annuleren dit ivm de extra fiscale bijtelling en extra verzekeringskosten.

En voor de afleverafspraak werden wij helaas niet gebeld maar kregen een SMS. Uiteraard op een dag en tijdstip dat wij absoluut niet kunnen (op vakantie). Ook hier maar een email voor gestuurd voor een andere dag.

Ik denk dat de Renault Zoe voorlopig nog maar niet in de verkoop gaat..
 
Pff hier gaat de levering toch niet zo soepel. Afgelopen zaterdag een LR AWD blauwe uitvoering met 10 km bestelt. Deze had een korting van 3100 euro.
Nadat ik de aanbetaling had afgerond ontving ik ook direct de registratiegegevens met het kenteken. Het bleek dat de auto al op 28 maart als datum eerste registratie heeft. Oké dat kan daarvoor is er dan ook een korting gegeven...
Maar als ik naar de fiscale waarde ga kijken dan staat de auto op de RDW geregistreerd met een fiscale waarde van 65.700 ipv 59.350 euro zoals op de factuur staat!
En nee de auto heeft geen Full Self Driving maar alleen Autopilot.

Ik heb Tesla nu per email gevraagd of zij de fiscale waarde nog bij de RDW gaan aanpassen anders moeten wij helaas de koop annuleren dit ivm de extra fiscale bijtelling en extra verzekeringskosten.

En voor de afleverafspraak werden wij helaas niet gebeld maar kregen een SMS. Uiteraard op een dag en tijdstip dat wij absoluut niet kunnen (op vakantie). Ook hier maar een email voor gestuurd voor een andere dag.

Ik denk dat de Renault Zoe voorlopig nog maar niet in de verkoop gaat..
Cataloguswaarde staat op de RDW site, niet de aankoopprijs. Dus de waarde wordt niet aangepast.
 
Cataloguswaarde staat op de RDW site, niet de aankoopprijs. Dus de waarde wordt niet aangepast.
Als ik de AWD nu configureer op de site dan kom ik ook uit op de prijs van 59.350 (exclusief afleveringskosten en verwijderingsbijdrage). Dat is toch de catalogusprijs?
De aankoopprijs was vanwege toegekende korting, apart vermeld op de factuur, uiteraard lager dan de 59.350.
 
De fiscale waarde van de RDW komt van de Belastingdienst. Die krijgt de waarde door van de importeur bij het aangeven voor de BPM (die idd voor Tesla's 0 zijn). De BD geeft 'm door aan de RDW.
Ik ben momenteel met de BD in onderhandeling over het aanpassen van die waarde omdat de full monty AP in de waarde maar niet de auto zit. Ik zal er tzt een draadje aan wijden.
 
  • Like
Reactions: Sregor
Pff hier gaat de levering toch niet zo soepel. Afgelopen zaterdag een LR AWD blauwe uitvoering met 10 km bestelt. Deze had een korting van 3100 euro.
Nadat ik de aanbetaling had afgerond ontving ik ook direct de registratiegegevens met het kenteken. Het bleek dat de auto al op 28 maart als datum eerste registratie heeft. Oké dat kan daarvoor is er dan ook een korting gegeven...
Maar als ik naar de fiscale waarde ga kijken dan staat de auto op de RDW geregistreerd met een fiscale waarde van 65.700 ipv 59.350 euro zoals op de factuur staat!
En nee de auto heeft geen Full Self Driving maar alleen Autopilot.

Ik heb Tesla nu per email gevraagd of zij de fiscale waarde nog bij de RDW gaan aanpassen anders moeten wij helaas de koop annuleren dit ivm de extra fiscale bijtelling en extra verzekeringskosten.

En voor de afleverafspraak werden wij helaas niet gebeld maar kregen een SMS. Uiteraard op een dag en tijdstip dat wij absoluut niet kunnen (op vakantie). Ook hier maar een email voor gestuurd voor een andere dag.

Ik denk dat de Renault Zoe voorlopig nog maar niet in de verkoop gaat..
Ik heb donderdagavond 27-6 besteld, maar vanwege einde 2e kwartaal denk ik geluk gehad dat hij zaterdag al afgeleverd Is. Bij mij stond fiscale waarde op rdw site donderdagavond, na ontvangst email met vin+kenteken, ook eerst verkeerd (2k te hoog meen ik). Na tenaamstelling o zaterdag geeft rdw de correcte fiscale waarde.
 
A4A1967A-C69A-4042-A251-02F751BA4618.jpeg
Mijn Tesla M3 LR RWD staat bij de auto wrapper, ontdekken ze op de brug dat er een meter! bodemplaat mist precies waar de motor zit! Direct met Tesla geschakeld!
 
  • Like
Reactions: Louter365
View attachment 425901 Mijn Tesla M3 LR RWD staat bij de auto wrapper, ontdekken ze op de brug dat er een meter! bodemplaat mist precies waar de motor zit! Direct met Tesla geschakeld!
Oeps. Dat is niet best. Gelijk even bij mij gechecked :). Er hoort idd onder de motor een plaat te zitten. Ander materiaal trouwens. Ziet er zachter uit en niet zo groot als jouw lijn in de foto aangeeft...
 
Goedenavond!
Lees al een tijdje mee op het forum. Ik ben in het proces van het bestellen van een tweetal LR AWD M3’s. Een lease en een koop. De lease variant is door ons eind april besteld. De tweede bestel ik binnenkort.
Nu beweert de leasemij dat de levertijd waarschijnlijk eind Augustus is. Iets wat mij sterk lijkt voor een standaard zwarte auto. Wat zijn hier een beetje de levertijden geweest van recente bestellingen? Ik heb het gevoel dat de leasemij de auto nog niet eens besteld heeft.

Nou de verwachtte aap kwam gister uit de mouw bij de leasemij, de auto is niet besteld, want 'ze durfde het niet aan....'. Ze hebben me dus 3 maanden voorgelogen. Zojuist bij Leasplan een besteld en dat was binnen een half uur geregeld. Nu maar weer (opnieuw) afwachten.

redelijk standaard config:
M3 AWD LR
zwart
19" Velgen
 
  • Love
Reactions: Yendred
De fiscale waarde van de RDW komt van de Belastingdienst. Die krijgt de waarde door van de importeur bij het aangeven voor de BPM (die idd voor Tesla's 0 zijn). De BD geeft 'm door aan de RDW.
Ik ben momenteel met de BD in onderhandeling over het aanpassen van die waarde omdat de full monty AP in de waarde maar niet de auto zit. Ik zal er tzt een draadje aan wijden.
Graag ik ben benieuwd wat hier uitkomt.