Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. Ik sprak voor mijn MY.
Maar hoe dan ook, op een drukke dag, waar je vreest (terecht of onterecht) overal te moeten wachten om te kunnen laden, ga je geneigd zijn om voller te laden eenmaal je een paal te pakken hebt.
ja denk ook dat je dan langer door blijft laden. Overigens vergroot dat alleen maar de problemen omdat als iedereen dat doet, de palen over het geheel een stuk minder efficient kunnen laden.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Uh 6 jaar, dat is het punt niet. Iemand schreef dat je aan de pomp net zo goed soms moet wachten. Alleen is dat minder erg als je dat op een dag maar 1 keer ipv 5 keer hoeft te doen.
en de rest van het jaar nooit wachten omdat je thuis laadt. De terugkerende vraag van ICE-ers "hoe lang duurt het laden" beantwoord ik dan ook steevast met "meestal 5 seconden, namelijk de stekker pakken en hem erin prikken, volgende dag is ie vol, op vakantie hooguit een uur extra per heen/terugreis want ook op lokatie zorg ik voor laadmogelijkheid" en "hoe lang sta jij stil op je heen/terugreis?" "Heb je ook een tolbadge?" (en zo nee "dus heel belangrijk vindt je tijdverlies helemaal niet, behalve als het voor je energie is?"
 
Klopt. Ik sprak voor mijn MY.
Maar hoe dan ook, op een drukke dag, waar je vreest (terecht of onterecht) overal te moeten wachten om te kunnen laden, ga je geneigd zijn om voller te laden eenmaal je een paal te pakken hebt.
Nee, toch? Als ik aan een drukke V2 sta te ‘pairen’ zoek ik direct de eerstvolgende v3 op om met minimaal laden daar heen te kunnen gaan. Ik geef mijn stekkie aan de v2 graag aan een ander 😅
 
  • Like
Reactions: job-lek
Met mijn oude S en zeker in de winter, was 300 km zowat tot 90% laden. En 100kW was de max snelheid.

Ik ga straks met de Y naar Italie over 2 dagen en hoef dan per dag maar 3 x 20 min te laden. In het verleden heb ik in de vakanties in europa veel SuCs gezien die net tegen hun limiet aan zaten. Door soms eentje eerder of later te nemen hoefde ik bijna nooit te wachten.

Maar zoiets kan heel snel omslaan als je net over de capaciteit heen gaat, kunnen de rijen heel lang worden. Maar dat is dus de vraag hoe dat zich heeft ontwikkeld met veel nieuwe EVs erbij en ook veel laadpalen. We gaan het meemaken deze zomer

L’histoire se répète 🤗
Lees dit doemscenario ieder jaar en het is nog nooit uitgekomen.
 
Ja maar dan heb je 's nachts een 100 procent sessie. Ook dan wordt het krap, tenzij je ergens in Noord-Italië zit. Laat maar weten hoe het straks gegaan is. Goede reis, bloody hot hier in Toscane.
Niet eens met ‘s nachts laden. Iets van 680 km dag 1:
46A88ED3-98BD-4FFC-BCC9-FB998E378FDB.jpeg


En 780 op dag 2:
18DE30E3-A401-4D39-BD60-98FC598ED3E2.jpeg


We zitten niet in zuid Italië.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Niet eens met ‘s nachts laden. Iets van 680 km dag 1:
View attachment 954945

En 780 op dag 2:View attachment 954946

We zitten niet in zuid Italië.
Oh. Drie keer per dag laden is 6 keer. Ja, dat zal best dan. Ben benieuwd of jij in de navigatie ook absurde voorspellingen krijgt.

Tip: Lugano is niks. Rij even door naar Melide. Schitterend!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
Jeetje iedereen schiet hier zo in de verdediging. Het enige wat hierboven wordt beweerd is dat er best veel verandert is de laatste tijd en hopelijk zal dit straks niet tot vervelende situaties leiden tijdens de vakantiedrukte bij het laden onder weg.
En wij beweren dat er aan beide kanten veel veranderd is.
En dat we niet mogen focussen op uitzonderingen.
 
En wij beweren dat er aan beide kanten veel veranderd is.
En dat we niet mogen focussen op uitzonderingen.
Ja, dat is prima. Maar hierboven worden zoveel andere zaken bij gehaald.

Ook als je zegt dat je niet mag focussen op uitzonderingen. Alsof je er niet over mag praten. Je hoeft hier niemand te overtuigen dat een EV gemiddeld genomen meer plussen dan minnen heeft. Iedereen heeft hier de keuze voor EV al gemaakt.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik heb een Model S 100D met gratis laden en een Model Y LR
De Model Y zal een stuk sneller laden waardoor we wat sneller kunnen aankomen. We maken een rit naar Utrecht-Berlijn-Auschtwitz-Utrecht.Kan ik ergen zien wat de laadkosten zijn wanneer ik besluit met de Model Y te rijden?
 
Ik heb een Model S 100D met gratis laden en een Model Y LR
De Model Y zal een stuk sneller laden waardoor we wat sneller kunnen aankomen. We maken een rit naar Utrecht-Berlijn-Auschtwitz-Utrecht.Kan ik ergen zien wat de laadkosten zijn wanneer ik besluit met de Model Y te rijden?
Bijvoorbeeld met abrp kan je van alles instellen en er komt ook een verbruik uit in kWh en EUR.
 
  • Like
Reactions: job-lek