Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben weer helemaal gerustgesteld en ga zonder stress op reis :rolleyes:
 

Attachments

  • 5637.jpg
    5637.jpg
    1.1 MB · Views: 65
We zijn tussen eind december een paar dagen in Rotterdam, omgeving Weena.

Is dit een Tesla veilige buurt?
Suggesties als Must See ?
Veilig genoeg. Blijft een stad uiteraard. Must see: De Markthal. Heeft ook prachtige ruime parkeergarage daarin met korting voor EV's (helaas alleen NL kentekens) en laadpalen. Goedkoop parkeren centrum Rotterdam - Interparking Markthal En vele andere highlights, Rotterdam is een must-see destination volgens Lonely Planet. En ook volgens mij, geboren Amsterdammer Rotterdam Tourist Information: het informatiepunt voor toeristen en bezoekers
 
Volgende week wordt mijn Tesla S afgeleverd... met kerst rijden we er gelijk mee naar Avoriaz (Frankrijk) voor wintersport. Ik ben enorm zenuwachtig of we goed van Suc naar Suc tot daar komen. Ik wil met een dakkoffer op de auto rijden.. Wat zijn jullie ervaringen? Ik vertrek vanuit Zuid-Limburg en kan zowel de route A61 via Basel-Geneve rijden als de Route du Solleil via Luxemburg-Metz-Nancy-Geneve. in afstand maakt het niet uit. Ik houd een beetje van doorrijden en hoop niet dat ik met 100km/h over de autobaan moet gaan sukkelen om op de plaats van bestemming te komen.
wie heeft ervaring in het rijden met dakkoffer en de route naar Basel?
 
Volgende week wordt mijn Tesla S afgeleverd... met kerst rijden we er gelijk mee naar Avoriaz (Frankrijk) voor wintersport. Ik ben enorm zenuwachtig of we goed van Suc naar Suc tot daar komen. Ik wil met een dakkoffer op de auto rijden.. Wat zijn jullie ervaringen? Ik vertrek vanuit Zuid-Limburg en kan zowel de route A61 via Basel-Geneve rijden als de Route du Solleil via Luxemburg-Metz-Nancy-Geneve. in afstand maakt het niet uit. Ik houd een beetje van doorrijden en hoop niet dat ik met 100km/h over de autobaan moet gaan sukkelen om op de plaats van bestemming te komen.
wie heeft ervaring in het rijden met dakkoffer en de route naar Basel?
He Sjoester, welkom allereerst.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met een dakkoffer. Er is hier wel al vaak over gesproken, reken op 20% meer verbruik. Als je na afloop nog even je ervaringen wilt vertellen, graag. Vanaf de SuC bij Geneve is het zo'n 86 km naar Avoriaz. Op de heenweg zul je veel verbruiken omdat je omhoog gaat. Schrik daar niet van. Op de terugweg zul je echter zelfs voor een deel bereik terugwinnen. In principe moet je het heen en weer makkelijk halen. Op de route tot geneve zou ik gewoon veel korte ritten tussen SuC's plannen, liever een stopje meer dan proberen lange ritten te maken met lage snelheid. Dat is sowieso een beetje de stelregel voor lange ritten. Succes en veel plezier.
 
  • Like
Reactions: daan
Volgende week wordt mijn Tesla S afgeleverd... met kerst rijden we er gelijk mee naar Avoriaz (Frankrijk) voor wintersport. Ik ben enorm zenuwachtig of we goed van Suc naar Suc tot daar komen. Ik wil met een dakkoffer op de auto rijden.. Wat zijn jullie ervaringen? Ik vertrek vanuit Zuid-Limburg en kan zowel de route A61 via Basel-Geneve rijden als de Route du Solleil via Luxemburg-Metz-Nancy-Geneve. in afstand maakt het niet uit. Ik houd een beetje van doorrijden en hoop niet dat ik met 100km/h over de autobaan moet gaan sukkelen om op de plaats van bestemming te komen.
wie heeft ervaring in het rijden met dakkoffer en de route naar Basel?

Best is U reis plannen op www.evtripplanner.com
Daar kun je temperatuur en gewicht ook ingeven, wat een zwaar tol kan vragen (10 à 20%). Dakkoffer zal idd niet helpen.
Op evtripplanner kun je dan ook makkelijk de route of SuC stops aanpassen. Wanneer ik de betere route heb gevonden (om de langere stops te laten gebeuren op lunch tijd bv.), haal ik dan de data's (afstanden, tijden) van evtripplanner en verwerkt het in een leesbaar excel tabel. Makkelijk ook voor de familie om te weten waar en wanneer we stoppen.
 
He Sjoester, welkom allereerst.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met een dakkoffer. Er is hier wel al vaak over gesproken, reken op 20% meer verbruik. Als je na afloop nog even je ervaringen wilt vertellen, graag. Vanaf de SuC bij Geneve is het zo'n 86 km naar Avoriaz. Op de heenweg zul je veel verbruiken omdat je omhoog gaat. Schrik daar niet van. Op de terugweg zul je echter zelfs voor een deel bereik terugwinnen. In principe moet je het heen en weer makkelijk halen. Op de route tot geneve zou ik gewoon veel korte ritten tussen SuC's plannen, liever een stopje meer dan proberen lange ritten te maken met lage snelheid. Dat is sowieso een beetje de stelregel voor lange ritten. Succes en veel plezier.
Bedankt voor de goede tips!!! het kriebelt.... can't wait... ik zal een reisverslagje maken na afloop. Trouwens in Avoriaz in parkeergarage Plateau hebben ze sinds deze week een oplaad service voor EV's. reserveren vooraf is noodzakelijk, na aankomst de sleutel van de auto inleveren en de parkeerwachter hangt de auto op een bepaald moment in de week aan de lader. We hebben hier als appartement eigenaren flink om moeten zeuren, maar gelukkig is deze service er nu.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Carl and simonsmidt
Volgende week wordt mijn Tesla S afgeleverd... met kerst rijden we er gelijk mee naar Avoriaz (Frankrijk) voor wintersport. Ik ben enorm zenuwachtig of we goed van Suc naar Suc tot daar komen. Ik wil met een dakkoffer op de auto rijden.. Wat zijn jullie ervaringen? Ik vertrek vanuit Zuid-Limburg en kan zowel de route A61 via Basel-Geneve rijden als de Route du Solleil via Luxemburg-Metz-Nancy-Geneve. in afstand maakt het niet uit. Ik houd een beetje van doorrijden en hoop niet dat ik met 100km/h over de autobaan moet gaan sukkelen om op de plaats van bestemming te komen.
wie heeft ervaring in het rijden met dakkoffer en de route naar Basel?
Welkom in de familie Sjoester. Over Frankrijk is iets meer een uitdaging. Je moet dan Nancy-Beaune rijden en dat gaat prima met een 90D, maar met een 75D, bij koud weer, wind tegen en die dakkoffer is het krap. Bovendien is het toch iets om via Beaune, de A39 is korter en lekker rustig. Ik zou via Zwitserland gaan.
 
Bedankt voor de goede tips!!! het kriebelt.... can't wait... ik zal een reisverslagje maken na afloop. Trouwens in Avoriaz in parkeergarage Plateau hebben ze sinds deze week een oplaad service voor EV's. reserveren vooraf is noodzakelijk, na aankomst de sleutel van de auto inleveren en de parkeerwachter hangt de auto op een bepaald moment in de week aan de lader. We hebben hier als appartement eigenaren flink om moeten zeuren, maar gelukkig is deze service er nu.
Oooooo......nou, dan is er van zorgen al helemaal geen sprake meer. Dan is het alleen nog een kwestie van je mentaal instellen op het feit dat je niet meer zoals vroeger met één keer onderweg tanken naar Avoriaz kunt blazen, maar gewoon regelmatig (met dakkoffer waarschijnlijk elke 200km of iets meer) moet stoppen en een half uur laden. Er zijn mensen die dat zelfs een verademing vinden. Dat geldt voor mij niet, ik vind het net te veel van het goede, maar het is wel degelijk relaxter en je moet je er gewoon op instellen.
Hoe meer skidorpen parkeergarages hebben met oplaadfaciliteiten hoe beter, dus dat hebben jullie goed voor elkaar!
 
We zijn tussen eind december een paar dagen in Rotterdam, omgeving Weena.

Is dit een Tesla veilige buurt?
Suggesties als Must See ?


Welcome to Rotterdam!

Check voor de toeristen big five: Lonely Planet Travel Guides and Travel Information

Aanrader: Met metro naar Wilhelminaplein (auto is langzamer, zelfs een Tesla), lopen naar Hotel New York, de hoerenloper over naar Katendrecht: daar de Feniks Food Factory voor heerlijk bier en eten, en, oh nostalgie: daarnaast het flipperkast museum. Iets verderop de SS Rotterdam.

Tesla veilig? Jawel. Parkeren op straat of in de parkeergarage Schouwburgplein bij het Weena is geen probleem. Diverse 11kw laders in de buurt, in de garage zijn er twee.
Er schijn lekkage met lakschadedreiging te zijn, dat wel.

Veel plezier!