Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lading overhevelen

This site may earn commission on affiliate links.
We hebben vast wel een aantal techneuten in ons midden maar waarom is er geen laadkabel waar je een tesla lading mee kunt overhevelen? Zou toch een uitkomst zijn en je kunt snel een gestrande tesla even verder helpen?
Misschien een uitdaging voor onze Vendors?
Of zie ik wat over het hoofd
 
Accu wisselen :)

Ik zie al ANWB met een aanhanger en een aantal accu packs erop :D:p

Volgens mij mag de fabrikant het niet leveren(juridisch is het dan een stroom leverancier.. denk ik, shoot me if wrong ) een auto zou mijn inzien ook perfect kunnen functioneren als een accu voor het huis, overdag laden, in de nacht stroom leveren, niet aan het fris gekoppeld.

Maar dat geheel terzijde:rolleyes:

Er zijn nog geen systemen waarbij een elektrische auto een andere elektrische auto kan opladen.
 
Ik zie al ANWB met een aanhanger en een aantal accu packs erop :D:p

Zijn ze toch echt mee bezig:
Er wordt gewerkt aan een mobiele oplossing voor het bijladen van de EV-batterij. Zo is er in Amsterdam nu een proef met een nieuwe elektrische wegenwachtauto die ter plekke de batterij kan opladen
Pechhulp elektrische auto van de Wegenwacht | ANWB Wegenwacht®

Ik zag op de formule E in Berlijn dit jaar ook al mobiele laadstations met een (dacht ik) 70kWh accupack bij de Mercedes EQC staan.
 
Volgens mij mag de fabrikant het niet leveren(juridisch is het dan een stroom leverancier.. denk ik, shoot me if wrong ) een auto zou mijn inzien ook perfect kunnen functioneren als een accu voor het huis, overdag laden, in de nacht stroom leveren, niet aan het fris gekoppeld.
Volgens mij heb ik dat idd vaker gehoord in plannen ja om iedereen zijn auto accu daarvoor in te zetten
 
V2G, V2H, ..... is al vrij lang vrij veel over te doen. En bestaat ook al een tijdje. In welke mate het ook operationeel gebruikt wordt weet ik niet.

Maar als je V2H klaar hebt dan kun je de output toch simpel gebruiken voor H2V, lijkt mij ...
 
Dat, maar er was ook een andere reden voor. Maar ik kan mij niet meer herinneren wat Elon daar destijds exact over opmerkte. Maar hij was wel heel duidelijk: gaat nooit gebeuren.

Andere EV's zijn er wel mee bezig en er zullen er meer volgen als salderen over is en de overgang naar meer groene stroom de piekbelastingen (+ & -) in het net verder opstuwen. Smart laden gaat in de toekomst echt nog wel wat stappen maken. Ik verwacht dat alle EV-merken dan wel mee zullen gaan. Inclusief Tesla :)
 
ik mis de (technische) onderbouwing. Want daar gaat het mij meer om
Tuurlijk gaat het momenteel. Het kost enkel veel tijd.

Een directe aansluiting naar je accu heb je niet. Wat wel kan is op je 12V accu een omvormer zetten naar 230V, en dan met je mobiele lader een andere Tesla aan een kW laden of zo.

Maar dat is niet wat je wou, jij wou een manier om snel te laden :)
 
Om energie vanuit je auto het huis in te pompen is er een inverter nodig die van DC 400V omzet naar 230V AC 50Hz synchroon aan het lichtnet. Zoiets als de inverter voor zonnepanelen op je dak. Zo’n ding zit in geen enkele Tesla denk ik. M.a.w. V2H vereist extra hardware in de auto ?
Elon gaat dat vast niet gratis leveren...
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3