Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
DAB werkt bij mij denk ik prima, alleen omgeving van SuC Zevenaar niet zo best. De afsluitrijk kan ik mij herinneren had ik ook prima ontvangst. Heb meestal een zender op staan welke niet op de FM zit, dus is ook géén FM Link geweest. Vin 29.nogiets dus ik zou volgens de stelling hier dan een goede DAB ontvanger hebben.

Ik denk dat de conclusie dat de problemen zich vooral voor een bepaald VIN nummer voordoen wel gerechtvaardigd is. Dat gold overigens niet alleen voor de DAB maar alleen met de DAB lijkt Tesla wat moeite te hebben om het op te lossen. Heb er overigens nog wel alle vertrouwen in dat ze dat wel gaan doen.
 
Ik heb nu toch iets raars aan mijn fiets hangen. Af en toe gaat spontaan de passagiers deur open. Gelukkig niet tijdens het rijden. Het gebeurt wel altijd samen met een andere actie, bijvoorbeeld het openen van de kofferdeksel, het openen van de bestuurdersdeur, het losmaken van de gordel. Heel irritant, want als je het niet door hebt loop je weg van de auto in de veronderstelling dat hij automatisch op slot gaat, wat niet het geval is omdat de deur openstaat. Het service centre heeft er nog nooit van gehoord en je zult natuurlijk zien dat het probleem niet te reproduceren is als ik daar langs ga. Net zoals de charge klep die soms pas na 10 keer proberen open gaat en het linker achterportier dat soms hapert en waarvan de deurkruk "hapt". Iemand anders het spook openen al eens ervaren?
 
Misschien sluiting, zal me niets verbazen na wat ik mee maakte. Buitje en toe de achterklep open, het water komt langs de steldoppen, klepbediening eruit zetten, kortom hele klep van binnen vol
ImageUploadedByTapatalk1411144134.167264.jpg

ImageUploadedByTapatalk1411144157.173297.jpg
 
Ik heb nu toch iets raars aan mijn fiets hangen. Af en toe gaat spontaan de passagiers deur open. Gelukkig niet tijdens het rijden. Het gebeurt wel altijd samen met een andere actie, bijvoorbeeld het openen van de kofferdeksel, het openen van de bestuurdersdeur, het losmaken van de gordel. Heel irritant, want als je het niet door hebt loop je weg van de auto in de veronderstelling dat hij automatisch op slot gaat, wat niet het geval is omdat de deur openstaat. Het service centre heeft er nog nooit van gehoord en je zult natuurlijk zien dat het probleem niet te reproduceren is als ik daar langs ga. Net zoals de charge klep die soms pas na 10 keer proberen open gaat en het linker achterportier dat soms hapert en waarvan de deurkruk "hapt". Iemand anders het spook openen al eens ervaren?
Charge klep die niet open gaat: is dat met de knop op de stekker van de UMC of vanuit het display in de auto? In het eerste geval moet je de stekker een halve meter hoger houden als je op de knop drukt, want de sensor zit bij de achterruit, niet bij het klepje... (geleerd van het SC omdat ik hetzelfde probleem had). Verder geen problemen met de deuren hier... (V5.xx, nog geen V6)
 
Charge klep die niet open gaat: is dat met de knop op de stekker van de UMC of vanuit het display in de auto? In het eerste geval moet je de stekker een halve meter hoger houden als je op de knop drukt, want de sensor zit bij de achterruit, niet bij het klepje... (geleerd van het SC omdat ik hetzelfde probleem had). Verder geen problemen met de deuren hier... (V5.xx, nog geen V6)
Charge klep probleem heb ik zowel met UMC knop als vanuit display. Je hoort hem wel klikken, dus de knop werkt, maar het lijkt of hij klemt en daardoor niet openklapt. Andere keren gaat ie weer als een zonnetje. Tijdens onderhoud bij Tesla natuurlijk ook :(
Net 6.0 geïnstalleerd, dus ik ben benieuwd of dat het deurprobleem doet verdwijnen. Lekkage in de achterklep heb ik nog niet echt meegemaakt.
Ik weet het. Naast mensen die meerdere motoren en batterijen hebben moeten vervangen is dit natuurlijk klein bier, maar ik zou er toch graag van af willen. Het probleem natuurlijk, de Tesla voor geen goud :smile:. Ga volgende week maar eens bij SC Amsterdam langs, nadat ik de stoelen heb laten aanpassen in Amsterdam ZO.
 
Even langs het service centre om een rare "kloink" te laten beluisteren. Hoor je vooral als je bij lage snelheid "gas" loslaat. Klinkt als iets metaligs in de aandrijving. Monteur hoorde het direct en constateerde dat de drive unit vervangen moet worden omdat het speling betreft ergens in de aandrijving die alleen maar erger wordt. Na kort overleg tussen de Tesla mensen krijg ik te horen dat ik niet meer verder mag rijden. Ai, dat zat niet in de planning. Direct vervangend vervoer geregeld en ik krijg nog wel bericht wanneer er een drive unit beschikbaar is want die zijn blijkbaar schaars op dit moment. Tot mijn verbazing krijg ik dezelfde avond om 22:30(!) nog bericht dat de auto al klaar is en dat ik hem maandag op kan halen. Top service! Nu maar hopen dat mijn nieuwe drive unit net zo stil is als mijn vorige.
Ben ik nu een volwaardig forum lid nu mijn eerste drive unit vervangen is?
 
Poeh, wat een broekie ben ik dan nog, al die onderdelen heb ik nog origineel :eek:
Hoewel dat volgende week zou kunnen veranderen, 8 okt wordt er o.a. naar mijn steeds harder zingende motor gekeken...

19910 is geleverd op 26-11-2013, intussen 49.750km. op de teller.

originele staat. (kabelboom ivm 32A laden buiten beschouwing gelaten)

ik draag zorg voor mijn spullen :smile:

Edit : voorruit is wel vervangen wegens flinke barst .
 
Last edited:
Even langs het service centre om een rare "kloink" te laten beluisteren. Hoor je vooral als je bij lage snelheid "gas" loslaat. Klinkt als iets metaligs in de aandrijving. Monteur hoorde het direct en constateerde dat de drive unit vervangen moet worden omdat het speling betreft ergens in de aandrijving die alleen maar erger wordt. Na kort overleg tussen de Tesla mensen krijg ik te horen dat ik niet meer verder mag rijden. Ai, dat zat niet in de planning. Direct vervangend vervoer geregeld en ik krijg nog wel bericht wanneer er een drive unit beschikbaar is want die zijn blijkbaar schaars op dit moment. Tot mijn verbazing krijg ik dezelfde avond om 22:30(!) nog bericht dat de auto al klaar is en dat ik hem maandag op kan halen. Top service! Nu maar hopen dat mijn nieuwe drive unit net zo stil is als mijn vorige.
Ben ik nu een volwaardig forum lid nu mijn eerste drive unit vervangen is?

Vreemd, ik heb exact hetzelfde en het wordt inderdaad erger en erger. Ik kan gewoon doorrijden volgens Tesla en is er een nieuwe drive unit besteld (al bijna drie weken wacht ik daar op). 12V accu is wel al vervangen vorige week donderdag maar de drive unit was nog niet binnen.
 
Vreemd, ik heb exact hetzelfde en het wordt inderdaad erger en erger. Ik kan gewoon doorrijden volgens Tesla en is er een nieuwe drive unit besteld (al bijna drie weken wacht ik daar op). 12V accu is wel al vervangen vorige week donderdag maar de drive unit was nog niet binnen.

IK heb hetzelfde en kreeg te horen dat ik door kon rijden tot de drive unit over een paar weken vervangen wordt.
Als het alleen bij lage snelheden hoorbaar (20-25 km/uur) is dan zou het geen probleem zijn, als het zich ook gaat voordoen bij hogere snelheden (> 50 km/uur) wordt het kritiek.