Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ga ik zeker eens doen, we waren van plan om zondag een uitstapje te maken naar Oosterhout (NB). Gelijk een test van de SC en van de 3G in NL.

Tip: installeer de Flitsmeister app. Dan kun je met een (redelijk) gerust geweten de acceleratie testen. Met name de A59 ten noorden van Oosterhout is een zeer rustige weg, zeker op zondag. Wel opletten dat je geen politieagent inhaalt, zoal een ferrari laatst deed. De politie Volvo heeft 'm pas 50 km verderop kunnen aanhouden.
 
Vandaag Telefoontje van SC Den Haag, vervangen drive train gaat wederom niet door omdat de onderdelen er nog steeds niet zijn. Ze gaven zelfs aan dat ze niet wisten wanneer deze dan wel komen. Ben hier niet blij mee want ik brom nog steeds en heb netjes gewacht tot een beurt voor de oplossing.
 
Vandaag Telefoontje van SC Den Haag, vervangen drive train gaat wederom niet door omdat de onderdelen er nog steeds niet zijn. Ze gaven zelfs aan dat ze niet wisten wanneer deze dan wel komen. Ben hier niet blij mee want ik brom nog steeds en heb netjes gewacht tot een beurt voor de oplossing.
Bij mij helaas hetzelfde verhaal, de boel bromt weer (de drive train is al een keer eerder vervangen) en ook ik moet wachten op onderdelen. Helaas!
 
Sinds gisteren heb ik enorm veel geluidshinder door slechte sluiting van het opendak. Visueel lijkt het of de rubber niet goed zit, vanaf 100km krijg je een fluittoon.
Heb al verschillende keren dak open en dicht gedaan maar zonder effect.

Heb geprobeerd van enkele foto's te nemen, van vermoedelijk het probleem - is de opening bij iemand anders ook zo ?

IMG_2316.jpg
IMG_2317.jpg
 
Ja, dat euvel had ik ook.
De oorzaak is het sluiten op (te) hoge snelheid. (kan blijkbaar niet meer in actuele s/w versie)
De oplossing is om het sluitrubber aan de achterzijde met de hand weer in de originele toestand te 'kantelen'.
Zo werd het mij geinstrueerd. Uiteindelijk heeft een SC medewerker het in 1 seconde gedaan. Ik durfde niet de benodigde kracht te zetten. (watje, jaja.)
 
Sinds gisteren heb ik enorm veel geluidshinder door slechte sluiting van het opendak. Visueel lijkt het of de rubber niet goed zit, vanaf 100km krijg je een fluittoon.
Heb al verschillende keren dak open en dicht gedaan maar zonder effect.

Heb geprobeerd van enkele foto's te nemen, van vermoedelijk het probleem - is de opening bij iemand anders ook zo ?

View attachment 52492View attachment 52493

had net hetzelfde . Op enkele minuten opgelost in SC.
 
Heb ik ook gehad. Is een update voor. Ik heb m uiteindelijk tijdens het sluiten het laatste stuk (hardhandig) geholpen. Sindsdien sluit ie wel weer al lijkt het dak er iets scheef in te liggen.

Dus sluiten en effe van boven meeduwen ?

- - - Updated - - -

Ja, dat euvel had ik ook.
De oorzaak is het sluiten op (te) hoge snelheid. (kan blijkbaar niet meer in actuele s/w versie)
De oplossing is om het sluitrubber aan de achterzijde met de hand weer in de originele toestand te 'kantelen'.
Zo werd het mij geinstrueerd. Uiteindelijk heeft een SC medewerker het in 1 seconde gedaan. Ik durfde niet de benodigde kracht te zetten. (watje, jaja.)

Kan je iets meer info geven ? wat en waar moet ik juist proberen de zaak terug te krijgen ?
 
Aan de achterzijde van het pano dak zit een rubber aan de onderkant van het glas.
Dat rubber kantelt bij het sluiten op hoge snelheid.
Bij een gedeeltelijk geopend dak (meer dan 12%) kun je het rubber met je hand (proberen) terug te kantelen.
Of je laat het bij het SC doen in een seconde.
 
Bij mij begint sinds kort mijn dak te ruisen bij snelheden groter dan ca. 110 km/u, afhankelijk van de tegenwind.
Heb er een mail over gezonden naar SC in Amsterdam, maar wacht nog op antwoord.
Ook over de brom en klikken van de aandrijving bij lage snelheden niets meer gehoord.
Binnenkort toch maar eens tijd vrijmaken en er langs gaan rijden...
 
Bij mij begint sinds kort mijn dak te ruisen bij snelheden groter dan ca. 110 km/u, afhankelijk van de tegenwind.
Heb er een mail over gezonden naar SC in Amsterdam, maar wacht nog op antwoord.
Ook over de brom en klikken van de aandrijving bij lage snelheden niets meer gehoord.
Binnenkort toch maar eens tijd vrijmaken en er langs gaan rijden...
Had dit ook, wat vilt op het lipje van het dak loste dat volledig op!