You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil mijn TPMS reset knop terug die Tesla van mij heeft gestolen bij één van de laatste software updates!
De modellen met de eerste typen sensoren zijn niet zelf lerend. Wielconfiguratie veranderen helpt niet om de sensoren aan te leren. Dat betekent dat je tegenwoordig twee keer per jaar naar een service center moet om de sensoren in te laten leren na wisselen zomer en winterbanden. Tegen betaling en het kost me ook ruim twee uur per keer. Terwijl ik gewoon een reset knop had in de auto die precies deed wat hij moest doen :-(
Ik zie in het databestand dat er in NL nog 1936 Model S voertuigen op de weg zijn met een datum eerste toelating van voor oktober 2014 (toen kwam het nieuwe type sensoren). Die zullen allemaal dit probleem hebben, ik snap niet dat er hier in NL nog nauwelijks over geklaagd wordt.
Onze p85 uit november 2013 heeft inmiddels een nieuw tpms systeem (de nieuwe versie) nadat het eerste systeem is gecrashed. Dus ook geen probleem meer met resetten. Kostte iets van € 750 inclusief, zie je ook meteen de druk per band.Ik wil mijn TPMS reset knop terug die Tesla van mij heeft gestolen bij één van de laatste software updates!
De modellen met de eerste typen sensoren zijn niet zelf lerend. Wielconfiguratie veranderen helpt niet om de sensoren aan te leren. Dat betekent dat je tegenwoordig twee keer per jaar naar een service center moet om de sensoren in te laten leren na wisselen zomer en winterbanden. Tegen betaling en het kost me ook ruim twee uur per keer. Terwijl ik gewoon een reset knop had in de auto die precies deed wat hij moest doen :-(
Ik zie in het databestand dat er in NL nog 1936 Model S voertuigen op de weg zijn met een datum eerste toelating van voor oktober 2014 (toen kwam het nieuwe type sensoren). Die zullen allemaal dit probleem hebben, ik snap niet dat er hier in NL nog nauwelijks over geklaagd wordt.
Misschien is dit een schappelijke oplossing?Ik heb geen belangstelling voor een nieuw TPMS systeem, mijn huidige werkt prima als ze gewoon de knop terug geven.
Ik vind het geen probleem als ze er een nieuw systeem in zetten, maar ik ga er absoluut niet voor betalen. Als zij iets stuk maken mogen ze het ook zelf oplossen.
Waarschijnlijk is nog niet iedereen aan het winterbanden wisselen. Van de 2000 auto's zal toch wel de helft winterbanden gaan monteren, ik hoop dat de klachtenstroom dan wel goed op gang komt. Na het eemc probleem van de MCU1 nu dit weer. Schandalig dat Tesla hun ontwerpfouten niet oplost!
Misschien is dit een schappelijke oplossing?
€ 24,48 69% Off | Jansite Smart Auto TPMS Bandenspanningscontrolesysteem Solar Power Digital LCD Display Auto Alarmsystemen Bandenspanning
Ben bang dat dit (met spoed) een afspraak bij een SeC wordtSinds een weekje doet mijn bestuurderskant dagrijlichtverlichting het niet meer. Het is het witte licht aan de bovenkant van de lamp. De gewone koplampen doen het nog wel.
Nu kom ik er net achter dat het knipperlicht in dezelfde lichtunit nu ook niet werkt. Als de auto geparkeerd is met lampen uit brand het knipperlicht in de unit contant heel lage sterkte oranje. Alsof hij een heel beetje aan staat...
Heb al een keer gereset, maar dat maakt voor de verlichting volgens mij niet uit. (knipperen / aan-uit ook niet tijdens de reset).
Iemand een idee?
Geen afspraak maken. Gewoon binnenlopen. Hiermee kunnen ze je niet laten gaan.Ben bang dat dit (met spoed) een afspraak bij een SeC wordt
Die zullen allemaal dit probleem hebben, ik snap niet dat er hier in NL nog nauwelijks over geklaagd wordt.
Winterbanden in de lente en zomer? En hoe lang doe je dan met dat zachte rubber? 6 maanden?Niet iedereen heeft hier last van. In mijn P85 uit december 2013 zijn de sensoren al jaren geleden vervangen voor het nieuwe type. Bovendien rij ik het hele jaar op winterbanden, dat is minder gedoe dan 2x per jaar wisselen.
Dagrijverlichting is niet verplicht, kan best even wachten, lijkt me. Gewoon plannen en erbij schrijven dat je mobiel service op prijs zou stellen . En zet eventueel tijdelijk je verlichting van “auto” om naar dimlicht , dan gaat je zichtbaarheid vooruit.
Een discussie over al dan niet verplichte dagrijverlichting even terzijde schuiven: het knipperlicht doet het ook niet. Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat dat een spoedje isDagrijverlichting is niet verplicht, kan best even wachten, lijkt me. Gewoon plannen en erbij schrijven dat je mobiel service op prijs zou stellen . En zet eventueel tijdelijk je verlichting van “auto” om naar dimlicht , dan gaat je zichtbaarheid vooruit.
Die had ik gemist: inderdaad spoedje!Gaat ook om richtingaanwijzer linksvoor he.. dat vind ik minder chil.
Gaat ook om richtingaanwijzer linksvoor he.. dat vind ik minder chil.
Niet iedereen heeft hier last van. In mijn P85 uit december 2013 zijn de sensoren al jaren geleden vervangen voor het nieuwe type. Bovendien rij ik het hele jaar op winterbanden, dat is minder gedoe dan 2x per jaar wisselen.
Volgens mij heb je dan geen geldige APK.Ik rij al 2 jaar met de waarschuwing in het dashboard, vanwege 1 kapotte tpms. Tesla wil/kan het systeem niet uitschakelen toen ik daar naar vroeg. Ik heb nog nooit eerder zo'n systeem in een auto gehad en ook nog nooit een lekke band, dus ik zou het graag missen.
Vervanging kost rond de 500,-, mij teveel voor iets waar ik sowieso geen waarde aan hecht. Kwikfit kon er overigens ook niets mee bij de bandenwissel.