Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil mijn TPMS reset knop terug die Tesla van mij heeft gestolen bij één van de laatste software updates!

De modellen met de eerste typen sensoren zijn niet zelf lerend. Wielconfiguratie veranderen helpt niet om de sensoren aan te leren. Dat betekent dat je tegenwoordig twee keer per jaar naar een service center moet om de sensoren in te laten leren na wisselen zomer en winterbanden. Tegen betaling en het kost me ook ruim twee uur per keer. Terwijl ik gewoon een reset knop had in de auto die precies deed wat hij moest doen :-(

Ik zie in het databestand dat er in NL nog 1936 Model S voertuigen op de weg zijn met een datum eerste toelating van voor oktober 2014 (toen kwam het nieuwe type sensoren). Die zullen allemaal dit probleem hebben, ik snap niet dat er hier in NL nog nauwelijks over geklaagd wordt.

Wellicht ook auto's zonder winterbanden / bandenwissel.
Dan wordt het probleem een stuk kleiner.....
 
  • Like
Reactions: one-ten
Ik wil mijn TPMS reset knop terug die Tesla van mij heeft gestolen bij één van de laatste software updates!

De modellen met de eerste typen sensoren zijn niet zelf lerend. Wielconfiguratie veranderen helpt niet om de sensoren aan te leren. Dat betekent dat je tegenwoordig twee keer per jaar naar een service center moet om de sensoren in te laten leren na wisselen zomer en winterbanden. Tegen betaling en het kost me ook ruim twee uur per keer. Terwijl ik gewoon een reset knop had in de auto die precies deed wat hij moest doen :-(

Ik zie in het databestand dat er in NL nog 1936 Model S voertuigen op de weg zijn met een datum eerste toelating van voor oktober 2014 (toen kwam het nieuwe type sensoren). Die zullen allemaal dit probleem hebben, ik snap niet dat er hier in NL nog nauwelijks over geklaagd wordt.
Onze p85 uit november 2013 heeft inmiddels een nieuw tpms systeem (de nieuwe versie) nadat het eerste systeem is gecrashed. Dus ook geen probleem meer met resetten. Kostte iets van € 750 inclusief, zie je ook meteen de druk per band.
 
  • Like
Reactions: Arthur80
Ik heb geen belangstelling voor een nieuw TPMS systeem, mijn huidige werkt prima als ze gewoon de knop terug geven.
Ik vind het geen probleem als ze er een nieuw systeem in zetten, maar ik ga er absoluut niet voor betalen. Als zij iets stuk maken mogen ze het ook zelf oplossen.

Waarschijnlijk is nog niet iedereen aan het winterbanden wisselen. Van de 2000 auto's zal toch wel de helft winterbanden gaan monteren, ik hoop dat de klachtenstroom dan wel goed op gang komt. Na het eemc probleem van de MCU1 nu dit weer. Schandalig dat Tesla hun ontwerpfouten niet oplost!
 
Ik heb geen belangstelling voor een nieuw TPMS systeem, mijn huidige werkt prima als ze gewoon de knop terug geven.
Ik vind het geen probleem als ze er een nieuw systeem in zetten, maar ik ga er absoluut niet voor betalen. Als zij iets stuk maken mogen ze het ook zelf oplossen.

Waarschijnlijk is nog niet iedereen aan het winterbanden wisselen. Van de 2000 auto's zal toch wel de helft winterbanden gaan monteren, ik hoop dat de klachtenstroom dan wel goed op gang komt. Na het eemc probleem van de MCU1 nu dit weer. Schandalig dat Tesla hun ontwerpfouten niet oplost!
Misschien is dit een schappelijke oplossing?

€ 24,48 69% Off | Jansite Smart Auto TPMS Bandenspanningscontrolesysteem Solar Power Digital LCD Display Auto Alarmsystemen Bandenspanning
 

Nee, ik wil geen ander TPMS systeem, zeker geen chinees los kastje. Ik zou het zelfs acceptabel vinden als mijn hele tpms werd uitgeschakeld. Ik wil alleen niet de hele dag een irritante foutmelding groot in mijn dashboard. Maar eigenlijk wil ik gewoon mijn eigen reset knopje terug. Ik had dat knopje, het hoort bij mijn auto, ik heb niemand gevraagd de knop uit mijn auto te verwijderen want ik gebruik hem minstens twee keer per jaar.
 
Sinds een weekje doet mijn bestuurderskant dagrijlichtverlichting het niet meer. Het is het witte licht aan de bovenkant van de lamp. De gewone koplampen doen het nog wel.

Nu kom ik er net achter dat het knipperlicht in dezelfde lichtunit nu ook niet werkt. Als de auto geparkeerd is met lampen uit brand het knipperlicht in de unit contant heel lage sterkte oranje. Alsof hij een heel beetje aan staat...

Heb al een keer gereset, maar dat maakt voor de verlichting volgens mij niet uit. (knipperen / aan-uit ook niet tijdens de reset).

Iemand een idee?
Ben bang dat dit (met spoed) een afspraak bij een SeC wordt :oops:
 
Dagrijverlichting is niet verplicht, kan best even wachten, lijkt me. Gewoon plannen en erbij schrijven dat je mobiel service op prijs zou stellen . En zet eventueel tijdelijk je verlichting van “auto” om naar dimlicht , dan gaat je zichtbaarheid vooruit.
Een discussie over al dan niet verplichte dagrijverlichting even terzijde schuiven: het knipperlicht doet het ook niet. Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat dat een spoedje is :)
 
Niet iedereen heeft hier last van. In mijn P85 uit december 2013 zijn de sensoren al jaren geleden vervangen voor het nieuwe type. Bovendien rij ik het hele jaar op winterbanden, dat is minder gedoe dan 2x per jaar wisselen.

Ik rij al 2 jaar met de waarschuwing in het dashboard, vanwege 1 kapotte tpms. Tesla wil/kan het systeem niet uitschakelen toen ik daar naar vroeg. Ik heb nog nooit eerder zo'n systeem in een auto gehad en ook nog nooit een lekke band, dus ik zou het graag missen.
Vervanging kost rond de 500,-, mij teveel voor iets waar ik sowieso geen waarde aan hecht. Kwikfit kon er overigens ook niets mee bij de bandenwissel.
 
Ik rij al 2 jaar met de waarschuwing in het dashboard, vanwege 1 kapotte tpms. Tesla wil/kan het systeem niet uitschakelen toen ik daar naar vroeg. Ik heb nog nooit eerder zo'n systeem in een auto gehad en ook nog nooit een lekke band, dus ik zou het graag missen.
Vervanging kost rond de 500,-, mij teveel voor iets waar ik sowieso geen waarde aan hecht. Kwikfit kon er overigens ook niets mee bij de bandenwissel.
Volgens mij heb je dan geen geldige APK.
» APK uitgebreid met controle TPMS Banden portaal:
 
Last edited: