Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.

"Dieselauto's mogen vanaf 2017 twee keer zoveel uitstoten"

Ik vind het onthutsend en beschamend!! :crying:

Perfect voorbeeld hoe machtig een lobby in Europa kan zijn. De wereld is -tig keer smeriger dan we allemaal al dachten, in alle opzichten! :cursing:
Geen idee wat hier tegen te doen is, behalve formeel illegale acties zoals bijvoorbeeld met een groepje 'activisten' de hoofdpoort bij VW in Wolfsburg bezetten... :eek:
:cursing:
Overigens hulde voor de NL-vertegenwoordiging die het lef had om tegen te stemmen. Als enige!!!
 
Beste zou nu advies aan de hele markt zijn om, wetende dat over vijf jaar elektrisch "het" zal en de huidige benzine en diesels en phev's moeilijk te verkopen zullen zijn, de huidige auto niet te vervangen en er nog een paar jaar mee door te rijden. De restwaarde zal behoorlijk onder druk komen te staan.
 
Hans,
De classics prijzen zullen in afzienbare tijd ook onder druk staan omdat er geen autopilot op kan.
Er komen er meer classics vrij omdat veel rijders naar de nieuwe software willen en potentiële kopers gaan ook kijken wat deze oudere software nog te bieden heeft.
 
Hans,
De classics prijzen zullen in afzienbare tijd ook onder druk staan omdat er geen autopilot op kan.
Er komen er meer classics vrij omdat veel rijders naar de nieuwe software willen en potentiële kopers gaan ook kijken wat deze oudere software nog te bieden heeft.

Ha, dat weet ik maar dat is een ander issue. Ik had het over o.a. de met veel belastingbombarie verkochte PHEV's als de Outlander (ik kreeg een goede week terug een stukje karton van Mitsubishi in de bus met de uitnodiging er eentje te kopen "vanaf" 41k €) en denk dat als straks elektrisch "hot" is er niet veel vraag meer naar zal zijn en de restwaarde keldert, zeker gezien de hoge nieuwprijs. Om het anders te zeggen, ik denk dat ze ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen.

Het is nu al zo dat het publiek met de neus op de elektische auto's gedrukt worden. Het is nu ook al zo dat ik bij een SuC wordt aangesproken met de vraag of de AP bevalt. Helaas, ik kan ze niet helpen, maar er zijn doorlopend schokgolfjes die het grote publiek wakker schudden.

Geef het nog een paar jaar en daarnaast het daadwerkelijk op de weg verschijnen van Model X en ergens in de eerste helft van het volgend jaar de Model III als presentatie met een meer "praktische" prijs dan kan men rekensommetjes maken.

Niets doen en huidige auto (die tegenwoordig best nog wat jaartje mee kan) aanhouden en het bespaarde opzij leggen zodat men over een paar jaar een EV van 50k € kan kopen of nu investeren in een auto die vóór aflevering al gedateerd is en waarop een giga-afschrijving moet plaatsvinden. Nu weten alleen wij dat nog maar dat zal niet zo blijven.

Tja, ik zou ook graag een AP versie hebben maar kan dat niet betalen. Deze was al op het randje. Ik ga er echter van uit dat "als het kwartje gevallen is" er een behoorlijk vraag gaat komen maar EV's die bruikbaar zijn (dus range en SuC) waardoor wellicht met de niet AP versies de schade niet zo groot zal zijn maar er zal zeker een verschil zijn.

Maar nogmaals, het is jammer.

Heb gisteren bijna 1.500 km gestuurd en vele momenten dacht ik dat het fijn zou zijn als de auto met mij "meekeek" vooral op momenten dat je even andere muziek zoekt, of even naar de rand van de rijstrook beweegt e.d. Ik zie het vooral als veiligheidsvoorziening waarbij je een extra beschermengeltje meekrijgt. Maar dat is dus puur theorie voor mij :(
 
Ha, dat weet ik maar dat is een ander issue. Ik had het over o.a. de met veel belastingbombarie verkochte PHEV's als de Outlander (ik kreeg een goede week terug een stukje karton van Mitsubishi in de bus met de uitnodiging er eentje te kopen "vanaf" 41k €) en denk dat als straks elektrisch "hot" is er niet veel vraag meer naar zal zijn en de restwaarde keldert, zeker gezien de hoge nieuwprijs. Om het anders te zeggen, ik denk dat ze ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen.

Het is nu al zo dat het publiek met de neus op de elektische auto's gedrukt worden. Het is nu ook al zo dat ik bij een SuC wordt aangesproken met de vraag of de AP bevalt. Helaas, ik kan ze niet helpen, maar er zijn doorlopend schokgolfjes die het grote publiek wakker schudden.

Geef het nog een paar jaar en daarnaast het daadwerkelijk op de weg verschijnen van Model X en ergens in de eerste helft van het volgend jaar de Model III als presentatie met een meer "praktische" prijs dan kan men rekensommetjes maken.

Niets doen en huidige auto (die tegenwoordig best nog wat jaartje mee kan) aanhouden en het bespaarde opzij leggen zodat men over een paar jaar een EV van 50k € kan kopen of nu investeren in een auto die vóór aflevering al gedateerd is en waarop een giga-afschrijving moet plaatsvinden. Nu weten alleen wij dat nog maar dat zal niet zo blijven.

Tja, ik zou ook graag een AP versie hebben maar kan dat niet betalen. Deze was al op het randje. Ik ga er echter van uit dat "als het kwartje gevallen is" er een behoorlijk vraag gaat komen maar EV's die bruikbaar zijn (dus range en SuC) waardoor wellicht met de niet AP versies de schade niet zo groot zal zijn maar er zal zeker een verschil zijn.

Maar nogmaals, het is jammer.

Heb gisteren bijna 1.500 km gestuurd en vele momenten dacht ik dat het fijn zou zijn als de auto met mij "meekeek" vooral op momenten dat je even andere muziek zoekt, of even naar de rand van de rijstrook beweegt e.d. Ik zie het vooral als veiligheidsvoorziening waarbij je een extra beschermengeltje meekrijgt. Maar dat is dus puur theorie voor mij :(

Voor mij ook eigenlijk 100% +1! Wachten tot januari 2018 zodat we de ontvangen aftrek MIA/KIA niet meer terug hoeven betalen... nog maar 2 jaar... :crying:
 
Heb gisteren bijna 1.500 km gestuurd en vele momenten dacht ik dat het fijn zou zijn als de auto met mij "meekeek" vooral op momenten dat je even andere muziek zoekt, of even naar de rand van de rijstrook beweegt e.d. Ik zie het vooral als veiligheidsvoorziening waarbij je een extra beschermengeltje meekrijgt. Maar dat is dus puur theorie voor mij :(

Daar komt het inderdaad op neer, Hans. Ik dacht vandaag bij mezelf dat dit eigenlijk "het nieuwe rijden" wordt. De sensoren van de wagen kunnen veel meer in de gaten houden dan wat je zelf kan. Na een paar dagen begin ik het gedrag van de auto-pilot al wat meer aan te voelen en kom je in een soort van ZEN-toestand tijdens het rijden. Rustig en met weinig inspanning of concentratie brengt de wagen je waar je naartoe wil. Je moet alleen af en toe wat helpen en die situaties leer je gaandeweg beter inschatten.

Na de beslissing gisteren rond de uitstootnormen voor de komende jaren vraag ik mij af of dit nu goed of slecht is voor Tesla. Mij lijkt het vooral heel slecht te zijn voor de innovatie in de sector. Als ze nog een paar jaar verder kunnen doen zoals ze al 10-tallen jaren bezig zijn, waarom zouden ze zich dan haasten om met nieuwe technologie op de markt te komen? Tesla zou hierdoor wel eens langer een niche speler kunnen blijven omdat er op korte termijn minder in infrastructuur wordt geïnvesteerd. Als Tesla de markt zo goed als alleen moet maken, kost dat Tesla enorm veel geld en "energie". Ben er niet zo zeker van of dit wel het ideale scenario is, zeker als ze het publiek nu eerst nog met waterstof gek willen proberen maken.
 
Daar komt het inderdaad op neer, Hans. Ik dacht vandaag bij mezelf dat dit eigenlijk "het nieuwe rijden" wordt. De sensoren van de wagen kunnen veel meer in de gaten houden dan wat je zelf kan. Na een paar dagen begin ik het gedrag van de auto-pilot al wat meer aan te voelen en kom je in een soort van ZEN-toestand tijdens het rijden. Rustig en met weinig inspanning of concentratie brengt de wagen je waar je naartoe wil. Je moet alleen af en toe wat helpen en die situaties leer je gaandeweg beter inschatten.

Na de beslissing gisteren rond de uitstootnormen voor de komende jaren vraag ik mij af of dit nu goed of slecht is voor Tesla. Mij lijkt het vooral heel slecht te zijn voor de innovatie in de sector. Als ze nog een paar jaar verder kunnen doen zoals ze al 10-tallen jaren bezig zijn, waarom zouden ze zich dan haasten om met nieuwe technologie op de markt te komen? Tesla zou hierdoor wel eens langer een niche speler kunnen blijven omdat er op korte termijn minder in infrastructuur wordt geïnvesteerd. Als Tesla de markt zo goed als alleen moet maken, kost dat Tesla enorm veel geld en "energie". Ben er niet zo zeker van of dit wel het ideale scenario is, zeker als ze het publiek nu eerst nog met waterstof gek willen proberen maken.

Ach aan de andere kant: zo lang er geen andere concurrent komt kunnen ze rustig markt van Audi, BMW, Mercedes en ook van VW blijven afhalen zoals ze dat nu ook doen. Het huidige beeld is toch echt wel dat je voor de meest innovatieve, meest veilige en krachtigste auto maar 1 keuze hebt; Tesla. Met weinig moeite kunnen ze hier nog wel een poos verder op groeien denk ik.
 
Voor Tesla zal het allemaal weinig uitmaken, zolang als ze interessante auto's blijven bouwen die qua CO2 uitstoot, ROI, prestaties, design en bouw goed in elkaar zitten.
Daarentegen is het voor de klimaatzaak belangrijk om te zorgen dat de gevestigde orde gaat investeren in auto's die minder troep uitstoten. Torenhoge boetes uitdelen en zorgen dat ze hele series auto's moeten afschrijven zal daar niet bij helpen. Dwingen om te voldoen aan toekomstige nieuwe normen wel.
Ik kan me voorstellen dat de EU de autofabrikanten de kans wil geven om die investeringen te doen, door ze nu wat adem te geven binnen de huidige norm (en 2x zoveel NOx uitstoot is in ieder geval beter dan 40x zoveel zoals nu met de sjoemelsoftware).
Daar moeten wel veel strengere normen op volgen binnen een paar jaar zodat de fabrikanten werkelijk gedwongen worden het roer om te gooien. Dat mis ik helaas compleet in de berichtgeving...
 
En de volgende koude douche die Volkswagen ogenschijnlijk volkomen naief over zich heen laat komen. Notabene opnieuw in Amerika, waar een grote organisatie (EPA) de sjoemelsoftware nu ook in de grote dieselmotoren van 3 liter heeft aangetroffen. In 1 adem worden nu ook Audi en Porsche genoemd.
Als de concerndirectie op het moment dat het onvermijdelijk was geworden onmiddellijk compleet schoon schip had gemaakt - door bekend te maken in welke motortypen en -jaren de software aanwezig is of kan zijn - was de schade voor de topmerken Audi en Porsche waarschijnlijk nog meegevallen. Nu lijkt het voor die merken hard aan te komen. Sjoemelsoftware wordt vanaf nu niet meer slechts met Volkswagen geassocieerd... ik zie de toekomst voor het concern somber in.
 
Gisteren nog in het nieuws: VW verkoopt niet minder auto's dan voorheen. Conclusie: mensen praten graag over "groen" en "het milieu" maar van zodra ze zelf iets moeten ondernemen steken ze hun kop in de grond.
Uiteraard. De meeste mensen beslissen volledig met hun portemonnee en niet met verstand. Als een auto goedkoper is, dan wordt die gekocht.
 
Door de sjoemelsoftware ongedaan te maken, komt de aangepaste wagen in een andere, vervuilendere categorie terecht. Die categorie wordt zwaarder belast. Ik zie geen enkele reden om die zwaardere belasting niet, zelf met terugwerkende kracht, toe te passen. Het is niet de overheid die de klant bedrogen heeft, het is VW. Dus betaalt de eigenaar van de wagen volgens de categorie waarin de wagen effectief thuishoort. Aan de klant om vervolgens VW een compensatie te vragen, maar zeker niet aan de overheid om in dit geval de regels niet toe te passen.
 
Door de sjoemelsoftware ongedaan te maken, komt de aangepaste wagen in een andere, vervuilendere categorie terecht. Die categorie wordt zwaarder belast. Ik zie geen enkele reden om die zwaardere belasting niet, zelf met terugwerkende kracht, toe te passen. Het is niet de overheid die de klant bedrogen heeft, het is VW. Dus betaalt de eigenaar van de wagen volgens de categorie waarin de wagen effectief thuishoort. Aan de klant om vervolgens VW een compensatie te vragen, maar zeker niet aan de overheid om in dit geval de regels niet toe te passen.

Dat is ook mijn redenering, maar in NL en BE zie ik dit niet gebeuren. De politici in NL hebben zich al uitgesproken hier over, in NL niet aan de orde. Belastingen voor die voertuigen gaan niet omhoog.