Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.

Als je hem spuuglelijk, waarom heb je dan Tesla gekozen? Er zijn genoeg andere EV's waar je precies dezelfde financiële voordelen mee had gehad, zelfs van bekende Duitse merken.
 
Neem maar van me aan dat als je dat zou willen, je beter af bent achter een vrachtwagen, en dat het rijden aan 80 km/u dan meer verschil maakt.

Een Zoe of Leaf, die zie ik soms slipstreamen. Een Tesla zie ik dat nooit doen.

Uiteraard werkt een vrachtwagen beter maar ook een Land Rover houdt je aardig uit de wind.
Maar goed, waar het mij om ging is dat het heel goed een broodje aap verhaal kan zijn maar níet vanwege het feit dat AP altijd de nodige afstand houdt.
 
  • Like
Reactions: Jopie
Ik ben niet helemaal mee wat jij hier op een Tesla forum komt doen.

Sowieso houdt AP braaf afstand, dus je claim dat ze korter achter je komen rijden is broodje aap.

En verder hebben de recentere X en S inderdaad een HEPA filter. En weet je wat dat doet? Dat geeft snel een besef hoe onze lucht stinkt als er zo een diesel langs komt en je op het voetpad wandelt. Ik ben op korte termijn erg gevoelig geworden van de stank die we tevoren allemaal zo gewoon waren, zo zonder HEPA filter in onze auto's...
Beste Wooter,

Ik begrijp dat dit voor jou, als zeer geëngageerd liefhebber van Tesla (ik gebruik niet de term fanboy!), wellicht onbegrijpelijk is, maar er zijn op dit forum mensen die naast een tesla ook nog één of meerdere ice’s hebben. En - the horror! - het zelfs leuk vinden daarin te rijden!

Neem ons als voorbeeld: mijn echtgenote en ik rijden beiden in een tesla als dagelijkse auto. Daarnaast hebben wij nog een aantal ice voor de leuk. Waaronder overigens ook een Defender. Ik kan je verzekeren dat in de slipstream van een Defender rijden positief is voor het verbruik van een tesla.
 
Tesla's roepen nog steeds reacties op - veelal van kinderen, afgelopen weel nog... "kijk een Tesla!"..
Maar zo leuk als in het begin wordt het nooit meer -;). Dit was 4 mei 2014, Monmartre in Parijs. Was eigenlijk afgesloten voor gewoon verkeer, maar wij werden er door de Frans politie zo door gelaten - auto maakte genoeg indruk -;)
Vervolgens al die Fransen die dit nog nooit gezien hadden. (ok, beetje off topic)

EDY_3881.jpg
 
Ik begrijp dat dit voor jou, als zeer geëngageerd liefhebber van Tesla (ik gebruik niet de term fanboy!), wellicht onbegrijpelijk is, maar er zijn op dit forum mensen die naast een tesla ook nog één of meerdere ice’s hebben. En - the horror! - het zelfs leuk vinden daarin te rijden!

Neem ons als voorbeeld: mijn echtgenote en ik rijden beiden in een tesla als dagelijkse auto. Daarnaast hebben wij nog een aantal ice voor de leuk. Waaronder overigens ook een Defender. Ik kan je verzekeren dat in de slipstream van een Defender rijden positief is voor het verbruik van een tesla.
Ik heb er geen probleem mee dat iemand een ICE heeft, en daar met beleid gebruik van maakt. Ik begrijp enkel niet waarom iemand dat bezit van die ICE gaat gebruiken om te lopen etteren op een Tesla forum. Ik begrijp het wél, maar dat zijn discussies waarvan ik geen meerwaarde van zie. Ik bedoel maar, waar zie jij in de reactie van Camelroel hoe andere weggebruikers reageren op zijn Tesla?
 
Tesla's roepen nog steeds reacties op - veelal van kinderen, afgelopen weel nog... "kijk een Tesla!"..
Maar zo leuk als in het begin wordt het nooit meer -;). Dit was 4 mei 2014, Monmartre in Parijs. Was eigenlijk afgesloten voor gewoon verkeer, maar wij werden er door de Frans politie zo door gelaten - auto maakte genoeg indruk -;)
Vervolgens al die Fransen die dit nog nooit gezien hadden. (ok, beetje off topic)

View attachment 499282
In Italië kijken ze nog wel eens verlekkerd en/of verbaasd (in het zuiden meer dan in het noorden) en op de A1 gaat de duim nog wel eens omhoog.
In Nederland sinds een jaar niks meer. En wel vanaf het moment van de introductie van de poor man's Tesla!
 
Overigens altijd leuk als ik hier op een populaire wandelweg wandelaars stilletjes nader, en ze m'n auto blijven nakijken. En kinderen kijken ook altijd om op zebrapaden :). Op het schooltje van m'n dochter is er een beurtrol als ze op uitstap gaan en ik me kan opgeven als ouder om ze te verplaatsen, zodat iedereen eens een ritje in De Tesla mag doen :D
 
We hadden er een, mijn vrouw wilde een mercedes inhalen die liep te sukkelen (echt langzaam rijdend). Gewoon naar vol naar links, vol remmen. Zet zijn auto vervolgens dwars op de weg, uitgestapt en mij vrouw de huid vol gescholden....... k%^ tesla's, etc ......

Wat een idioot, dat kan ook anders.
 
We hadden er een, mijn vrouw wilde een mercedes inhalen die liep te sukkelen (echt langzaam rijdend). Gewoon naar vol naar links, vol remmen. Zet zijn auto vervolgens dwars op de weg, uitgestapt en mij vrouw de huid vol gescholden....... k%^ tesla's, etc ......

Wat een idioot, dat kan ook anders.

Wat een idioot idd om hier dan ook nog de Tesla de schuld van te geven ;)
 
Tesla's roepen nog steeds reacties op - veelal van kinderen, afgelopen weel nog... "kijk een Tesla!"..
Maar zo leuk als in het begin wordt het nooit meer -;). Dit was 4 mei 2014, Monmartre in Parijs. Was eigenlijk afgesloten voor gewoon verkeer, maar wij werden er door de Frans politie zo door gelaten - auto maakte genoeg indruk -;)
Vervolgens al die Fransen die dit nog nooit gezien hadden. (ok, beetje off topic)
De cynicus in mij (die 5 jaar in Parijs heeft gewerkt) denkt toch vooral dat die Fransen reageren op een NL die daar rijdt. Als je niet met een Franse plaat met arrondissementscode 75 rijdt, vinden de gemiddelde Parijzenaar dat je gewoon moet ophoepelen.:cool: Ik merk echt het verschil wanneer ik met mijn Belgische wagen of een Parijse huurwagen in Parijs rijd. De minste aarzeling met mijn eigen wagen staat garant voor getoeter:p
Maar op Montmartre zie je natuurlijk vooral toeristen, dus daar kan de reactie anders zijn:rolleyes:
 
Wat een idioot idd om hier dan ook nog de Tesla de schuld van te geven ;)

Uiteraard de filmpjes bekeken (claxon is opslaan beelden en dat werkt dus prima), gewoon gevaarlijk en onbeschoft (even los van wie er gelijk had, ze reed gewoon netjes). Volgens mijn vrouw was het echt een paar minuten Tesla de grond in trappen (puur frustratie).

Jammer dat we geen audio hebben op de cam's :D
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
De cynicus in mij (die 5 jaar in Parijs heeft gewerkt) denkt toch vooral dat die Fransen reageren op een NL die daar rijdt. Als je niet met een Franse plaat met arrondissementscode 75 rijdt, vinden de gemiddelde Parijzenaar dat je gewoon moet ophoepelen.:cool: Ik merk echt het verschil wanneer ik met mijn Belgische wagen of een Parijse huurwagen in Parijs rijd. De minste aarzeling met mijn eigen wagen staat garant voor getoeter:p
Maar op Montmartre zie je natuurlijk vooral toeristen, dus daar kan de reactie anders zijn:rolleyes:

Haha, na 5 jaar moeten de Fransen voor mij opletten :D Ach, die jongens hebben een iets anders beeld van een goede chauffeur: ik zie een gat, ik pas er juist niet in maar doe het toch....en dit liefst nog in volle spits als iedereen amper voorruit gaat en liefst met zo’n klein mogelijke habbekrats. Dat noemen ze dan een vlotte chauffeur, bij ons noemen ze dit eerder een randdebiel maar soit. Maar inderdaad als je dan zelf een foutje maakt, gesticuleren, lichtjes flikkeren....”heerlijk” :rolleyes:
 
In Italië kijken ze nog wel eens verlekkerd en/of verbaasd (in het zuiden meer dan in het noorden) en op de A1 gaat de duim nog wel eens omhoog.
In Nederland sinds een jaar niks meer. En wel vanaf het moment van de introductie van de poor man's Tesla!


Heb jij issues ofzo? Dat je het steeds over de poor mans Tesla hebt...... voel me eigenlijk een beetje aangesproken. Heb mijn M3 zelf betaald denk dat er weinig zijn die kunnen zeggen dat ze zelf een Tesla aftikken, zeker jij niet.
 
Haha, na 5 jaar moeten de Fransen voor mij opletten :D Ach, die jongens hebben een iets anders beeld van een goede chauffeur: ik zie een gat, ik pas er juist niet in maar doe het toch....en dit liefst nog in volle spits als iedereen amper voorruit gaat en liefst met zo’n klein mogelijke habbekrats. Dat noemen ze dan een vlotte chauffeur, bij ons noemen ze dit eerder een randdebiel maar soit. Maar inderdaad als je dan zelf een foutje maakt, gesticuleren, lichtjes flikkeren....”heerlijk” :rolleyes:
Een goede chauffeur komt sowieso uit Parijs.:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: JanG007