Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hellingproef

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gewoon mijn linkervoet op de rem... en met de rechter geef ik gas als ik weg wil rijden, en laat dan links los....... niet geprobeerd bij de Tesla, maar zo werkt het bij ander automaten naar behoren IMHO......
 
Ik heb gewoon mijn linkervoet op de rem... en met de rechter geef ik gas als ik weg wil rijden, en laat dan links los....... niet geprobeerd bij de Tesla, maar zo werkt het bij ander automaten naar behoren IMHO......
Je krijgt dat wel een foutmelding in het scherm - niet schokkend natuurlijk maar toch. Persoonlijk begrijp ik HELEMAAL NIETS van het feit dat Tesla geen (automatische of manuele) "hand"rem of échte Hill Support functionaliteit biedt. Ik vind niet dat het verplicht moet zijn minuten lang je voet op de rem te houden als je voor een stoplicht op een helling staat. Leuk voor de mensen achter je - het is niet alsof de remlichten van de MS erg subtiel zijn.. En de P gebruiken is m.i. ook een beetje suf - dan gaan al je binnenlichten aan.

Mijns inziens zou het heel simpel moeten zijn om een "toggle feature" op te nemen die ervoor zorgt dat je in nooit in de tegengestelde richting kan rollen van de richting die je hebt gekozen. Dus als je in D staat zou de auto niet achteruit rollen, en als je in R staat nooit vooruit. Alleen in N zou je twee kanten op kunnen rollen. Lijkt me volkomen intuitief en hassle-free.
 
Ik heb gewoon mijn linkervoet op de rem... en met de rechter geef ik gas als ik weg wil rijden, en laat dan links los....... niet geprobeerd bij de Tesla, maar zo werkt het bij ander automaten naar behoren IMHO......
Links remmen is de bom! Heb ik tijdens mijn rally opleiding geleerd, kun je nog veel meer leuke dingen mee (mits traction control uit ;-)
 
Je krijgt dat wel een foutmelding in het scherm - niet schokkend natuurlijk maar toch. Persoonlijk begrijp ik HELEMAAL NIETS van het feit dat Tesla geen (automatische of manuele) "hand"rem of échte Hill Support functionaliteit biedt. Ik vind niet dat het verplicht moet zijn minuten lang je voet op de rem te houden als je voor een stoplicht op een helling staat. Leuk voor de mensen achter je - het is niet alsof de remlichten van de MS erg subtiel zijn.. En de P gebruiken is m.i. ook een beetje suf - dan gaan al je binnenlichten aan.

Mijns inziens zou het heel simpel moeten zijn om een "toggle feature" op te nemen die ervoor zorgt dat je in nooit in de tegengestelde richting kan rollen van de richting die je hebt gekozen. Dus als je in D staat zou de auto niet achteruit rollen, en als je in R staat nooit vooruit. Alleen in N zou je twee kanten op kunnen rollen. Lijkt me volkomen intuitief en hassle-free.

Mee eens, zou logisch zijn IMHO...