Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Haperende snelheids- en kW meter

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag had ik voor het eerst last van een haperende snelheids- en kW-meter. Ik had de navigatie aanstaan en wat ik zag is dat de snelheidsmeter en de kW meter af en toe een beetje haperde, alsof de computer (het geheugen) het even niet kon bijhouden dat ik aan het optrekken of afremmen was. Hij bleef even hangen als het ware.

Zijn er al anderen die dit hebben ervaren?
 
Wellicht moeten jullie eens wat voorzichtiger met jullie S omgaan.

Ik heb _NOOIT_, maar dan ook nooit een probleem. WiFi en 3G werken altijd goed, schermen lopen nooit vast en reageren gewoon altijd.

Ja, de DAB/FM blijft een ramp, maar afgezien van dat werkt het allemaal perfect.

Wat jullie beschrijven heb ik in 4 maanden tijd nog nooit gezien.
 
Eeuh, wat het dit te maken met voorzichtig omgaan met de auto? Ik doe volgens mijn niets raars. Hoe had dit met "voorzichtigheid" voorkomen kunnen worden dan?
Daar had ik even "sarcasme ;)" achter moeten zetten!

Ik vind het gewoon apart dat ik geen van die dingen mee maak. De software en hardware is identiek (hoop ik), dus waarom de ene dan wel problemen en de ander niet?
 
Daar had ik even "sarcasme ;)" achter moeten zetten!

Ik vind het gewoon apart dat ik geen van die dingen mee maak. De software en hardware is identiek (hoop ik), dus waarom de ene dan wel problemen en de ander niet?

Kan gebeuren als je te hard accelereert, dan kunnen er bitjes omvallen. :rolleyes:

Ik heb zelf in 6 weken tijd 2x een reset moeten doen in verband met vastgelopen browser, nog geen uitval van schermen gehad.
 
Wellicht moeten jullie eens wat voorzichtiger met jullie S omgaan.

Ik heb _NOOIT_, maar dan ook nooit een probleem. WiFi en 3G werken altijd goed, schermen lopen nooit vast en reageren gewoon altijd.

Ja, de DAB/FM blijft een ramp, maar afgezien van dat werkt het allemaal perfect.

Wat jullie beschrijven heb ik in 4 maanden tijd nog nooit gezien.

Ik ga nooit voorzichtig om met mijn auto's ;)

Ik heb ook vaak dit soort schermproblemen, bijvoorbeeld dat mijn snelheidsmeter hangt en ik dus steeds dezelfde snelheid lijk te rijden.

Reboot werkt wel, maar toch soms best lastig, zeker als je op de snelweg rijdt.
 
De freeze van snelheid en kw meter gebeurde mij laatst op een vierbaansweg in Hoofddorp waar je 50 mocht en flitspalen staan. Heel lastig om dan in te schatten of je dan binnen de limiet blijft. Ik vind dit toch wel een lastig software-kwaaltje.
 
Inderdaad een lastig kwaaltje. Het is me vandaag weer gebeurd en inderdaad alleen wanneer ik navigatie aan heb staan. Het lijkt alsof er te weinig geheugen is wanneer alles op volle toeren draait. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Bij is het trouwens niet langer dan een seconde. Wanneer hij echt langer blijft hangen op een bepaalde snelheid, zou ik dat toch in Tilburg melden, want dat is inderdaad gevaarlijk. Je weet niet hoe hard je gaat.....
 
Inderdaad een lastig kwaaltje. Het is me vandaag weer gebeurd en inderdaad alleen wanneer ik navigatie aan heb staan. Het lijkt alsof er te weinig geheugen is wanneer alles op volle toeren draait. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Bij is het trouwens niet langer dan een seconde. Wanneer hij echt langer blijft hangen op een bepaalde snelheid, zou ik dat toch in Tilburg melden, want dat is inderdaad gevaarlijk. Je weet niet hoe hard je gaat.....

Ik moest een reset doen om van de freeze af te komen...
 
hallo, heb het ook een paar keer gehad, snelheid, regen en navigatie lopen dan achter, vooral op plekken waar ik nog niet eerder was geweest. Misschien door ophalen en cachen nieuw kaart materiaal?
Overigens doen dan de knoppen op mijn stuur het ook niet meer. Als ik dan terug rijd naar huis lijkt alles weer beter te gaan werken.

groet Ingmar
 
Sinds een dag allerlei vreemde storingen: Ik heb sinds vandaag alleen nog maar een leeg zwart vlak naast de snelheidsmeter waar zich voorheen nog de energieverbruiksgrafiek bevond. Geen idee hoe ik dat weer terug kan krijgen. Reboot helpt in ieder geval niet. Gisteren wilde het centerscreen ook tweemaal niet aangaan. Rijden was gelukkig wel mogelijk. Vandaag werkte het wel weer gewoon. Gisteravond wilde de chargeport niet open, na reboot centerscreen lukte het na meerdere keren proberen uiteindelijk wel. Verder is het laadproces vannacht bij een geplande maximale charge gestopt bij het niveau van een daily charge. De auto gaf een storing aan met rode lampjes bij de chargeport. Auto gaat binnenkort voor enkele andere mankementen naar servicecenter Den Haag zodra ze open gaan. benieuwd of er iets te vinden is.
 
Sinds een dag allerlei vreemde storingen: Ik heb sinds vandaag alleen nog maar een leeg zwart vlak naast de snelheidsmeter waar zich voorheen nog de energieverbruiksgrafiek bevond. Geen idee hoe ik dat weer terug kan krijgen. Reboot helpt in ieder geval niet. Gisteren wilde het centerscreen ook tweemaal niet aangaan. Rijden was gelukkig wel mogelijk. Vandaag werkte het wel weer gewoon. Gisteravond wilde de chargeport niet open, na reboot centerscreen lukte het na meerdere keren proberen uiteindelijk wel. Verder is het laadproces vannacht bij een geplande maximale charge gestopt bij het niveau van een daily charge. De auto gaf een storing aan met rode lampjes bij de chargeport. Auto gaat binnenkort voor enkele andere mankementen naar servicecenter Den Haag zodra ze open gaan. benieuwd of er iets te vinden is.

Ik vertel mensen altijd grappend dat ongetwijfeld 'vandaag of morgen' de eerste Tesla gehacked gaat worden. Misschien is het al zo ver?! :)