Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Group buy trekhaak - import van USA

This site may earn commission on affiliate links.
MeToo... Alternatieven zijn er niet veel:
  • eerder in dit draadje, zie page 3, is de Brink oplossing al beschreven en ook dat die niet voor MS >2016 geschikt is en er ook niet gaat komen.
  • Dan is er een oplossing waarbij de fietsdrager aan de achterklep gehangen wordt van Paulchen, waarvan de eerste ervaringen beschreven zijn in post Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S. Lijkt mij niet echt ideaal (klep kan niet open met fietsen, geen verlichting).
  • en dan de oplossing van Hoppenbouwer. Is waarschijnlijk wel vrij prijzig, maar lijkt wel te werken.
 
Ik had ondertussen al contact met Hoppenbrouwer uit Berkel-Enschot. Naar zijn zeggen heeft hij al tal van trekhaken gemonteerd op Tesla's model S voor zowel Nederlandse, Duitse als Belgische klanten. Ik ben vooral benieuwd te horen van Belgische klanten die dit laten uitvoeren hebben wat hun ervaringen achteraf zijn met de Belgische autokeuring?
 
Ondertussen heb ik de sprong gewaagd en heb een trekhaak laten plaatsen door Hoppenbrouwers. Het resultaat is eerlijk gezegd bijzonder geslaagd (zie foto). Wanneer de trekhaak afgenomen is en het stopcontact weggeklapt zie je er werkelijk niks van. Het is weliswaar geen "draaghaak" zoals Brink deze aanbiedt maar een volbloed trekhaak. Vandaar dat ik nog wat onzeker ben hoe ze uiteindelijk bij de autokeuring gaan reageren. Onlangs had ik nog contact met een Belgische wetenschapsjournalist van Techzine die enkele jaren terug ook een trekhaak, dan wel van Brink, heeft laten plaatsen. Ik heb hem dan ook gecontacteerd maar blijkt dat hij sinds de plaatsing nog niet bij de autokeuring is gepasseerd. Dus daar werd ik ook niet veel wijzer.

Dus blijf ik mijn zoektocht naar die Belgische Tesla MS eigenaars met een trekhaak verder zetten om hun ervaringen te horen
20180615_122828_resized.jpg
.
Ergens moeten ze toch rondrijden...?
 
Ondertussen heb ik de sprong gewaagd en heb een trekhaak laten plaatsen door Hoppenbrouwers. Het resultaat is eerlijk gezegd bijzonder geslaagd (zie foto). Wanneer de trekhaak afgenomen is en het stopcontact weggeklapt zie je er werkelijk niks van. Het is weliswaar geen "draaghaak" zoals Brink deze aanbiedt maar een volbloed trekhaak. Vandaar dat ik nog wat onzeker ben hoe ze uiteindelijk bij de autokeuring gaan reageren. Onlangs had ik nog contact met een Belgische wetenschapsjournalist van Techzine die enkele jaren terug ook een trekhaak, dan wel van Brink, heeft laten plaatsen. Ik heb hem dan ook gecontacteerd maar blijkt dat hij sinds de plaatsing nog niet bij de autokeuring is gepasseerd. Dus daar werd ik ook niet veel wijzer.

Dus blijf ik mijn zoektocht naar die Belgische Tesla MS eigenaars met een trekhaak verder zetten om hun ervaringen te horenView attachment 319714 .
Ergens moeten ze toch rondrijden...?
Succes bij de RDW! Of de Belgische zus. Als je het goedgekeurd krijgt verdien je een pluim namens heel veel S eigenaren
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Ondertussen heb ik de sprong gewaagd en heb een trekhaak laten plaatsen door Hoppenbrouwers. Het resultaat is eerlijk gezegd bijzonder geslaagd (zie foto). Wanneer de trekhaak afgenomen is en het stopcontact weggeklapt zie je er werkelijk niks van. Het is weliswaar geen "draaghaak" zoals Brink deze aanbiedt maar een volbloed trekhaak. Vandaar dat ik nog wat onzeker ben hoe ze uiteindelijk bij de autokeuring gaan reageren. Onlangs had ik nog contact met een Belgische wetenschapsjournalist van Techzine die enkele jaren terug ook een trekhaak, dan wel van Brink, heeft laten plaatsen. Ik heb hem dan ook gecontacteerd maar blijkt dat hij sinds de plaatsing nog niet bij de autokeuring is gepasseerd. Dus daar werd ik ook niet veel wijzer.

Dus blijf ik mijn zoektocht naar die Belgische Tesla MS eigenaars met een trekhaak verder zetten om hun ervaringen te horenView attachment 319714 .
Ergens moeten ze toch rondrijden...?
informeer eens bij @karlvhilst .
die heeft er ook eentje, voor fietsen.
benieuwd of hij al naar de keuring is geweest.
 
Ondertussen heb ik de sprong gewaagd en heb een trekhaak laten plaatsen door Hoppenbrouwers. Het resultaat is eerlijk gezegd bijzonder geslaagd (zie foto). Wanneer de trekhaak afgenomen is en het stopcontact weggeklapt zie je er werkelijk niks van. Het is weliswaar geen "draaghaak" zoals Brink deze aanbiedt maar een volbloed trekhaak. Vandaar dat ik nog wat onzeker ben hoe ze uiteindelijk bij de autokeuring gaan reageren. Onlangs had ik nog contact met een Belgische wetenschapsjournalist van Techzine die enkele jaren terug ook een trekhaak, dan wel van Brink, heeft laten plaatsen. Ik heb hem dan ook gecontacteerd maar blijkt dat hij sinds de plaatsing nog niet bij de autokeuring is gepasseerd. Dus daar werd ik ook niet veel wijzer.

Dus blijf ik mijn zoektocht naar die Belgische Tesla MS eigenaars met een trekhaak verder zetten om hun ervaringen te horenView attachment 319714 .
Ergens moeten ze toch rondrijden...?
Wat zegt Hoppenbrouwers over het trekgewicht en de maximale kogeldruk? Heb gemerkt dat het in NL bij de RDW vooral afhangt van de specificaties die fabrikant afgeeft. Voor een S zijn deze er voor zover ik weet niet. Mogelijk dat dit bij een niet originele Tesla trekhaak anders is, maar zover reikt mijn kennis daarover niet.
 
Ik weet niet veel van de Belgische regelgeving, maar Tesla geeft als fabrikant een trekgewicht op van 0 kg, zolang dat niet verandert verwacht ik dat het absoluut niet gaat lukken om welke keuring dan ook voor elkaar te krijgen. De keuringsinstanties gaan natuurlijk uit van de fabrieksopgaven!
Helaas waar. De verzekeraar ook, dus een ongeval met een aanhanger = problemen.
 
Heeft iemand ook gezien of ze, Hoppenbrouwers en Co. , speciall opletten dat die stalen trekhaak galvanisch goed geisoleerd wordt van de aluminium carrosserie? Dat is namelijk heel erg belangrijk om snelle roestvorming te voorkomen. By voorbaat dank voor de reacties.