Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Zaterdagochtend, onderweg naar de rally, geprobeerd erg zuinig te rijden om niet in Oosterhout te hoeven te laden. Dat lukte op de A2 vrij aardig:
IMG_0542.JPG

De foto is (door mijn zoon, hoor!) gemaakt ter hoogte van de tunnel bij Leidse Rijn.
En nee, we hebben niet onder de wettelijk vereiste minimum snelheid gereden, maar wel achter een windvangertje :wink:.
Toch opvallend hoeveel auto's er dan nog lange tijd achter je blijven rijden op zo'n snelheid van ca. 85 km/u....
In Oosterhout was een extra charge niet meer nodig, maar pffff dat doe ik dus niet nog een keer, tenzij echt noodzakelijk!

- - - Updated - - -

Als je er zaterdag bij bent zullen we kijken wie het hoogste zal eindigen 

Hey Paul, hoe ben je geëindigd? Zat je in de top tien? :wink:
 
Zaterdagochtend, onderweg naar de rally, geprobeerd erg zuinig te rijden om niet in Oosterhout te hoeven te laden. Dat lukte op de A2 vrij aardig:
View attachment 49683
De foto is (door mijn zoon, hoor!) gemaakt ter hoogte van de tunnel bij Leidse Rijn.
En nee, we hebben niet onder de wettelijk vereiste minimum snelheid gereden, maar wel achter een windvangertje :wink:.
Toch opvallend hoeveel auto's er dan nog lange tijd achter je blijven rijden op zo'n snelheid van ca. 85 km/u....
In Oosterhout was een extra charge niet meer nodig, maar pffff dat doe ik dus niet nog een keer, tenzij echt noodzakelijk!:
Ik heb op de A1 van Amersfoort naar Amsterdam gisteren over 25km een gemiddelde van 135Wh/km gehaald met 100km/h op de CC.

20C buiten en gewoon rustig rijden. Je mocht er 100, ik reed 100, haalde zelfs nog mensen in.

Mijn 19" Nankang Eco banden lijken best wel te helpen.

Daarna naar Middelburg gereden met 130 a 140km/h en zat toen uiteindelijk op 203Wh/km over 260km.
 
Ik heb op de A1 van Amersfoort naar Amsterdam gisteren over 25km een gemiddelde van 135Wh/km gehaald met 100km/h op de CC.

20C buiten en gewoon rustig rijden. Je mocht er 100, ik reed 100, haalde zelfs nog mensen in.

Mijn 19" Nankang Eco banden lijken best wel te helpen.

Daarna naar Middelburg gereden met 130 a 140km/h en zat toen uiteindelijk op 203Wh/km over 260km.


Zelfs met een windje in de rug heb ik een dergelijke waarde bij 100 km/uur nog nooit gehaald. Mijn laagste waarden zitten tussen 150 en 155 Wh/km
Vanaf het Gooi loopt de weg richting Amsterdam wel iets naar beneden, dus mogelijk heeft dat er iets mee te maken gehad.

Het begint er dus steeds meer op te lijken dat de Nankang Eco banden inderdaad een wonderbaarlijk lage rolweerstand hebben.
Hoe doen ze het op een nat wegdek? Wielspin bij vol vermogen wegrijden ?
 
Het begint er dus steeds meer op te lijken dat de Nankang Eco banden inderdaad een wonderbaarlijk lage rolweerstand hebben.
Hoe doen ze het op een nat wegdek? Wielspin bij vol vermogen wegrijden ?
Op een nat wegdek zijn de Nankang niet de beste banden.

Ik heb wel een keer op een rotonde gehad dat ik er vanaf kwam en 'gas' gaf en toen de traction control even voelde ingrijpen. Nog nooit onveilig gevoeld.
 
Op een nat wegdek zijn de Nankang niet de beste banden.

Ik heb wel een keer op een rotonde gehad dat ik er vanaf kwam en 'gas' gaf en toen de traction control even voelde ingrijpen. Nog nooit onveilig gevoeld.

Traction Control komt al heel vroeg tussen naar mijn gevoel. Als je gas geeft op een drempel gaat het lichtje ook al aan. En als je een bocht uitkomt en 'gas' geeft komt hij ook snel tussen. Ik zou het op een circuit wel eens willen proberen zonder, maar ik vrees dat ik hem dan direct kwijt ben.
 
Zaterdagochtend, onderweg naar de rally, geprobeerd erg zuinig te rijden om niet in Oosterhout te hoeven te laden. Dat lukte op de A2 vrij aardig:
View attachment 49683
De foto is (door mijn zoon, hoor!) gemaakt ter hoogte van de tunnel bij Leidse Rijn.
En nee, we hebben niet onder de wettelijk vereiste minimum snelheid gereden, maar wel achter een windvangertje :wink:.
Toch opvallend hoeveel auto's er dan nog lange tijd achter je blijven rijden op zo'n snelheid van ca. 85 km/u....
In Oosterhout was een extra charge niet meer nodig, maar pffff dat doe ik dus niet nog een keer, tenzij echt noodzakelijk!

- - - Updated - - -



Hey Paul, hoe ben je geëindigd? Zat je in de top tien? :wink:

Nee was groene polo drager. Dus ben van Oosterhout direct naar BB gegaan en daarna direct naar Tilburg. Dus zeg maar laatste

Mijn verbruik was niet zo goed. Moest van Uithoorn eerst langs den Bosch in de ochtend en was om iets voor 8 in Oosterhout. Moest wel SC gebruiken. Range nam drastisch af na enkele langdurige sprintjes op lege a2