Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vinden die fietsers in Waasmunster het niet vervelend dat je de hele tijd achter ze blijft rijden?

:tongue:

ik heb zelfs in de open vlakte van zeeland gereden waar het verbruik zo hoog is! dit heeft mijn gemiddelde wel naar de kl... geholpen.. (anders had ik op 135kwh uitgekomen)
IMG_4608.JPG
IMG_4606.JPG


- - - Updated - - -

Frank,
had je een range charge @100% gedaan voor de start ?
thx!

ja, vertrokken met 312km range
IMG_4597.JPG
 
Klopt Dirk, vroeger deed ik ongeveer 10.000km per jaar.
Maar alle afstanden zijn nu groter geworden.... naar de bakker is soms 75km:wink:

Klopt helemaal !
Heb sinds ik de Model S heb een serieuze conditie aan mijn benen. Ik kan nog geen 500m lopen, moet ik al de auto pakken. :eek:
En ik geef de navigatie de schuld dat de dorpskern niet op 900meter ligt maar op 7km. :biggrin:
 
Klopt helemaal !
Heb sinds ik de Model S heb een serieuze conditie aan mijn benen. Ik kan nog geen 500m lopen, moet ik al de auto pakken. :eek:
En ik geef de navigatie de schuld dat de dorpskern niet op 900meter ligt maar op 7km. :biggrin:

En als je boodschappen moet doen (wat ik vroeger nooit deed) per ongelijk iets vergeten, dan MOET je er nog eens terug om!:biggrin:
 
En als je boodschappen moet doen (wat ik vroeger nooit deed) per ongelijk iets vergeten, dan MOET je er nog eens terug om!:biggrin:

Heb ik al iets beters op verzonnen : Andere supermarkten. Dat potje peper is gewoon beter van die andere supermarkt dan waar ik nu ben EN DAN ben je nog iets vergeten te halen in die vorige supermarkt.

Heb laats op de zaterdag ochtend 70km gereden, puur naar supermarkten.
Vriendin was piswoest omdat ze stond te wachten met eten... :frown: en het hielp natuurlijk niet dat ik de verkeerde ham had meegenomen...
 
Zo veel? Dan zouden wij (de rest op het forum, met 85 kwh accu ;) ) dus 312/60x85=442km range hebben. Dat halen we niet hoor :(


Frank heeft met zijn S60 312-178 = 134 km typical gereden en 25,4 kWh verbruikt. Dat is gemiddeld 183Wh/km typical.
Volgens mij rekent de S85 met 200Wh/km typical.
Je komt dan op 312x0.183 = 57 kWh voor de S60 en 400x0.200 = 80 kWh voor de S85.
De S60 is zuiniger omdat hij minder weegt dan de S85.
 
bij de 60 rekent hij ook gewoon 200Wh/km. ik heb door gewoon 24% onder gezeten. wat resulteert in een verbruik van 134km van mijn typical range over 166 werkelijk gereden km.
Als ik op deze manier hem had leeg gereden(55kwh/60) had ik uit de 312 Typical km, 359km effectief gehaald, wat in de buurt komt van de max. opgegeven km door tesla (370km voor de 60kwh)
 
bij de 60 rekent hij ook gewoon 200Wh/km. ik heb door gewoon 24% onder gezeten. wat resulteert in een verbruik van 134km van mijn typical range over 166 werkelijk gereden km.
Als ik op deze manier hem had leeg gereden(55kwh/60) had ik uit de 312 Typical km, 359km effectief gehaald, wat in de buurt komt van de max. opgegeven km door tesla (370km voor de 60kwh)

Goed bezig!! Mijn vrouw haalde gisteren tijdens ons tripje naar Plopsaland De Panne een gemiddelde van 191 Wh/km, wat ik toch wel indrukwekkend vond voor iemand die haar eerste langere Tesla rit deed. Het grote deel op Cruise control @ 110-115km/u. De bediening van de CC was voor haar niet zo evident. Ik vind hem zelf heel makkelijk te gebruiken, maar er zijn blijkbaar mensen waar dit wat moeilijker bij gaat. Dat zetten van de snelheid en het hernemen bleek niet altijd voor de hand liggend. En ze zou wat relaxer rijden moest ze Adaptive Cruise Control hebben. Dus ja, die zal er dan ook komen als hij retro-fittable blijkt.
 
bij de 60 rekent hij ook gewoon 200Wh/km. ik heb door gewoon 24% onder gezeten. wat resulteert in een verbruik van 134km van mijn typical range over 166 werkelijk gereden km.
Als ik op deze manier hem had leeg gereden(55kwh/60) had ik uit de 312 Typical km, 359km effectief gehaald, wat in de buurt komt van de max. opgegeven km door tesla (370km voor de 60kwh)

Als je 134 km typical hebt gereden en de computer rekent met 200Wh/km typical zou je 134x0,2= 26,8 kWh hebben verbruikt.
Echter in jouw display lees ik dat je 24,5 kWh in werkelijkheid hebt gebruikt. (abusievelijk heb ik 25,4 vermeld in mijn vorige post)
Hieruit concludeer ik dat de computer bij jou met minder dan 200Wh/km typical rekent.
Dat jij veel zuiniger hebt gereden dan typical doet er niet toe, de computer blijft met typical verbruik rekenen om het aantal resterende typical km's uit te rekenen.

Afbeelding 312.jpg
 
Als je 134 km typical hebt gereden en de computer rekent met 200Wh/km typical zou je 134x0,2= 26,8 kWh hebben verbruikt.
Echter in jouw display lees ik dat je 24,5 kWh in werkelijkheid hebt gebruikt. (abusievelijk heb ik 25,4 vermeld in mijn vorige post)
Hieruit concludeer ik dat de computer bij jou met minder dan 200Wh/km typical rekent.
Dat jij veel zuiniger hebt gereden dan typical doet er niet toe, de computer blijft met typical verbruik rekenen om het aantal resterende typical km's uit te rekenen.

Met 182.8 Wh/km dan. (24.500 Watt / 134 km Typical). Hoewel als je de berekening voor een volle batterij maakt : 60.000 Watt / 312 km Typical = 192 Wh/km

Op hoeveel staat de brickwall protection op de 60 kWh batterij?
 
wat staat die lijn van 200 typical dan op mijn scherm te doen?

Dat lijkt dan op een foutje van Tesla.

- - - Updated - - -

Met 182.8 Wh/km dan. (24.500 Watt / 134 km Typical). Hoewel als je de berekening voor een volle batterij maakt : 60.000 Watt / 312 km Typical = 192 Wh/km

Op hoeveel staat de brickwall protection op de 60 kWh batterij?

Op de S85 schijnt de brick protection 4,1kWh te zijn, dus ca. 5%.
Bij een S60 zou 5% overeenkomen met 3,0 kWh.
 
Dat lijkt dan op een foutje van Tesla.

- - - Updated - - -



Op de S85 schijnt de brick protection 4,1kWh te zijn, dus ca. 5%.
Bij een S60 zou 5% overeenkomen met 3,0 kWh.

57.000 Watt / 312 km Typical = 182.7 Wh/km. Dan kom je ongeveer gelijk met de berekening van boven.
Dus Frank, als je echt je Typical Km's wil halen moet je wat sneller rijden om 182.7 Wh/km te halen. En vergeet je lijntje op je scherm niet te photoshoppen: 182.7 Wh/km ipv 200 Wh/km ;-)