S-19910
Driving Model-S #19910
Frank,
had je een range charge @100% gedaan voor de start ?
thx!
aanvulling : bijna 10.000km ? was dat niet zowat je normale jaar ?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vinden die fietsers in Waasmunster het niet vervelend dat je de hele tijd achter ze blijft rijden?
:tongue:
Frank,
had je een range charge @100% gedaan voor de start ?
thx!
Zo veel? Dan zouden wij (de rest op het forum, met 85 kwh accu ) dus 312/60x85=442km range hebben. Dat halen we niet hoorja, vertrokken met 312km range
View attachment 51224
Zo veel? Dan zouden wij (de rest op het forum, met 85 kwh accu ) dus 312/60x85=442km range hebben. Dat halen we niet hoor
aanvulling : bijna 10.000km ? was dat niet zowat je normale jaar ?
Klopt Dirk, vroeger deed ik ongeveer 10.000km per jaar.
Maar alle afstanden zijn nu groter geworden.... naar de bakker is soms 75km:wink:
ik heb zelfs in de open vlakte van zeeland gereden waar het verbruik zo hoog is! dit heeft mijn gemiddelde wel naar de kl... geholpen.. (anders had ik op 135kwh uitgekomen)
View attachment 51222View attachment 51223
- - - Updated - - -
ja, vertrokken met 312km range
View attachment 51224
Klopt helemaal !
Heb sinds ik de Model S heb een serieuze conditie aan mijn benen. Ik kan nog geen 500m lopen, moet ik al de auto pakken.
En ik geef de navigatie de schuld dat de dorpskern niet op 900meter ligt maar op 7km. :biggrin:
En als je boodschappen moet doen (wat ik vroeger nooit deed) per ongelijk iets vergeten, dan MOET je er nog eens terug om!:biggrin:
Zo veel? Dan zouden wij (de rest op het forum, met 85 kwh accu ) dus 312/60x85=442km range hebben. Dat halen we niet hoor
bij de 60 rekent hij ook gewoon 200Wh/km. ik heb door gewoon 24% onder gezeten. wat resulteert in een verbruik van 134km van mijn typical range over 166 werkelijk gereden km.
Als ik op deze manier hem had leeg gereden(55kwh/60) had ik uit de 312 Typical km, 359km effectief gehaald, wat in de buurt komt van de max. opgegeven km door tesla (370km voor de 60kwh)
bij de 60 rekent hij ook gewoon 200Wh/km. ik heb door gewoon 24% onder gezeten. wat resulteert in een verbruik van 134km van mijn typical range over 166 werkelijk gereden km.
Als ik op deze manier hem had leeg gereden(55kwh/60) had ik uit de 312 Typical km, 359km effectief gehaald, wat in de buurt komt van de max. opgegeven km door tesla (370km voor de 60kwh)
Als je 134 km typical hebt gereden en de computer rekent met 200Wh/km typical zou je 134x0,2= 26,8 kWh hebben verbruikt.
Echter in jouw display lees ik dat je 24,5 kWh in werkelijkheid hebt gebruikt. (abusievelijk heb ik 25,4 vermeld in mijn vorige post)
Hieruit concludeer ik dat de computer bij jou met minder dan 200Wh/km typical rekent.
Dat jij veel zuiniger hebt gereden dan typical doet er niet toe, de computer blijft met typical verbruik rekenen om het aantal resterende typical km's uit te rekenen.
wat staat die lijn van 200 typical dan op mijn scherm te doen?
Met 182.8 Wh/km dan. (24.500 Watt / 134 km Typical). Hoewel als je de berekening voor een volle batterij maakt : 60.000 Watt / 312 km Typical = 192 Wh/km
Op hoeveel staat de brickwall protection op de 60 kWh batterij?
Dat lijkt dan op een foutje van Tesla.
- - - Updated - - -
Op de S85 schijnt de brick protection 4,1kWh te zijn, dus ca. 5%.
Bij een S60 zou 5% overeenkomen met 3,0 kWh.